Διπλό Τέλος Ταξινόμησης από 1/9 για τα αυτοκίνητα Euro5

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
Κοσμοπλημμύρα καταγράφεται στα τελωνεία της χώρας καθώς στα τέλη Αυγούστου λήγει η προθεσμία εκτελωνισμού των αυτοκινήτων που πληρούν την οδηγία Euro5 με χαμηλό συντελεστή Τέλους Ταξινόμησης με αποτέλεσμα εισαγωγείς και έμποροι να σπεύδουν να εκτελωνίσουν τα οχήματα που έχουν εισάγει ώστε να γλιτώσουν τις επιβαρύνσεις.
Ειδικότερα από την 1η Σεπτεμβρίου τίθεται σε ισχύ η νέα Ευρωπαϊκή Οδηγία Euro6 με αποτέλεσμα να μην μπορούν να εκτελωνιστούν καινούρια αυτοκίνητα που πληρούν την προηγούμενη οδηγία Euro5 ενώ στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα επιβάλλεται διπλό Τέλος Ταξινόμησης.
Ωστόσο κάθε φορά που υιοθετείται η νέα οδηγία ρύπων δίδεται μια χρονική παράταση στον εκτελωνισμό τόσο των καινούριων όσο και τα εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ώστε να εκτελωνιστούν με χαμηλό συντελεστή.
Κάτι τέτοιο φαίνεται πως δεν έχει προβλεφθεί φέτος εξαιτίας των πολιτικών εξελίξεων με αποτέλεσμα να μην δοθεί καμία παράταση.
Σύμφωνα πάντως με πληροφορίες του Enikonomia η τροπολογία παράτασης εκτελωνισμού των αυτοκινήτων Euro5 ήταν έτοιμη από το Υπουργείο Οικονομικών αλλά εξαιτίας της προκήρυξης πρόωρων εκλογών κανένα κυβερνητικό στέλεχος δεν πρόλαβε να την υπογράψει ώστε να ισχύσει!
Ωστόσο στελέχη του υπουργείου Οικονομικών διαβεβαιώνουν τους εμπόρους αυτοκινήτων πως μπορούν να εκτελωνίσουν τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητά τους με αυξημένο συντελεστή Τέλους Ταξινόμησης και μετά το πέρας των εκλογών θα αποσταλεί η σχετική τροπολογία που θα προβλέπει την παράταση εκτελωνισμού των οχημάτων Euro5 με αναδρομική ισχύ ώστε να τους επιστραφούν τα επιπλέον χρήματα που έχουν καταβάλει κατά τον εκτελωνισμό των αυτοκινήτων.
Πάντως οι εισαγωγείς και έμποροι αυτοκινήτων αντιδρούν στην παραπάνω πρόθεση που διαδίδεται από τα στελέχη του υπουργείου Οικονομικών εξαιτίας της έλλειψης ρευστότητας...
Πηγή:http://www.enikonomia.gr/auto/32411,Diplo-Telos-Taxinomhshs-apo-1-9-gia-ta-aytokinhta-Euro5.html 

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Carpress - Γιατί οδηγείται η Ελλάδα πάλι στο Ευρωδικαστήριο; ΣΕΕΑΕ Carpress - Αυτός είναι ο νέος Γενικός Γραμματέας Μεταφορών! ΣΕΕΑΕ Carpress - Απατεώνας εισέπραξε 235.000 ευρώ πουλώντας ανύπαρκτα αυτοκίνητα! ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι έχει προκαλέσει στην ελληνική αγορά ΙΧ το σκάνδαλο των αγροτικών επιδοτήσεων; ΣΕΕΑΕ Carpress - Αποκλειστικό: Τι αποφάσισε η Κομισιόν για τα εταιρικά αυτοκίνητα; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι έκαναν τρία λιμάνια σε κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία που δεν πληρώνει; ΣΕΕΑΕ Carpress - Ποιοι ιδιοκτήτες δεν θα πληρώνουν διόδια και Τέλη Κυκλοφορίας έως το 2031; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι αλλάζει στο Ψηφιακό Πελατολόγιο; Κίνηση ματ από την ΑΑΔΕ ΣΕΕΑΕ Carpress -Σοκ! Σε πόσες ημέρες εκτελωνίζονται πλέον τα εισαγόμενα μεταχερισμένα ΙΧ; ΣΕΕΑΕ Carpress - Αποκλειστικό! Γιατί κάνουν έφοδο οι Αρχές σε Διευθύνσεις Μεταφορών; ΣΕΕΑΕ Carpress - Γιατί η Ελλάδα κινδυνεύει να γίνει η «χωματερή» παλαιών ΙΧ όλης της ΕΕ; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι ετοιμάζει η ΑΑΔΕ για τους ιδιοκτήτες που έχουν τα ΙΧ τους σε ακινησία;