Το Δελτίο Τύπου του ΣΕΕΑΕ στο "ΒusinessΝews"

Θετικές είναι οι συνέπειες στην αγορά αυτοκινήτου στα έσοδα του κράτους, στο περιβάλλον και στους καταναλωτές από τις εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκίνητων.
Σύμφωνα με όσα υποστηρίζει ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος:
Τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα είναι πυλώνας ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας, συντελούν ουσιαστικά στα έσοδα του κράτους, δημιουργούν θέσεις εργασίας και λειτουργούν ανταγωνιστικά προς όφελος του καταναλωτή.
Στην Ελλάδα τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αποτελούσαν παραδοσιακά το 8-9% των συνολικών εισαγωγών. Αυτό στρέβλωνε την αγορά δημιουργούσε μονοπωλιακό καθεστώς και συνέβαινε γιατί η εκάστοτε κυβέρνηση υιοθετούσε πάντοτε νομοθετικά μέτρα υπέρ των 10 εισαγωγικών πανίσχυρων επιχειρηματικών ομίλων, εις βάρος του εισαγόμενου μεταχειρισμένου αυτοκινήτου.
Ο εξορθολογισμός της αγοράς λειτουργεί πάντα υπέρ των κρατικών εσόδων, της ομαλής ροής της αγοράς και δίνει επιχειρηματικές ευκαιρίες με ίσους όρους σε όσους θέλουν να επενδύσουν στον κλάδο. Το οικονομικό επιτελείο σκέφτεται να δώσει παράταση ούτως ώστε να εξακολουθεί να ισχύει ο υπολογισμός επιβολής του Τ.Τ. κατά την εισαγωγή των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που ίσχυε έως 31-03-2016.
Παρά το γεγονός ότι η κληρονομούμενη από παλαιότερες κυβερνήσεις νομοθετική πρακτική της σύνδεσης του τρόπου υπολογισμού του ΤΤ με την αλλαγή της αντιρρυπαντικής οδηγίας είναι εσφαλμένη, αντικοινοτική, (δεν συμβαίνει σε καμία χώρα της ΕΕ), και προκαλεί αθέμιτες στρεβλώσεις στην αγορά του αυτοκινήτου στην Ελλάδα, εμείς συναινούμε στην παράταση του μέτρου.
Σημειώνουμε ότι για 8ο συνεχόμενο έτος το καινούριο αυτοκίνητο επιδοτείται με το μέτρο της απόσυρσης, δημιουργώντας πολύ ευνοϊκό καθεστώς για το καινούριο αυτοκίνητο, εις βάρος του εγχώριου και εισαγόμενου μεταχειρισμένου, της ίδιας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.
Η θετική κατάληξη του αιτήματός μας για παράταση, θα αποφέρει:
1. Έσοδα για το κράτος περίπου 180 εκ. ευρώ αφού η πρόβλεψη για πωλήσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, βάσει των πωλήσεων του 1ου δίμηνου του 2016, είναι 30,000 αυτοκίνητα με 6,000 ευρώ έσοδα μέσο όρο από ΦΠΑ και Τ.Τ.
2. Θα λειτουργήσει θετικά στην αντιρρύπανση και την οδική ασφάλεια, γιατί θα δώσει την ευκαιρία σε όσους δεν έχουν την δυνατότητα την οικονομική να αγοράσουν καινούριο αυτοκίνητο, να απαλλαγούν από το σαραβαλάκι τους και να αγοράσουν ένα σύγχρονο, ασφαλές, πολύ φιλικότερο προς το περιβάλλον εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο.
3. Δημιουργεί υγιή ανταγωνισμό προς όφελος των καταναλωτών.
 
Πηγή: http://www.businessnews.gr/article/34856/seeae-oi-eisagoges-metaheirismenon-ehoyn-thetikes-synepeies

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Carpress - Στα σκαριά νέα ηλεκτρονική διασταύρωση! Ποιοι θα πληρώσουν πρόστιμο; ΣΕΕΑΕ Carpress - Χωρίς δυναμική παραμένει η ελληνική αγορά αυτοκινήτου! Τι φταίει; ΣΕΕΑΕ Carpress - Στον «αέρα» η απαγόρευση πώλησης ΙΧ βενζίνης και diesel από το 2035! Τι άλλαξε; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τέλος οι κομπίνες στις θεωρητικές εξετάσεις οδήγησης! Τι αλλάζει; ΣΕΕΑΕ Carpress - Ποιο «κενό» ανακαλύφθηκε στο Ψηφιακό Δίπλωμα; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι θα πληρώσουν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων το 2026; – Αναλυτικά ο λογαριασμός! ΣΕΕΑΕ Carpress - Τέρμα οι κομπίνες με τον ΦΠΑ στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ! – Τι αλλάζει; ΣΕΕΑΕ Hellenicmotornews - ΣΕΕΑΕ: Σύνθεση του νέου Δ.Σ ΣΕΕΑΕ Carpress - Αυτό είναι το νέο ΔΣ του Σύνδεσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος ΣΕΕΑΕ Autoagora - Ορίστηκε το νέο διοικητικό συμβούλιο στον ΣΕΕΑΕ ΣΕΕΑΕ Motorsite - Δελτίο Τύπου του ΣΕΕΑΕ για την Σύνθεση του νέου Δ.Σ ΣΕΕΑΕ Αutotriti - Νέο διοικητικό συμβούλιο στον ΣΕΕΑΕ μετά τις εκλογές του 2025