Παραποίησε τα αποτελέσματα των δοκιμών κατανάλωσης καυσίμου σε χιλιάδες οχήματα η Mitsubishi

 
Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Mitsubishi Motors παραδέχθηκε σήμερα ότι είχε «χειραγωγήσει τις δοκιμές προκειμένου να παρουσιάσει καλύτερες ενεργειακές αποδόσεις» των οχημάτων της, μία απάτη που αφορά τουλάχιστον 625.000 οχήματα που πουλήθηκαν στην Ιαπωνία, όμως η έρευνα θα επεκταθεί και στο εξωτερικό.

Η υπόθεση αφορά τέσσερα μοντέλα μικρών αυτοκινήτων (με κινητήρα μικρότερο των 660 κυβικών εκατοστών), μια κατηγορία που είναι πολύ δημοφιλής στο ιαπωνικό αρχιπέλαγος, μεταξύ των οποίων 468.000 αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν για την, επίσης ιαπωνική, Nissan (Dayz και Dayz Roox).
«Εκφράζουμε την πιο βαθιά συγγνώμη μας σε όλους τους πελάτες μας και στα άλλα μέρη που επηρεάζονται», δήλωσε ο επικεφαλής του ιαπωνικού ομίλου, ο Τετσούρο Αϊκάουα, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στο υπουργείο Μεταφορών.
Η αυτοκινητοβιομηχανία παραποίησε τα στοιχεία που σχετίζονται με τα ελαστικά, με αποτέλεσμα να δείχνουν 5 έως 10% μικρότερη κατανάλωση καυσίμου από την πραγματική, ανέφεραν τα μέσα ενημέρωσης.
«Ο πελάτης μας Nissan ανακάλυψε αποκλίσεις ανάμεσα στα στοιχεία που δίνονταν και σε εκείνα που είχαν διαπιστωθεί και μας ζήτησε να αναθεωρήσουμε τις τιμές μας», εξήγησε σε ανακοίνωσή της η αυτοκινητοβιομηχανία.
«Αποφασίσαμε να σταματήσουμε την παραγωγή και τις πωλήσεις των εν λόγω μοντέλων», πρόσθεσε, διευκρινίζοντας πως και η Nissan έκανε το ίδιο.
Η εταιρία ανακοίνωσε ότι συνέστησε μια ανεξάρτητη επιτροπή ειδικών για να διερευνήσει το θέμα.
Η μετοχή της εταιρίας έκλεισε με πτώση μεγαλύτερη του 15%, στα 733 γεν, σημειώνοντας τη μεγαλύτερη πτώση της μέσα σε μία ημέρα εδώ και σχεδόν 12 χρόνια.
Οι πωλήσεις της Mitsubishi Motors ανέρχονται σε περίπου ένα εκατομμύριο οχήματα τον χρόνο. Για το σύνολο του έτους που έκλεισε στα τέλη Μαρτίου του 2016, η εταιρία είχε έναν κύκλο εργασιών 2,260 τρισεκατομμυρίων γεν (18 δισεκατομμύρια ευρώ).
Η υπόθεση φέρνει στο μυαλό το σκάνδαλο που συγκλονίζει τη Volkswagen εδώ και κάμποσους μήνες. Η αυτοκινητοβιομηχανία παραδέχθηκε το φθινόπωρο ότι είχε εγκαταστήσει σε 11 εκατομμύρια οχήματά της σε ολόκληρο τον κόσμο λογισμικό που παραποιούσε τις τιμές εκπομπών ρύπων από πετρελαιοκίνητους κινητήρες. Κινδυνεύει με δεκάδες εκατομμύρια ευρώ προστίμων και ζημιών και επιτοκίων.
 

Πηγή: http://www.newsbeast.gr/car/arthro/2214211/parapiise-ta-apotelesmata-ton-dokimon-katanalosis-kafsimou-se-chiliades-ochimata-i-mitsubishi

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Carpress - Αποκλειστικό! Γιατί κάνουν έφοδο οι Αρχές σε Διευθύνσεις Μεταφορών; ΣΕΕΑΕ Carpress - Γιατί η Ελλάδα κινδυνεύει να γίνει η «χωματερή» παλαιών ΙΧ όλης της ΕΕ; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι ετοιμάζει η ΑΑΔΕ για τους ιδιοκτήτες που έχουν τα ΙΧ τους σε ακινησία; ΣΕΕΑΕ Τοποθέτηση προέδρου του ΣΕΕΑΕ στον κεντρικό δελτίο ειδήσεων στον Alpha. ΣΕΕΑΕ Formedia - Η Κομισιόν παρέπεμψε την Ελλάδα για τη φορολόγηση και ταξινόμηση των… ΣΕΕΑΕ GOCAR - Στα Ευρωπαϊκά δικαστήρια η Ελλάδα για το τέλος ταξινόμησης στα αυτοκίνητα – Τι προβλέπει η νομοθεσία ΣΕΕΑΕ Financialreport - Κομισιόν: Παρέπεμψε την Ελλάδα για υψηλό τέλος ταξινόμησης των μεταχειρισμένων ΙΧ και φορολόγηση «δύο ταχυτήτων» ΣΕΕΑΕ CAR & MOTOR - Γιατί η Ελλάδα οδηγείται στο Ευρωδικαστήριο για τα αυτοκίνητα; ΣΕΕΑΕ Βusinessnews - ΣΕΕΑΕ: Παραπομπή της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τα μεταχειρισμένα οχήματα ΣΕΕΑΕ Αutoblog - Στο Δικαστήριο της ΕΕ η Ελλάδα για την φορολόγηση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ΣΕΕΑΕ Capital - Η Κομισιόν παρέπεμψε την Ελλάδα για τη φορολόγηση και ταξινόμηση των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων - Τι λέει ο ΣΕΕΑΕ ΣΕΕΑΕ Reporter - ΣΕΕΑΕ - παραπομπή Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο: Οι αγώνες μας δικαιώθηκαν