Στο 80% από το 30% ο φόρος στα εταιρικά αυτοκίνητα!

Του Γιώργου Κ. Ανδρή

 
Φόρο «φωτιά» θα πληρώσουν οι ιδιοκτήτες εταιρικών αυτοκινήτων σύμφωνα με το νέο πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή και αναμένεται να ψηφιστεί την Κυριακή ώστε να κλείσει η αξιολόγηση.

Ειδικότερα στο άρθρο 44 (παράγραφος 1) αλλάζει ριζικά τον τρόπο υπολογισμού του φόρου ο οποίος επιβάλλεται στα εταιρικά αυτοκίνητα καθώς μέχρι σήμερα αφορούσε σε εισόδημα για τον χρήση σε ποσοστό 30% του ετήσιου μισθώματος.

Με τη νέα ρύθμιση το συγκεκριμένο ποσοστό «εκτοξεύεται» στο 80% της αγοραίας αξίας ή του μισθώματος με αποτέλεσμα να επιβαρύνονται οι χρήστες εταιρικών αυτοκινήτων σε ποσοστό 50%.

Να υπενθυμίσουμε πως το 60% του συνόλου των πωλήσεων καινούριων αυτοκινήτων αποτελούν εταιρικά ΙΧ γεγονός που σημαίνει πως με την ισχύ του νέου φορολογικού οι κάτοχοι εταιρικών αυτοκινήτων θα σπεύσουν να επιστρέψουν στις εταιρείες χρονομίσθωσης τα οχήματά τους καθώς κανείς δεν θα επιθυμεί να επιβαρύνει στο εισόδημά του με το 80% της αγοραίας αξίας του αυτοκινήτου ή του ετήσιου μισθώματός του.

Αποτέλεσμα των παραπάνω θα είναι να προκληθεί ένα σοκ στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου καθώς θα «βυθιστούν» οι πωλήσεις εταιρικών αυτοκινήτων και οι εταιρείες χρονομίσθωσης θα καταγράψουν πολλές ζημιές.

Βέβαια περιμένουμε να δούμε τι θα γίνει και με τα βουλευτικά αυτοκίνητα τα οποία επίσης αφορούν σε εταιρικά ΙΧ καθώς είναι χρονομισθωμένα από τη Βουλή και αν τελικά ισχύσει το ίδιο καθεστώς και για τους βουλευτές που χρησιμοποιούν εταιρικό αυτοκίνητο.

Πάντως το άρθρο 44 που περιλανμβάνεται στο πολυνομοσχέδιο αναφέρει χαρακτηριστικά:

«Άρθρο 44
Ρυθμίσεις θεμάτων φορολογίας εισοδήματος
1. Η παρ. 2 του άρθρου 13 του ν.4172/2013 (Α΄ 167) αντικαθίσταται ως εξής:

«2. Η αγοραία αξία της παραχώρησης ενός οχήματος σε εργαζόμενο ή εταίρο ή μέτοχο από ένα φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα, για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα ενός φορολογικού έτους, υπολογίζεται σε ποσοστό ογδόντα τοις εκατό (80%) του κόστους του οχήματος που εγγράφεται ως δαπάνη στα βιβλία του εργοδότη με τη μορφή της απόσβεσης περιλαμβανομένων των τελών κυκλοφορίας, επισκευών, συντηρήσεων καθώς και του σχετικού χρηματοδοτικού κόστους που αντιστοιχεί στην αγορά του οχήματος ή του μισθώματος. Σε περίπτωση που το κόστος είναι μηδενικό, η αγοραία αξία της παραχώρησης ορίζεται σε ποσοστό ογδόντα τοις εκατό (80%) της μέσης δαπάνης ή απόσβεσης κατά τα τελευταία τρία (3) έτη».
2. Οι διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου εφαρμόζονται για τα εισοδήματα που αποκτώνται από το φορολογικό έτος 2016 και επόμενα».
 
Πηγή: http://www.enikonomia.gr/auto/101176,sto-80-apo-to-30-o-foros-sta-etairika-aftokinita.html

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Carpress - Αποκλειστικό! Γιατί κάνουν έφοδο οι Αρχές σε Διευθύνσεις Μεταφορών; ΣΕΕΑΕ Carpress - Γιατί η Ελλάδα κινδυνεύει να γίνει η «χωματερή» παλαιών ΙΧ όλης της ΕΕ; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι ετοιμάζει η ΑΑΔΕ για τους ιδιοκτήτες που έχουν τα ΙΧ τους σε ακινησία; ΣΕΕΑΕ Τοποθέτηση προέδρου του ΣΕΕΑΕ στον κεντρικό δελτίο ειδήσεων στον Alpha. ΣΕΕΑΕ Formedia - Η Κομισιόν παρέπεμψε την Ελλάδα για τη φορολόγηση και ταξινόμηση των… ΣΕΕΑΕ GOCAR - Στα Ευρωπαϊκά δικαστήρια η Ελλάδα για το τέλος ταξινόμησης στα αυτοκίνητα – Τι προβλέπει η νομοθεσία ΣΕΕΑΕ Financialreport - Κομισιόν: Παρέπεμψε την Ελλάδα για υψηλό τέλος ταξινόμησης των μεταχειρισμένων ΙΧ και φορολόγηση «δύο ταχυτήτων» ΣΕΕΑΕ CAR & MOTOR - Γιατί η Ελλάδα οδηγείται στο Ευρωδικαστήριο για τα αυτοκίνητα; ΣΕΕΑΕ Βusinessnews - ΣΕΕΑΕ: Παραπομπή της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τα μεταχειρισμένα οχήματα ΣΕΕΑΕ Αutoblog - Στο Δικαστήριο της ΕΕ η Ελλάδα για την φορολόγηση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ΣΕΕΑΕ Capital - Η Κομισιόν παρέπεμψε την Ελλάδα για τη φορολόγηση και ταξινόμηση των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων - Τι λέει ο ΣΕΕΑΕ ΣΕΕΑΕ Reporter - ΣΕΕΑΕ - παραπομπή Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο: Οι αγώνες μας δικαιώθηκαν