Τελωνεία: Χιλιάδες εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ δεν μπορούν να εκτελωνιστούν


Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
Χιλιάδες είναι τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα τα οποία βρίσκονται στα τελωνεία όλης της χώρας και δεν μπορούν να εκτελωνιστούν με το νέο τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης καθώς δεν υπάρχουν οι τιμοκατάλογοι με τις Αξίες Λιανικής προ Φόρων στα παλαιότερα μοντέλα.

Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr, σε δύο ημέρες, δηλαδή στις 15 Ιουνίου, λήγει η προθεσμία που έχουν οι έμποροι που τα έχουν εισάγει μέχρι τις 31 Μαΐου (Δήλωση Άφιξης Οχήματος - ΔΑΟ) για να τα εκτελωνίσουν!

Ωστόσο κάτι τέτοιο δεν μπορεί να καταστεί δυνατό από τη στιγμή που δεν υπάρχουν οι Αξίες Λιανικής προ Φόρων για τα παλαιότερα μοντέλα.

Στελέχη από τα τελωνεία εκτιμούν πως αν δεν επανέλθει το προηγούμενο καθεστώς στον εκτελωνισμό των εισαγόμενων μεταχειρισμένων τουλάχιστον μέχρι να κατατεθούν οι Αξίες Λιανικής προ Φόρων από τις εισαγωγικές εταιρείες δεν πρόκειται να πραγματοποιηθεί κανένας εκτελωνισμός οχήματος με ότι και αν σημαίνει αυτό για τα δημόσια έσοδα.

Στα καινούρια η κατάσταση φαίνεται να ομαλοποιείται και μάλιστα σε κάποιες εταιρείες που διαθέτουν πολυτελή μοντέλα ο νέος τρόπος υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης έχει μειώσει το κόστος εκτελωνισμού έως και πάνω από 20.000 ευρώ.

Ειδικότερα η κατάργηση του Φόρου Πολυτελείας σε συνδυασμό με τον σταθερό χαμηλό συντελεστή σε 32% από 50% σε αυτοκίνητα με αξίες από 25.001 ευρώ και άνω έχει δημιουργήσει τις ιδανικές συνθήκες ώστε το κόστος εκτελωνισμού σε αρκετά υπερπολυτελή αυτοκίνητα να μειώνεται.

Συγκεκριμένα σε όχημα με αξία λιανικής 100.000 ευρώ με τον προηγούμενο τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης αλλά και την επιβολή του Φόρου Πολυτελείας το κόστος εκτελωνισμού ανέρχονταν σε περίπου 60.000 ευρώ.

Με το νέο τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης το κόστος εκτελωνισμού μειώνεται στις 39.000 ευρώ δηλαδή 21.000 ευρώ λιγότερα!

Το μόνο που μένει να δούμε είναι αν το μειωμένο Τέλος Ταξινόμησης θα έχει αντίκτυπο και στην τελική τιμή διάθεσης του οχήματος προς τους καταναλωτές ή θα οδηγηθεί αυτούσιο στα κέρδη της εισαγωγικής εταιρείας...
 
Πηγή: http://www.enikonomia.gr/auto/104574,teloneia-chiliades-eisagomena-metacheirismena-ich-den-boroun-na-e.html

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Carpress - Αποκλειστικό! Γιατί κάνουν έφοδο οι Αρχές σε Διευθύνσεις Μεταφορών; ΣΕΕΑΕ Carpress - Γιατί η Ελλάδα κινδυνεύει να γίνει η «χωματερή» παλαιών ΙΧ όλης της ΕΕ; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι ετοιμάζει η ΑΑΔΕ για τους ιδιοκτήτες που έχουν τα ΙΧ τους σε ακινησία; ΣΕΕΑΕ Τοποθέτηση προέδρου του ΣΕΕΑΕ στον κεντρικό δελτίο ειδήσεων στον Alpha. ΣΕΕΑΕ Formedia - Η Κομισιόν παρέπεμψε την Ελλάδα για τη φορολόγηση και ταξινόμηση των… ΣΕΕΑΕ GOCAR - Στα Ευρωπαϊκά δικαστήρια η Ελλάδα για το τέλος ταξινόμησης στα αυτοκίνητα – Τι προβλέπει η νομοθεσία ΣΕΕΑΕ Financialreport - Κομισιόν: Παρέπεμψε την Ελλάδα για υψηλό τέλος ταξινόμησης των μεταχειρισμένων ΙΧ και φορολόγηση «δύο ταχυτήτων» ΣΕΕΑΕ CAR & MOTOR - Γιατί η Ελλάδα οδηγείται στο Ευρωδικαστήριο για τα αυτοκίνητα; ΣΕΕΑΕ Βusinessnews - ΣΕΕΑΕ: Παραπομπή της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τα μεταχειρισμένα οχήματα ΣΕΕΑΕ Αutoblog - Στο Δικαστήριο της ΕΕ η Ελλάδα για την φορολόγηση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ΣΕΕΑΕ Capital - Η Κομισιόν παρέπεμψε την Ελλάδα για τη φορολόγηση και ταξινόμηση των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων - Τι λέει ο ΣΕΕΑΕ ΣΕΕΑΕ Reporter - ΣΕΕΑΕ - παραπομπή Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο: Οι αγώνες μας δικαιώθηκαν