Έσκασε η «φούσκα» της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου

 

 
Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
Πτώση 6,5% σημείωσαν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων τον Αύγουστο ανακόπτοντας την θετική πορεία του κλάδου μέχρι και τον Ιούλιο εξαιτίας βέβαια τόσο της αύξησης των εταιρικών πωλήσεων όσο και των πωλήσεων στην λιανική λόγω ανόδου της τουριστικής κίνησης αλλά και λόγω της αλλαγής του τρόπου υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης.

Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων τον Αύγουστο ανήλθαν σε 4.213 μονάδες έναντι 4.507 ΙΧ τον αντίστοιχο μήνα του 2015 με αποτέλεσμα η πτώση να προσδιορίζεται σε πάνω από 6,5%.

Στελέχη της αγοράς επισημαίνουν στο Enikonomia.gr πως αυτή είναι η αρχή του τέλους της «φούσκας» των πωλήσεων καθώς η αύξηση που είχε καταγραφεί τους προηγούμενους μήνες ήταν «πλασματική» και σε καμία περίπτωση δεν ανταποκρινόταν στην πραγματικότητα.

Παράλληλα η έλευση των εκκαθαριστικών σημειωμάτων από την εφορία για το φόρο εισοδήματος, του ΕΝΦΙΑ σε συνδυασμό με την τεράστια έλλειψη ρευστότητας αλλά και της αδυναμίας των νοικοκυριών να αντεπεξέλθουν στις μηνιαίες υποχρεώσεις τους έχουν δημιουργήσει ένα ιδανικό κοκτέιλ που θα οδηγήσει σε κατάρρευση τις πωλήσεις αυτοκινήτων.

Στα παραπάνω δεν θα πρέπει να ξεχνάει κανείς και τις άλλες φορολογικές αλλαγές που ετοιμάζει το υπουργείο Οικονομικών σε σχέση με τα αυτοκίνητα όπως είναι η επέκταση των Τελών Κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές CO2 σε αυτοκίνητα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας μετά την 1/1/2007, τις αλλαγές στα τεκμήρια διαβίωσης, τους φόρους στα καύσιμα αλλά και τα πρόστιμα που θα επιβληθούν σε όσους ιδιοκτήτες κινούν τα οχήματά τους χωρίς να τα έχουν περάσει από ΚΤΕΟ, χωρίς να έχουν ασφάλεια και βέβαια χωρίς να έχουν καταβάλει τα Τέλη Κυκλοφορίας...

Όλα τα παραπάνω θα αποτελέσουν τις βασικές αιτίες «παγώματος» της αγοράς που θα οδηγήσει σε απόγνωση εισαγωγείς και εμπόρους αυτοκινήτων.

Πάντως στο 8μηνο οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων διατηρούν το θετικό πρόσημο σε ποσοστό 10,47% καθώς έχουν διατεθεί 58.660 νέα ΙΧ έναντι 53.096 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα πέρσι.

Πρώτη η Toyota

H Τoyota βρέθηκε στο υψηλότερο σκαλοπάτι του βάθρου στον πίνακα των εισαγωγικών εταιρειών με τις υψηλότερες πωλήσεις τον Αύγουστο καθώς διέθεσε 709 αυτοκίνητα έναντι 594 οχημάτων τον αντίστοιχο μήνα του 2015 σημειώνοντας αύξηση 18,8%.

Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η Opel με 349 αυτοκίνητα σημειώνοντας αύξηση 10,44%.

Ακολουθεί στην τρίτη θέση η VW με 304 νέα ΙΧ και αύξηση 4,46%.

Στην τέταρτη θέση βρέθηκε η Nissan με 295 αυτοκίνητα σημειώνοντας αύξηση 46,76%.

Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η Mercedes-Benz με 276 αυτοκίνητα σημειώνοντας ωστόσο πτώση σε ποσοστό 8% σε σχέση με τον Αύγουστο του 2015.


Δείτε τις συγκριτικές πωλήσεις νέων ΙΧ Αύγουστος 2016 - 2015:

 
Πηγή: http://www.enikonomia.gr/auto/114923,eskase-i-fouska-tis-ellinikis-agoras-aftokinitou.html

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Carpress - Ποια Διεύθυνση Μεταφορών μηδένισε τις εκκρεμότητες; ΣΕΕΑΕ Carpress - Επίσημο! Πόσο μειώνονται Τεκμήρια και Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης; ΣΕΕΑΕ Carpress - Ποιοι «πράσινοι» φόροι θα αλλάξουν στα αυτοκίνητα; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι αποφάσισε το κράτος για τα πρόστιμα στα ανασφάλιστα οχήματα; ΣΕΕΑΕ Carpress - Προσοχή στην Χαλκίδα! Ο επιτήδειος έμπορος πούλησε ΙΧ ιδιώτη και δεν του δίνει τα χρήματα ΣΕΕΑΕ Carpress - Επένδυση-μαμούθ 300 εκατ. ευρώ σε ελληνική εταιρεία εμπορίας μεταχειρισμένων ΙΧ! ΣΕΕΑΕ Car & motor - Τι αλλάζει στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ - Τι θα γίνει με τα πρόστιμα; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι θα κερδίζουν όσοι κάνουν εργοστάσια παραγωγής οχημάτων στην Ελλάδα; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι συμφώνησε η Κομισιόν με τις αυτοκινητοβιομηχανίες; ΣΕΕΑΕ Carpress - Νέος ΚΟΚ: Τι θα πάθετε αν παρκάρετε παράνομα σε θέση φόρτισης ηλεκτρικού ΙΧ; ΣΕΕΑΕ Carpress - Καινούρια αυτοκίνητα βενζίνης ή diesel και μετά το 2035; – Τι εξετάζει η Κομισιόν ΣΕΕΑΕ Carpress - Τεράστιες καθυστερήσεις στους εκτελωνισμούς αυτοκινήτων! – Τι φταίει;