To νέο κόλπο για κυκλοφορία αυτοκινήτου με βουλγάρικες πινακίδες στην Ελλάδα

 

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr

Το θέμα αποφυγής της φορολογίας στα αυτοκίνητα μέσω… Βουλγαρίας είναι γνωστό και το χρησιμοποιούν οι Έλληνες ιδιοκτήτες οχημάτων εδώ και χρόνια.
Ωστόσο οι εντατικοί έλεγχοι των ελεγκτικών μηχανισμών του υπουργείου Οικονομικών ανάγκασε τους Έλληνες να αναζητήσουν νέους τρόπους να κυκλοφορούν νομότυπα τα αυτοκίνητά τους και να ξεφεύγουν από τους ελέγχους.
Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr, μέχρι πρότινος οι Έλληνες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων για να γλιτώσουν από τα υπέρογκα Τέλη Κυκλοφορίας, τα τεκμήρια αλλά και τον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης «άνοιγαν» μια εταιρεία στη Βουλγαρία και κατόπιν άλλαζαν τις πινακίδες κυκλοφορίας του οχήματός τους.
Ωστόσο οι εντατικοί έλεγχοι των Αρχών αλλά και τα πολλά δικαιολογητικά που έπρεπε να προσκομίσουν σε περίπτωση που το απαιτούσαν οι Αρχές ανάγκασαν πολλούς κατόχους αυτοκινήτων με βουλγάρικες πινακίδες να καταφύγουν στην λύση της ενοικίασης!
Η λύση της ενοικίασης αυτοκινήτου με βουλγάρικες πινακίδες σύμφωνα με στελέχη της αγοράς είναι νομότυπη και κανείς δεν μπορεί να σου απαγορέψει να ενοικιάσεις αυτοκίνητο με βουλγάρικες ή άλλου κράτους-μέλους πινακίδες και να κυκλοφορείς ανά την Ευρώπη.
Το νέο «κόλπο» περιλαμβάνει την μεταβίβαση του οχήματος σε εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων της Βουλγαρίας και με κάποιο ιδιωτικό συμφωνητικό ο Έλληνας ιδιοκτήτης του οχήματος διασφαλίζει την κατοχή της «κυριότητας» του αυτοκινήτου το οποίο όμως στα χαρτιά δεν του ανήκει πλέον καθώς αποτελεί περιουσιακό στοιχείο της βουλγάρικης εταιρείας ενοικιάσεων ΙΧ.
Με αυτό τον τρόπο οι Έλληνες ιδιοκτήτες γλιτώνουν από την καταβολή Τελών Κυκλοφορίας, τεκμηρίων αλλά και του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης και βέβαια οι Αρχές ακόμη και σε ελέγχους δεν μπορούν να κάνουν κάτι καθώς το όχημα είναι νοικιασμένο από άλλο κράτος-μέλος και σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Δίκαιο καμία χώρα-μέλος δεν μπορεί να απαγορεύσει την διάθεση υπηρεσιών εντός της ΕΕ.
Το ετήσιο κόστος της διατήρησης του νοικιαζόμενου οχήματος με βουλγάρικες πινακίδες ανέρχεται σε 400 ευρώ το χρόνο στα οποία περιλαμβάνονται τα έξοδα των Τελών Κυκλοφορίας και της ασφάλειας.
Παράλληλα υπάρχει ακόμη μία εναλλακτική για όσους θέλουν να «νοικιάζουν» το αυτοκίνητό τους με βουλγάρικες πινακίδες σύμφωνα με το οποίο μαζεύονται αρκετοί Έλληνες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων και ιδρύουν οι ίδιοι εταιρεία ενοικιάσεων αυτοκινήτων με αποτέλεσμα το ετήσιο κόστος να μειώνεται από 100 έως και 200 ευρώ. Δηλαδή το ετήσιο κόστος διατήρησης του οχήματος με βουλγάρικες πινακίδες ως «ενοικιαζόμενου» οχήματος ανέρχεται σε 200 έως 300 ευρώ…

Όσον αφορά στα τιμολόγια ή στα παραστατικά που πρέπει να προσκομίσει κάποιος χρήστης «ενοικιαζόμενου» οχήματος σε περίπτωση ελέγχου απλά θα αναγράφουν ως ημερομηνία έναρξης της χρήσης λίγες ημέρες πριν το συμβάν του ελέγχου...
 
Πηγή: http://www.enikonomia.gr/auto/118948,to-neo-kolpo-gia-kykloforia-aftokinitou-me-voulgarikes-pinakides-.html

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Carpress - Ποια Διεύθυνση Μεταφορών μηδένισε τις εκκρεμότητες; ΣΕΕΑΕ Carpress - Επίσημο! Πόσο μειώνονται Τεκμήρια και Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης; ΣΕΕΑΕ Carpress - Ποιοι «πράσινοι» φόροι θα αλλάξουν στα αυτοκίνητα; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι αποφάσισε το κράτος για τα πρόστιμα στα ανασφάλιστα οχήματα; ΣΕΕΑΕ Carpress - Προσοχή στην Χαλκίδα! Ο επιτήδειος έμπορος πούλησε ΙΧ ιδιώτη και δεν του δίνει τα χρήματα ΣΕΕΑΕ Carpress - Επένδυση-μαμούθ 300 εκατ. ευρώ σε ελληνική εταιρεία εμπορίας μεταχειρισμένων ΙΧ! ΣΕΕΑΕ Car & motor - Τι αλλάζει στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ - Τι θα γίνει με τα πρόστιμα; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι θα κερδίζουν όσοι κάνουν εργοστάσια παραγωγής οχημάτων στην Ελλάδα; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι συμφώνησε η Κομισιόν με τις αυτοκινητοβιομηχανίες; ΣΕΕΑΕ Carpress - Νέος ΚΟΚ: Τι θα πάθετε αν παρκάρετε παράνομα σε θέση φόρτισης ηλεκτρικού ΙΧ; ΣΕΕΑΕ Carpress - Καινούρια αυτοκίνητα βενζίνης ή diesel και μετά το 2035; – Τι εξετάζει η Κομισιόν ΣΕΕΑΕ Carpress - Τεράστιες καθυστερήσεις στους εκτελωνισμούς αυτοκινήτων! – Τι φταίει;