«Φωτιά» ο νέος Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης στα αυτοκίνητα, τι αλλάζει, ποιοι θα πληρώσουν

 

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
Ριζικά αναμένεται να αλλάξει ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης στα αυτοκίνητα ώστε να αποφέρει έσοδα άνω των 77 εκατ. ευρώ και παράλληλα να πληρώνουν οι ιδιοκτήτες των πραγματικά ακριβών αυτοκινήτων και όχι εκείνων που κινούνται με κινητήρα άνω των 1.929 κ.εκ. που κυριολεκτικά δεν έχουν καμία αγοραστική αξία.
Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες της «Realnews» ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης ο οποίος επιβάλλεται αυτή τη στιγμή σε οχήματα με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω με ηλικίες έως 10 έτη αναμένεται να καταργηθεί και ο τρόπος υπολογισμού του συγκεκριμένου φόρου να συνδέεται με την Αξία Λιανικής προ Φόρων.
Δηλαδή ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης θα επιβάλλεται στα πραγματικά ακριβά αυτοκίνητα τα οποία κινούνται με μικρούς κινητήρες με κυβισμό από 1.400 ή 1.600 κ.εκ. αλλά η Αξία Λιανικής τους ξεπερνά σε πάρα πολλές περιπτώσεις τις 30.000 ευρώ και οι ιδιοκτήτες του δεν πληρώνουν τον συγκεκριμένο φόρο σε αντίθεση με τους κατόχους οχημάτων με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω που πληρώνουν από 440 ευρώ αν το όχημα έχει κλείσει 5 χρόνια ζωής ή 880 ευρώ ετησίως αν το όχημα δεν έχει κλείσει 5ετία αλλά η αξία τους δεν ανέρχεται ούτε στις 3.000 ευρώ!
Με αυτό τον τρόπο το οικονομικό επιτελείο εκτιμά πως χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων θα σπεύσουν να πραγματοποιήσουν άρση ακινησίας στα οχήματά τους από τις εφορίες ενώ από την άλλη μεριά θα κληθούν να πληρώσουν Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης οι ιδιοκτήτες των πραγματικά ακριβών αυτοκινήτων.
Παράλληλα η επιβολή του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης θα πραγματοποιείται σε όλα τα εταιρικά αυτοκίνητα και όχι μόνο στο ένα από ολόκληρο στόλο με τον μεγαλύτερο κυβισμό που ισχύει σήμερα! Επίσης τα εταιρικά αυτοκίνητα αποτελούν το 60% του συνόλου των ετήσιων πωλήσεων στα καινούρια αυτοκίνητα και οι επιχειρήσεις με στόλους οχημάτων «ξέφευγαν» από την πληρωμή του συγκεκριμένου φόρου για τις λιμουζίνες τους.
Σύμφωνα πάντως με τον Προϋπολογισμό του 2017 (κωδικός 0897) τα έσοδα από το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης υπολογίζονται σε 77 εκατ. ευρώ.
Οι αλλαγές στο Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης
Ο νέος Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης αποσυνδέεται από τον κυβισμό του κινητήρα και συνδέεται με την Αξία Λιανικής προ Φόρων ενώ επίσης αποσυνδέεται και από τα τεκμήρια διαβίωσης όμως δεν πρόκειται να αλλάξουν.
Ειδικότερα ως «οδηγός» για την επιβολή του νέου Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης θα χρησιμοποιηθεί η πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση που έχει ψηφιστεί και αφορά στην φορολογία των εταιρικών αυτοκινήτων με κάποιες αλλαγές.
Σύμφωνα με τις προτάσεις που εξετάζει το οικονομικό επιτελείο η επιβολή του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης κυμαίνεται μεταξύ των Αξιών Λιανικής από 17.001 ή από 20.001 ευρώ ενώ υπάρχει μία ακόμη πρόταση που αφορά στην επιβολή του Φόρου από τις 14.001 ευρώ.
Τα ποσοστά επιβολής επί της Αξίας Λιανικής προ Φόρων δεν αναμένεται να αλλάξουν καθώς εξετάζεται να ισχύσουν τα ήδη υπάρχοντα ποσοστό δηλαδή 5% και 10% με έκπτωση έως και 50% εξαιτίας παλαιότητας για οχήματα από 6 έως και 10 έτη καθώς μόλις τα οχήματα περάσουν την 10ετία από την πρώτη ημερομηνία κυκλοφορίας τους εντός ΕΕ δεν θα επιβάλλεται Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης.
 
Πηγή: http://www.enikonomia.gr/auto/141267,fotia-o-neos-foros-polytelous-diaviosis-sta-aftokinita-ti-allazei.html

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Formedia - Η Κομισιόν παρέπεμψε την Ελλάδα για τη φορολόγηση και ταξινόμηση των… ΣΕΕΑΕ GOCAR - Στα Ευρωπαϊκά δικαστήρια η Ελλάδα για το τέλος ταξινόμησης στα αυτοκίνητα – Τι προβλέπει η νομοθεσία ΣΕΕΑΕ Financialreport - Κομισιόν: Παρέπεμψε την Ελλάδα για υψηλό τέλος ταξινόμησης των μεταχειρισμένων ΙΧ και φορολόγηση «δύο ταχυτήτων» ΣΕΕΑΕ CAR & MOTOR - Γιατί η Ελλάδα οδηγείται στο Ευρωδικαστήριο για τα αυτοκίνητα; ΣΕΕΑΕ Βusinessnews - ΣΕΕΑΕ: Παραπομπή της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τα μεταχειρισμένα οχήματα ΣΕΕΑΕ Αutoblog - Στο Δικαστήριο της ΕΕ η Ελλάδα για την φορολόγηση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ΣΕΕΑΕ Capital - Η Κομισιόν παρέπεμψε την Ελλάδα για τη φορολόγηση και ταξινόμηση των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων - Τι λέει ο ΣΕΕΑΕ ΣΕΕΑΕ Reporter - ΣΕΕΑΕ - παραπομπή Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο: Οι αγώνες μας δικαιώθηκαν ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι ήθελε ο Κινέζος Πρέσβυς στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών; ΣΕΕΑΕ Carpress - Πόσο μπορεί να κοστίζουν οι δασμοί Trump στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι προσπαθούν να πετύχουν οι Κινέζοι κατασκευαστές στην Σαγκάη; ΣΕΕΑΕ Carpress - Σε ποια αυτοκίνητα και φορτηγά καταργείται το Τέλος Ταξινόμησης;