Τέλος στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα;

 
 

 
Της Αριάδνης Γερασιμίδου
 
Με το νομοσχέδιο που ανακοίνωσε στα ΜΜΕ στις 31-10-2017 ο Υπουργός Μεταφορών κος Σπίρτζης, ότι θα εισάγει στην Βουλή προς συζήτηση και ψήφιση, καθιστά την εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από χώρα της ΕΕ, ουσιαστικά και εκ των πραγμάτων απαγορευτική. 
Εν ολίγοις οι διαδικασίες και τα έγγραφα που πρέπει να συγκεντρωθούν από τον εισαγωγέα Έλληνα έμπορο για τον εκτελωνισμό και την ταξινόμηση ενός τέτοιου αυτοκινήτου είναι τόσο πολλά, πολύπλοκα, χρονοβόρα και κοστοβόρα, που επί της ουσίας παρεμποδίζεται και εγκαταλείπεται εκ των προτέρων ως εντελώς ασύμφορη κάθε τέτοια συναλλαγή.
Εκτός του ότι η προτεινόμενη ρύθμιση δια των πολλαπλών αυτών νομοθετικών και διοικητικών εμποδίων που θέτει παραβιάζει ουσιώδεις διατάξεις του Ευρωπαϊκού Δικαίου και τον πυρήνα της ελευθερίας κυκλοφορίας των προϊόντων και αγαθών μέσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, εάν ψηφιστεί αυτό το πρωτοφανές σχέδιο νόμου, θα έχει ως άμεσο αποτέλεσμα να μπούν λουκέτα σε χιλιάδες εμπορικές επιχειρήσεις του κλάδου και να στερηθούν οι εργαζόμενοι σε αυτές την εργασία τους, ως επίσης και την τεράστια απώλεια εσόδων για την πολιτεία αφού θα σταματήσουν αμέσως όλες οι εισαγωγές των εν λόγω αυτοκινήτων.
Παράλληλα θα στερηθεί ο Έλληνας καταναλωτής ένα προϊόν που λειτουργεί ανταγωνιστικά υπέρ του και εάν δεν μπορεί να αγοράσει καινούργιο αυτοκίνητο θα στραφεί στην αγορά παλαιότερου μεταχειρισμένου αυτοκινήτου που κυκλοφορεί στην Ελλάδα συμβάλλοντας στην ανακύκλωση του παλαιού υφισταμένου εγχώριου στόλου αυτοκινήτων.
 
Πηγή: www.sdna.gr/auto-moto/nea-agoras/article/393981/telos-sta-eisagomena-metaxeirismena-aytokinita

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Carpress - Γιατί οδηγείται η Ελλάδα πάλι στο Ευρωδικαστήριο; ΣΕΕΑΕ Carpress - Αυτός είναι ο νέος Γενικός Γραμματέας Μεταφορών! ΣΕΕΑΕ Carpress - Απατεώνας εισέπραξε 235.000 ευρώ πουλώντας ανύπαρκτα αυτοκίνητα! ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι έχει προκαλέσει στην ελληνική αγορά ΙΧ το σκάνδαλο των αγροτικών επιδοτήσεων; ΣΕΕΑΕ Carpress - Αποκλειστικό: Τι αποφάσισε η Κομισιόν για τα εταιρικά αυτοκίνητα; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι έκαναν τρία λιμάνια σε κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία που δεν πληρώνει; ΣΕΕΑΕ Carpress - Ποιοι ιδιοκτήτες δεν θα πληρώνουν διόδια και Τέλη Κυκλοφορίας έως το 2031; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι αλλάζει στο Ψηφιακό Πελατολόγιο; Κίνηση ματ από την ΑΑΔΕ ΣΕΕΑΕ Carpress -Σοκ! Σε πόσες ημέρες εκτελωνίζονται πλέον τα εισαγόμενα μεταχερισμένα ΙΧ; ΣΕΕΑΕ Carpress - Αποκλειστικό! Γιατί κάνουν έφοδο οι Αρχές σε Διευθύνσεις Μεταφορών; ΣΕΕΑΕ Carpress - Γιατί η Ελλάδα κινδυνεύει να γίνει η «χωματερή» παλαιών ΙΧ όλης της ΕΕ; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι ετοιμάζει η ΑΑΔΕ για τους ιδιοκτήτες που έχουν τα ΙΧ τους σε ακινησία;