Γερμανία: «Όχι» στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα θα μπορούν να λένε οι Δήμοι

 



Environment activists stand in front of the Federal Administrative Court prior to a trial in Leipzig, Germany, Tuesday, Feb. 27, 2018. The German court ruled Tuesday that cities can impose driving bans on diesel cars to combat air pollution, a decision that could affect millions of drivers and the country's powerful auto industry. (AP Photo/Jens Meyer)

Οι δημοτικές αρχές στη Γερμανία θα έχουν μελλοντικά το δικαίωμα να απαγορεύουν την κυκλοφορία αυτοκινήτων ντίζελ για την προστασία της ατμόσφαιρας σύμφωνα με απόφαση του Ομοσπονδιακού Διοικητικού Δικαστηρίου.
Ειδικότερα το Ομοσπονδιακό Διοικητικό Δικαστήριο στη Λειψία επικύρωσε αποφάσεις κατώτερων δικαστηρίων που επέτρεπαν τη δυνατότητα απαγόρευσης κυκλοφορίας αυτοκινήτων ντίζελ από τους δήμους.
Οι αποφάσεις αφορούσαν συγκεκριμένα τις πόλεις Ντίσελντορφ και Στουτγάρδη. Μετά από προσφυγή της ΜΚΟ Γερμανική Περιβαλλοντολογική Βοήθεια (Deutsche Umwelthilfe) τα κατώτερα δικαστήρια επέβαλαν στις δημοτικές αρχές να πάρουν μέτρα για την προστασία της ατμόσφαιρας. Και στις δύο πόλεις οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ξεπερνούσαν τις οριακές τιμές που προβλέπει η γερμανική νομοθεσία αλλά και η ΕΕ.
Ποιος θα αναλάβει τα έξοδα;
Δεδομένου ότι σχεδόν τα 3/4 των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα στα αστικά κέντρα προέρχονται από αυτοκίνητα ντίζελ, η δικαστική απόφαση για λήψη μέτρων οδηγεί αναγκαστικά σε απαγορεύσεις της κυκλοφορίας των ντίζελ. Αν και η ετυμηγορία του Ανωτάτου Διοικητικού Δικαστηρίου αφορά μόνο το Ντίσελντορφ και τη Στουτγάρδη – γεγονός είναι ότι έχει δημιουργηθεί ένα προηγούμενο για συνολικά 70 γερμανικές πόλεις όπου ξεπερνιούνται τα όρια εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Το Σαββατοκύριακο έγινε γνωστό πως η κυβέρνηση προετοιμάζει κανονισμούς που θα επιτρέπουν στις δημοτικές αρχές την απαγόρευση της κυκλοφορίας αυτοκινήτων ντίζελ.
Οι περιορισμοί αφορούν πάνω από 12 εκατομμύρια αυτοκίνητα ντίζελ που δεν έχουν έχουν την πλακέτα Euro 6. Το ζητούμενο είναι εάν και ποιος θα πληρώσει τον εξοπλισμό των πετρελαιοκίνητων ΙΧ που δεν έχουν αυτή την πλακέτα: η αυτοκινητοβιομηχανία ή το κράτος; Μέχρι στιγμής οι εταιρείες έχουν προσφερθεί να παράσχουν την αλλαγή του λογισμικού. Ειδήμονες είναι της άποψης πως αυτό το μέτρο δεν αρκεί. Ο στόχος για μείωση των ρύπων επιτυγχάνεται μόνο με τον εξοπλισμό των κινητήρων – μια λύση που είναι δαπανηρή.
 
Πηγή: https://www.movenews.gr/germania-oxi-sta-petrelaiokinhta-aytokinhta-tha-mporoyn-na-lene-oi-dhmoi/

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Carpress - Γιατί οδηγείται η Ελλάδα πάλι στο Ευρωδικαστήριο; ΣΕΕΑΕ Carpress - Αυτός είναι ο νέος Γενικός Γραμματέας Μεταφορών! ΣΕΕΑΕ Carpress - Απατεώνας εισέπραξε 235.000 ευρώ πουλώντας ανύπαρκτα αυτοκίνητα! ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι έχει προκαλέσει στην ελληνική αγορά ΙΧ το σκάνδαλο των αγροτικών επιδοτήσεων; ΣΕΕΑΕ Carpress - Αποκλειστικό: Τι αποφάσισε η Κομισιόν για τα εταιρικά αυτοκίνητα; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι έκαναν τρία λιμάνια σε κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία που δεν πληρώνει; ΣΕΕΑΕ Carpress - Ποιοι ιδιοκτήτες δεν θα πληρώνουν διόδια και Τέλη Κυκλοφορίας έως το 2031; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι αλλάζει στο Ψηφιακό Πελατολόγιο; Κίνηση ματ από την ΑΑΔΕ ΣΕΕΑΕ Carpress -Σοκ! Σε πόσες ημέρες εκτελωνίζονται πλέον τα εισαγόμενα μεταχερισμένα ΙΧ; ΣΕΕΑΕ Carpress - Αποκλειστικό! Γιατί κάνουν έφοδο οι Αρχές σε Διευθύνσεις Μεταφορών; ΣΕΕΑΕ Carpress - Γιατί η Ελλάδα κινδυνεύει να γίνει η «χωματερή» παλαιών ΙΧ όλης της ΕΕ; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι ετοιμάζει η ΑΑΔΕ για τους ιδιοκτήτες που έχουν τα ΙΧ τους σε ακινησία;