Τοκογλυφικά γραμμάτια: Για «δάνειο» 3.000 ευρώ απαιτούν 6.000 ευρώ

 

 
Του Γιώργου Κ. Ανδρή                                                                                                                       andris@movenews.gr
 

Τοκογλυφικά επιτόκια, γραμμάτια που εισπράττουν άνθρωποι της νύχτας, εκβιασμοί και πολύ μαύρο χρήμα είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά που έχουν επιστρέψει στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου λίγο μετά την έναρξη της κρίσης και βέβαια από την ισχύ των capital controls.
Οι περισσότεροι Έλληνες όντας «μαυρισμένοι» στον Τειρεσία είτε λόγω κάποιας πιστωτικής κάρτας είτε λόγω κάποιου δανείου αναγκάζονται να αποκτούν το επόμενό τους αυτοκίνητο, κυρίως μεταχειρισμένο, με εξόφληση μέσω γραμματίων τα οποία όμως στις περισσότερες περιπτώσεις έχουν υπέρογκο επιτόκιο ενώ σε κάποιες περιπτώσεις η εξόφληση αυτοκινήτων με γραμμάτια δεν πραγματοποιείται καθώς δεν υπάρχουν αυτοκίνητα.
Ειδικότερα όπως καταγγέλλουν στο movenews.gr πάρα πολλοί υποψήφιοι αγοραστές αυτοκινήτων αρκετές επιχειρήσεις αυτοκινήτων δίνουν την δυνατότητα εξόφλησης κάποιου οχήματος με γραμμάτια με επιτόκιο ωστόσο που κυμαίνεται έως και 25% το χρόνο κάτι το οποίο μεταφράζεται σε πάνω από 2% το μήνα!
Ειδικότερα υποψήφιος αγοραστής που δεν είχε τα χρήματα για να αγοράσει κάποιο αυτοκίνητο που τον ενδιέφερε αλλά είχε μέρος του ποσού επικοινώνησε με ένα από τα καταστήματα που διαφημίζονται κυρίως στο Διαδίκτυο αναφέροντας πως: «Αγοράζουμε εμείς για εσάς το αυτοκίνητο που θέλετε από όποια αντιπροσωπεία επιθυμείτε και στη συνέχεια το ξεχρεώνετε σε εμάς μέσω γραμματίων».
Αυτό βέβαια που δεν διαφημίζουν έχει να κάνει με το επιτόκιο καθώς για ποσό 3.000 ευρώ ο ενδιαφερόμενος έπρεπε να πληρώσει επιπλέον 3.000 ευρώ μέσα σε 48 μήνες (4 χρόνια). Δηλαδή το επιτόκιο ανέρχονταν σε 25% του δανειζόμενου ποσού για κάθε χρόνο και μετά την λήξη των 48 μηνών ο ενδιαφερόμενος θα έχει πληρώσει 6.000 ευρώ συνολικά!
Στα παραπάνω θα πρέπει να αναφέρουμε πως ο «δανειστής» για να προσφέρει τις υπηρεσίες του παρακρατούσε και την άδεια κυριότητας του οχήματος!
Παράλληλα κάποιες άλλες εμπορίες φιλοξενούν στα γραφεία τους και «φουσκωτούς» ώστε οι πελάτες να είναι γνώστες για το τί τους περιμένει σε περίπτωση που δεν εξοφλούν εντός χρονοδιαγράμματος τα γραμμάτια.
Επίσης έναν ακόμη λόγος της ύπαρξης των «φουσκωτών» έχει να κάνει με το γεγονός των διαμαρτυριών που πιθανόν να υπάρξουν μετά την πώληση καθώς ο αγοραστής μπορεί να ανακαλύψει ότι το αυτοκίνητο που έχει αγοράσει να έχει γυρισμένα χιλιόμετρα. Όπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς οι «φουσκωτοί» περιορίζουν στο ελάχιστο τις διαμαρτυρίες όσο δίκιο και αν έχει ο πελάτης.
Βέβαια υπάρχουν και τα καταστήματα όπου τα γραμμάτια είναι άτοκα, οι «φουσκωτοί» λείπουν αλλά λείπουν επίσης και τα αυτοκίνητα. Μάλιστα αυτοί οι επιτήδειοι προσπαθούν να εκταμιεύσουν μια αρκετά καλή προκαταβολή ώστε να φέρουν όχημα εντός ή εκτός συνόρων και μετά αρχίζουν τα «εξαφανίζονται», τα απειλούν, να αρρωσταίνουν και γενικότερα να μην επιστρέφουν εύκολα τις προκαταβολές αλλά ούτε και να φέρνουν αυτοκίνητα.
 
 Πηγή: https://www.movenews.gr/tokoglyfika-grammatia-gia-daneio-3-000-euro-apaitoyn-6-000-euro/

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Formedia - Η Κομισιόν παρέπεμψε την Ελλάδα για τη φορολόγηση και ταξινόμηση των… ΣΕΕΑΕ GOCAR - Στα Ευρωπαϊκά δικαστήρια η Ελλάδα για το τέλος ταξινόμησης στα αυτοκίνητα – Τι προβλέπει η νομοθεσία ΣΕΕΑΕ Financialreport - Κομισιόν: Παρέπεμψε την Ελλάδα για υψηλό τέλος ταξινόμησης των μεταχειρισμένων ΙΧ και φορολόγηση «δύο ταχυτήτων» ΣΕΕΑΕ CAR & MOTOR - Γιατί η Ελλάδα οδηγείται στο Ευρωδικαστήριο για τα αυτοκίνητα; ΣΕΕΑΕ Βusinessnews - ΣΕΕΑΕ: Παραπομπή της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τα μεταχειρισμένα οχήματα ΣΕΕΑΕ Αutoblog - Στο Δικαστήριο της ΕΕ η Ελλάδα για την φορολόγηση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ΣΕΕΑΕ Capital - Η Κομισιόν παρέπεμψε την Ελλάδα για τη φορολόγηση και ταξινόμηση των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων - Τι λέει ο ΣΕΕΑΕ ΣΕΕΑΕ Reporter - ΣΕΕΑΕ - παραπομπή Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο: Οι αγώνες μας δικαιώθηκαν ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι ήθελε ο Κινέζος Πρέσβυς στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών; ΣΕΕΑΕ Carpress - Πόσο μπορεί να κοστίζουν οι δασμοί Trump στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι προσπαθούν να πετύχουν οι Κινέζοι κατασκευαστές στην Σαγκάη; ΣΕΕΑΕ Carpress - Σε ποια αυτοκίνητα και φορτηγά καταργείται το Τέλος Ταξινόμησης;