Κατέρρευσαν οι πωλήσεις λιανικής στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου

 

 

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@movenews.gr
 
Αύξηση 24,8% σημείωσαν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων τον Απρίλιο στην Ελλάδα με «οδηγό» τις εταιρείες χρονομίσθωσης και ενοικίασης ενόψει ενός «καυτού» καλοκαιριού εξαιτίας της μεγάλης αύξησης που θα καταγράψουν οι αφίξεις ξένων τουριστών.
Από την άλλη μεριά ωστόσο καταγράφεται ραγδαία πτώση στις πωλήσεις λιανικής, μόλις το 34% του συνόλου των πωλήσεων, με αποτέλεσμα οι εισαγωγικές εταιρείες να έχουν κρούσει ήδη τον κώδωνα του κινδύνου στα στελέχη τους λόγω κατάρρευσης των εσόδων.
Με λίγα λόγια οι καταναλωτές για κάποιο λόγο, μάλλον έλλειψη ρευστότητας, «πάγωσαν» ακόμη και τις σκέψεις που είχαν για απόκτηση καινούριου αυτοκινήτου και αυτό αποδεικνύεται και από την μεγάλη πτώση που καταγράφουν οι διελεύσεις των καταναλωτών από τις εκθέσεις αυτοκινήτων.
Μάλιστα οι επόμενοι μήνες αναμένεται να είναι ιδιαίτερα δύσκολοι καθώς οι καταναλωτές έχουν μπροστά τους την εξόφληση του φόρου εισοδήματος σε 3 διμηνιαίες δόσεις με πρώτη δόση τον Ιούλιο, τον ΕΝΦΙΑ σε πέντε δόσεις και ένα σωρό άλλες υποχρεώσεις που θα απομακρύνουν ακόμη περισσότερο την απόκτηση κάποιου καινούριου αυτοκινήτου.
Πάντως και στα εγχώρια και εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα επικρατεί η ίδια κατάσταση και μόνο τα αυτοκίνητα των 1.000 – 2.000 ευρώ έχουν ζήτηση και ή δυνατόν η εξόφλησή τους να πραγματοποιηθεί με… γραμμάτια!
Αυτή είναι η πραγματική εικόνα της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου η οποία θα «ξετυλιχθεί» τους επόμενους μήνες…
Πάντως τον Απρίλιο οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων σημείωσαν αύξηση 24,8% καθώς διατέθηκαν πάνω από 10.500 αυτοκίνητα έναντι 8.452 οχημάτων τον αντίστοιχο μήνα του 2017.
Σε επίπεδο έτους οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στο 4μηνο καταγράφουν αύξηση 26,3% καθώς έχουν διατεθεί πάνω από 37.300 οχήματα έναντι 29.549 αυτοκινήτων το αντίστοιχο διάστημα του 2017.
 
Πρώτη η Toyota
Και τον Απρίλιο η Toyota κατάφερε να διατηρήσει την πρώτη θέση στον πίνακα πωλήσεων των εισαγωγικών εταιρειών με 1.129 ταξινομήσεις ενώ σε απόσταση αναπνοής βρέθηκε η Peugeot με 1.118 αυτοκίνητα . Οι δύο πρώτες εταιρείες κατέγραψαν αύξηση 35,9% και 13,5% αντίστοιχα.
Στην τρίτη θέση βρέθηκε η VW με 1.051 ταξινομήσεις και αύξηση 26,9%.
Αμέσως μετά αναρριχήθηκε η Fiat με 758 μονάδες και αύξηση 14,7%.
Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η Nissan με 722 οχήματα και ποσοστό αύξηση 55,9%.
Οι εισαγωγικές εταιρείες που σημείωσαν το υψηλότερο ποσοστό αύξησης αφορούν τη Dacia με 455%, την Jaguar με 400%, τη Seat 208% και την Kia με 101%.
Αντίθετα πτώση κατέγραψαν οι εισαγωγικές εταιρείες Porsche και Lexus σε ποσοστό -50%, η Land Rover με ποσοστό -20% και η Mercedes με ποσοστό πτώση 8%.

 
Πηγή: https://www.movenews.gr/katerreysan-oi-polhseis-lianikhs-sthn-ellhnikh-agora-aytokinhtoy/

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Formedia - Η Κομισιόν παρέπεμψε την Ελλάδα για τη φορολόγηση και ταξινόμηση των… ΣΕΕΑΕ GOCAR - Στα Ευρωπαϊκά δικαστήρια η Ελλάδα για το τέλος ταξινόμησης στα αυτοκίνητα – Τι προβλέπει η νομοθεσία ΣΕΕΑΕ Financialreport - Κομισιόν: Παρέπεμψε την Ελλάδα για υψηλό τέλος ταξινόμησης των μεταχειρισμένων ΙΧ και φορολόγηση «δύο ταχυτήτων» ΣΕΕΑΕ CAR & MOTOR - Γιατί η Ελλάδα οδηγείται στο Ευρωδικαστήριο για τα αυτοκίνητα; ΣΕΕΑΕ Βusinessnews - ΣΕΕΑΕ: Παραπομπή της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τα μεταχειρισμένα οχήματα ΣΕΕΑΕ Αutoblog - Στο Δικαστήριο της ΕΕ η Ελλάδα για την φορολόγηση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ΣΕΕΑΕ Capital - Η Κομισιόν παρέπεμψε την Ελλάδα για τη φορολόγηση και ταξινόμηση των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων - Τι λέει ο ΣΕΕΑΕ ΣΕΕΑΕ Reporter - ΣΕΕΑΕ - παραπομπή Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο: Οι αγώνες μας δικαιώθηκαν ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι ήθελε ο Κινέζος Πρέσβυς στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών; ΣΕΕΑΕ Carpress - Πόσο μπορεί να κοστίζουν οι δασμοί Trump στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι προσπαθούν να πετύχουν οι Κινέζοι κατασκευαστές στην Σαγκάη; ΣΕΕΑΕ Carpress - Σε ποια αυτοκίνητα και φορτηγά καταργείται το Τέλος Ταξινόμησης;