Αγροτικό αυτοκίνητο και για μη κατά κύριο επάγγελμα αγρότες

 

 

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@movenews.gr
 

Μέχρι πρότινος πολλοί «ερασιτέχνες» αγρότες που ήθελαν να αποκτήσουν ένα αγροτικό αυτοκίνητο δεν είχαν την δυνατότητα με αποτέλεσμα να «μετατρέπουν» τα ΙΧ τους σε επαγγελματικά οχήματα.
Τώρα το υπουργείο Μεταφορών άλλαξε τη νομοθεσία και πλέον όσοι δηλώνουν στην εφορία το οποιοδήποτε αγροτικό εισόδημα μπορούν να αποκτήσουν κάποιο αγροτικό αυτοκίνητο (ακόμη και διπλοκάμπινο) ώστε να μπορέσουν να μεταφέρουν τα προϊόντα και τα εργαλεία τους από το χωράφι στο σπίτι τους.
Στα παραπάνω θα πρέπει να συνυπολογίσουν οι υποψήφιοι αγοραστές πως θα ωφεληθούν από τα χαμηλά Τέλη Κυκλοφορίας, το χαμηλό τεκμήριο αλλά και την υψηλή αξία μεταπώλησης που έχουν τα αγροτικά αυτοκίνητα και δη τα διπλοκάμπινα ακόμη και μετά από πολλά χρόνια.
Πάντως δικαιούχοι αγροτικού αυτοκινήτου έως 2.500 κιλά μικτό βάρος ή 1.300 ωφέλιμο μπορούν να είναι πλέον οι μη κατά κύριο επάγγελμα αγρότες (ετεροεπαγγελματίες που έχουν αγροτικό εισόδημα) σύμφωνα με το νόμο του υπουργείου Μεταφορών.
Έτσι όλοι οι μισθωτοί, ελεύθεροι επαγγελματίες, δημόσιοι υπάλληλοι και συνταξιούχοι που έχουν αγροτικό εισόδημα «μπαίνουν» ξανά στην αγορά των «αγροτικών αυτοκινήτων».
Επιπλέον ο νόμος, όπως αναφέρει ο Ελεύθερος Τύπος, επισημαίνει ότι το αγροτικό αυτοκίνητο, που έχει τεθεί σε κυκλοφορία στο όνομα «επαγγελματία αγρότη» μπορεί να το οδηγούν και μέλη της οικογένειας του ιδιοκτήτη, εφόσον έχουν τις νόμιμες προϋποθέσεις.
Αναλυτικά όπως αναφέρει ο νόμος 4530/2018, μετά τις λέξεις «ιδιωτικής χρήσης» η φράση «μικτού βάρους μέχρι 2.500 χιλιόγραμμων, στους μη κατά κύριο επάγγελμα αγρότες, εφόσον αυτοί αποκτούν και δηλώνουν αρμοδίως γεωργικό εισόδημα από οποιαδήποτε γεωργική δραστηριότητα» αντικαθίστανται από τη φράση «Μέγιστης Αποδεκτής Μάζας Φορτωμένου Οχήματος (ΜΑΜΦΟ) μέχρι 2.500 χιλιόγραμμα ή ωφέλιμου φορτίου 1.300 χιλιόγραμμα σε φυσικά πρόσωπα που αποκτούν και δηλώνουν αρμοδίως γεωργικό εισόδημα από οποιαδήποτε γεωργική δραστηριότητα».
Επίσης το Φορτηγό Ιδιωτικής Χρήσης αυτοκίνητο μέγιστης αποδεκτής μάζας μέχρι 4.000 χιλιόγραμμα καθώς και το ΦΙΧ που έχει τεθεί σε κυκλοφορία στο όνομα «επαγγελματία αγρότη» σύμφωνα με το Μητρώο Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων (ΜΑΑΕ), ανεξαρτήτως ΜΑΜΦΟ μπορεί να τα οδηγούν και τα μέλη της οικογένειας του ιδιοκτήτη εφόσον έχουν τις νόμιμες προϋποθέσεις.
Δικαιούχοι Αδειών Κυκλοφορίας Φορτηγών Ιδιωτικής Χρήσης αγροτικών αυτοκινήτων είναι:
Επαγγελματίες αγρότες
Κάτοχοι αγροτικής εκμετάλλευσης, οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι στο Μητρώο Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων (ΜΑΑΕ).
Όμως όπως αναφέρει σχετική ΚΥΑ, αρκεί η δήλωση αγροτικού εισοδήματος και αίρεται η υποχρέωση εγγραφής στο μητρώο αγροτών ως προϋπόθεση.
 
 Πηγή: https://www.movenews.gr/agrotiko-aytokinhto-kai-gia-mh-kata-kyrio-logo-epaggelma-agrotes/

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Formedia - Η Κομισιόν παρέπεμψε την Ελλάδα για τη φορολόγηση και ταξινόμηση των… ΣΕΕΑΕ GOCAR - Στα Ευρωπαϊκά δικαστήρια η Ελλάδα για το τέλος ταξινόμησης στα αυτοκίνητα – Τι προβλέπει η νομοθεσία ΣΕΕΑΕ Financialreport - Κομισιόν: Παρέπεμψε την Ελλάδα για υψηλό τέλος ταξινόμησης των μεταχειρισμένων ΙΧ και φορολόγηση «δύο ταχυτήτων» ΣΕΕΑΕ CAR & MOTOR - Γιατί η Ελλάδα οδηγείται στο Ευρωδικαστήριο για τα αυτοκίνητα; ΣΕΕΑΕ Βusinessnews - ΣΕΕΑΕ: Παραπομπή της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τα μεταχειρισμένα οχήματα ΣΕΕΑΕ Αutoblog - Στο Δικαστήριο της ΕΕ η Ελλάδα για την φορολόγηση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ΣΕΕΑΕ Capital - Η Κομισιόν παρέπεμψε την Ελλάδα για τη φορολόγηση και ταξινόμηση των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων - Τι λέει ο ΣΕΕΑΕ ΣΕΕΑΕ Reporter - ΣΕΕΑΕ - παραπομπή Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο: Οι αγώνες μας δικαιώθηκαν ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι ήθελε ο Κινέζος Πρέσβυς στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών; ΣΕΕΑΕ Carpress - Πόσο μπορεί να κοστίζουν οι δασμοί Trump στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι προσπαθούν να πετύχουν οι Κινέζοι κατασκευαστές στην Σαγκάη; ΣΕΕΑΕ Carpress - Σε ποια αυτοκίνητα και φορτηγά καταργείται το Τέλος Ταξινόμησης;