Ποια πόλη θα απαγορεύσει τα παλαιά diesel ΙΧ το 2019 – Τι θα γίνει στην Αθήνα


 

Του Γιώργου Κ. Ανδρή



Οι Αρχές σε πόλη της Γερμανίας αποφάσισαν να απαγορεύουν την κυκλοφορία παλαιών και ρυπογόνων diesel οχημάτων που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 4 και παλαιότερα επιδιώκοντας να αποφύγουν την διεύρυνση της απαγόρευσης λήψης μέτρων και σε νεότερα πετρελαιοκίνητα οχήματα γα την βελτίωση της ποιότητας του αέρα.
Ειδικότερα η Στουτγάρδη, η καρδιά της αυτοκινητοβιομηχανίας της Γερμανίας, σχεδιάζει να ξεκινήσει την απαγόρευση των οχημάτων diesel που πληρούν τα πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro 4 ή παλαιότερα από τον Ιανουάριο του 2019, δήλωσαν στελέχη του Υπουργείου.
«Θέλουμε να αποφύγουμε την απαγόρευση των πετρελαιοκίνητων οχημάτων Euro 5 με ένα ολοκληρωμένο πακέτο μέτρων», δήλωσε ο Andreas Schwarz, αρχηγός της κοινοβουλευτικής ομάδας των Πράσινων στην περιφερειακή συνέλευση.
Επίσης δήλωσε ότι ο αέρας της πόλης θα βελτιωθεί με την επέκταση των δημόσιων συγκοινωνιών και της ηλεκτρικής κινητικότητας.
Δεκάδες γερμανικές πόλεις, όπως το Αμβούργο, το Μόναχο και η Στουτγάρδη, υπερβαίνουν τα όρια της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα NOx, τα οποία είναι γνωστό ότι προκαλούν ασθένειες του αναπνευστικού συστήματος.
Το Αμβούργο έγινε η πρώτη γερμανική πόλη που απαγόρευσε τα αυτοκίνητα diesel που δεν πληρούν τα τελευταία πρότυπα Euro 6 από κάποιους πολυσύχναστους δρόμους, επιδιώκοντας να ασκήσουν πίεση στους κατασκευαστές αυτοκινήτων για να πραγματοποιήσουν δαπανηρές μετασκευές.
Οι απαγορεύσεις για τα παλαιά πετρελαιοκίνητα οχήματα από τα κέντρα των πόλεων προγραμματίζονται επίσης στο Παρίσι, τη Μαδρίτη, την Πόλη του Μεξικού και την Αθήνα έως το 2025, ενώ ο δήμαρχος της Κοπεγχάγης θέλει να εμποδίσει την είσοδο νέων αυτοκινήτων diesel στο κέντρο της πόλης μόλις το επόμενο έτος.
Πάντως εάν στα μέσα του 2019 δεν φαίνεται ότι τα μέτρα που έλαβε η Στουτγάρδη για τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα δεν μειώσουν τα επίπεδα NOx εντός των νόμιμων ορίων, η απαγόρευση μπορεί να διευρυνθεί σε πετρελαιοκίνητα οχήματα Euro 5 από τον Ιανουάριο του 2020, δήλωσε στέλεχος του Υπουργείου.
Το Αμβούργο έγινε η πρώτη γερμανική πόλη που απαγόρευσε τα αυτοκίνητα diesel που δεν πληρούν τα τελευταία πρότυπα Euro 6 από κάποιους πολυσύχναστους δρόμους, επιδιώκοντας να ασκήσουν πίεση στους κατασκευαστές αυτοκινήτων για να πραγματοποιήσουν δαπανηρές μετασκευές.
Οι απαγορεύσεις για τα παλαιά πετρελαιοκίνητα οχήματα από τα κέντρα των πόλεων προγραμματίζονται επίσης στο Παρίσι, τη Μαδρίτη, την Πόλη του Μεξικού και την Αθήνα έως το 2025, ενώ ο δήμαρχος της Κοπεγχάγης θέλει να εμποδίσει την είσοδο νέων αυτοκινήτων diesel στο κέντρο της πόλης μόλις το επόμενο έτος.
 
 Πηγή: https://www.movenews.gr/poia-polh-tha-apagoreysei-ta-palaia-diesel-ix-to-2019-ti-tha-ginei-sthn-athina/

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Formedia - Η Κομισιόν παρέπεμψε την Ελλάδα για τη φορολόγηση και ταξινόμηση των… ΣΕΕΑΕ GOCAR - Στα Ευρωπαϊκά δικαστήρια η Ελλάδα για το τέλος ταξινόμησης στα αυτοκίνητα – Τι προβλέπει η νομοθεσία ΣΕΕΑΕ Financialreport - Κομισιόν: Παρέπεμψε την Ελλάδα για υψηλό τέλος ταξινόμησης των μεταχειρισμένων ΙΧ και φορολόγηση «δύο ταχυτήτων» ΣΕΕΑΕ CAR & MOTOR - Γιατί η Ελλάδα οδηγείται στο Ευρωδικαστήριο για τα αυτοκίνητα; ΣΕΕΑΕ Βusinessnews - ΣΕΕΑΕ: Παραπομπή της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τα μεταχειρισμένα οχήματα ΣΕΕΑΕ Αutoblog - Στο Δικαστήριο της ΕΕ η Ελλάδα για την φορολόγηση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ΣΕΕΑΕ Capital - Η Κομισιόν παρέπεμψε την Ελλάδα για τη φορολόγηση και ταξινόμηση των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων - Τι λέει ο ΣΕΕΑΕ ΣΕΕΑΕ Reporter - ΣΕΕΑΕ - παραπομπή Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο: Οι αγώνες μας δικαιώθηκαν ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι ήθελε ο Κινέζος Πρέσβυς στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών; ΣΕΕΑΕ Carpress - Πόσο μπορεί να κοστίζουν οι δασμοί Trump στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι προσπαθούν να πετύχουν οι Κινέζοι κατασκευαστές στην Σαγκάη; ΣΕΕΑΕ Carpress - Σε ποια αυτοκίνητα και φορτηγά καταργείται το Τέλος Ταξινόμησης;