Ύποπτη και για πλαστογραφίες η Audi!


 
Του Γιώργου Κ. Ανδρή
 

Έρευνες της εισαγγελίας Μονάχου κατά συνεργατών της εταιρείας για απάτη. Η Audi φέρεται να πλαστογραφούσε αριθμούς πλαισίου και πρωτόκολλα εκπομπών ρύπων για να πετύχει την πώληση αυτοκινήτων της στη Νότια Κορέα.
Προκειμένου να τεκμηριώσει ότι πληροί τα απαιτούμενα κριτήρια και να πετύχει την άδεια κυκλοφορίας νέων μοντέλων στη Νότια Κορέα η Audi πλαστογραφούσε από το 2013 αριθμούς πλαισίου αυτοκινήτων και πρωτόκολλα μέτρησης των εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης καυσίμων. Τα νοθευμένα αποτελέσματα στέλνονταν κατόπιν στις αρμόδιες για την αδειοδότηση αρχές στη Νότια Κόρεα. Αυτό προκύπτει από εσωτερική έρευνα της Audi του 2016, η οποία περιήλθε στα χέρια της εισαγγελίας Μονάχου στο πλαίσιο αστυνομικής εφόδου στα κεντρικά της εταιρείας για το σκάνδαλο εκπομπών αυτοκινήτων τον περασμένο χρόνο.
Σύμφωνα με την εφημερίδα Süddeutsche Zeitung οι έρευνες τις εισαγγελίας του Μονάχου αφορούν τρεις συνεργάτες της Audi και όχι μέλη του διοικητικού συμβουλίου. Αν και ήταν ενήμερη, η διοίκηση της εταιρείας δεν ήταν υποχρεωμένη να ενημερώσει την εισαγγελία.
Μείωση των πωλήσεων κατά 22%
Σε μια πρώτη αντίδραση η Audi δήλωσε ότι ήδη το 2016 είχε αποταθεί στις αρμόδιες αρχές στη Νότια Κορέα, ότι διεξήχθησαν στη συνέχεια σχετικές δίκες, ότι καταδικάστηκαν ντόπιοι συνεργάτες της που εμπλέκονταν στο σκάνδαλο και ότι υπήρξαν αλλαγές σε επίπεδο προσωπικού. Ανεξάρτητα όμως από την εκδίκαση της υπόθεσης στη Νότια Κόρεα η εισαγγελία του Μονάχου εξετάζει τώρα πιθανά αδικήματα συνεργατών της Audi που διεπράχθησαν στη Γερμανία.
Πάντως μετά το ξέσπασμα του σκανδάλου για τις εκπομπές ρύπων στα αυτοκίνητα ντίζελ (Dieselgate) το 2016 η διεύθυνση της εταιρείας είχε υποσχεθεί αλλαγές για την αποφυγή παραποιήσεων και είχε διαβεβαιώσει ότι δεν θα δείξει καμία ανοχή σε παραβάσεις του νόμου. Βέβαια τον περασμένο Ιούνιο ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Ρούπερτ Στάντλερ συνελήφθη και βρίσκεται από τότε στη φυλακή με την κατηγορία της αλλοίωσης αποδεικτικών στοιχείων και χειραγώγησης μαρτύρων με στόχο τη συγκάλυψη τυχόν ευθυνών του.
Πάντως οι αυστηρότεροι έλεγχοι που διεξάγονται για την τήρηση των κριτηρίων αναφορικά με την εκπομπή ρύπων έχουν οδηγήσει στη μείωση των πωλήσεων στην Audi το Σεπτέμβρη κατά 22% σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι. Τα  2/3 των κινητήρων των αυτοκινήτων δεν μπορούν προς το παρόν να προμηθευθούν επειδή δεν διαθέτουν ακόμη την άδεια σύμφωνα με τα στάνταρτ της νέας Παγκοσμίως Εναρμονισμένης Διαδικασίας Δοκιμών Ελαφρών Οχημάτων (WLTP) που αφορούν την αξιολόγηση της κατανάλωσης καυσίμου. Η Audi πιστεύει ότι μέχρι το τέλος του χρόνου το πρόβλημα θα έχει ξεπεραστεί.
 
Πηγή: https://www.movenews.gr/ypopth-kai-gia-plastografies-h-audi/ 

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Formedia - Η Κομισιόν παρέπεμψε την Ελλάδα για τη φορολόγηση και ταξινόμηση των… ΣΕΕΑΕ GOCAR - Στα Ευρωπαϊκά δικαστήρια η Ελλάδα για το τέλος ταξινόμησης στα αυτοκίνητα – Τι προβλέπει η νομοθεσία ΣΕΕΑΕ Financialreport - Κομισιόν: Παρέπεμψε την Ελλάδα για υψηλό τέλος ταξινόμησης των μεταχειρισμένων ΙΧ και φορολόγηση «δύο ταχυτήτων» ΣΕΕΑΕ CAR & MOTOR - Γιατί η Ελλάδα οδηγείται στο Ευρωδικαστήριο για τα αυτοκίνητα; ΣΕΕΑΕ Βusinessnews - ΣΕΕΑΕ: Παραπομπή της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τα μεταχειρισμένα οχήματα ΣΕΕΑΕ Αutoblog - Στο Δικαστήριο της ΕΕ η Ελλάδα για την φορολόγηση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ΣΕΕΑΕ Capital - Η Κομισιόν παρέπεμψε την Ελλάδα για τη φορολόγηση και ταξινόμηση των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων - Τι λέει ο ΣΕΕΑΕ ΣΕΕΑΕ Reporter - ΣΕΕΑΕ - παραπομπή Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο: Οι αγώνες μας δικαιώθηκαν ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι ήθελε ο Κινέζος Πρέσβυς στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών; ΣΕΕΑΕ Carpress - Πόσο μπορεί να κοστίζουν οι δασμοί Trump στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι προσπαθούν να πετύχουν οι Κινέζοι κατασκευαστές στην Σαγκάη; ΣΕΕΑΕ Carpress - Σε ποια αυτοκίνητα και φορτηγά καταργείται το Τέλος Ταξινόμησης;