Έτσι «χάνεται» ο ΦΠΑ στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα!


 

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
 
Πολλά έχουν ακουστεί και γραφτεί για εικονικά τιμολόγια, τριγωνικές πωλήσεις και μη απόδοση ΦΠΑ κατά τις εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ωστόσο κανείς μέχρι σήμερα δεν έχει καταφέρει να σταματήσει την «αιμορραγία» στα κρατικά έσοδα.
Οι επιτήδειοι έμποροι εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων εδώ και πολλά χρόνια έχουν ανακαλύψει πολλούς τρόπους ώστε να κερδίζουν περισσότερα χρήματα από τη μη απόδοση του ΦΠΑ αλλά και να δημιουργούν αθέμιτο ανταγωνισμό στους συναδέλφους τους οι οποίοι αποδίδουν κανονικά τους φόρους στο κράτος.
Οι εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από άλλα κράτη-μέλη χωρίς σε δύο κατηγορίες.
Η πρώτη αφορά στα οχήματα που αποκτώνται από εμπόρους άλλων κρατών-μελών και πρέπει να καταβάλλεται ο ΦΠΑ στη χώρα προορισμού.
Η δεύτερη κατηγορία αφορά τα οχήματα που αποκτώνται από ιδιώτες άλλων κρατών – μελών στα οποία δεν επιβάλλεται ο ΦΠΑ και πάλι στην χώρα προορισμού.
Το πρώτο πρόβλημα που εντοπίζουν οι Αρχές αφορά στην πρώτη κατηγορία εισαγόμενων οχημάτων καθώς ο ΦΠΑ είναι διαφορετικός μεταξύ των κρατών – μελών. Δηλαδή στην Ελλάδα είναι 24%, στη Γερμανία 19%, στο Λουξεμβούργο 17%, κ.ά.
Με δεδομένο λοιπόν πως η Ελλάδα διαθέτει τον υψηλότερο συντελεστή ΦΠΑ σε όλη την ΕΕ είναι εύλογο πως κάποιοι θα σπεύσουν να εισάγουν μέσω κάποιου άλλου κράτους – μέλους τα οχήματά τους ώστε να γλιτώσουν από τον χαμηλότερο ΦΠΑ.
Δηλαδή αντί να εισάγουν απευθείας τα οχήματα από την Γερμανία στην Ελλάδα, περνούν από το Λουξεμβούργο όπου ο συντελεστής ΦΠΑ είναι 7% χαμηλότερος από τον αντίστοιχο της Ελλάδας οπότε έχουν ήδη κερδίσει το συγκεκριμένο ποσοστό.
Με αυτόν τον τρόπο οι επιτήδειοι έμποροι μειώνουν το κόστος του εισαγόμενου οχήματος και αυξάνει το περιθώριο κέρδους τους.
Το άλλο κόλπο που ακολουθούν οι επιτήδειοι αφορά σε μια «στάση» σε Βουλγάρικες κατά κύριο λόγο εταιρείες αμφιβόλου αξιοπιστίας και στις οποίες γίνεται έκδοση νέου τιμολογίου μετατρέποντας το αυτοκίνητο από κανονικό καθεστώς ΦΠΑ σε περιθωρίου κέρδους με νοθευμένο τιμολόγιο και κατόπιν εισάγεται στη χώρα μας. Με αυτόν τον τρόπο το ΦΠΑ χάνεται εξ ολοκλήρου και ο επιτήδειος έμπορος αισχροκερδεί τόσο εις βάρος του κράτους όσο και εις βάρος των υγιών επαγγελματιών του χώρου δημιουργώντας συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού.
 
Πηγή:  https://www.movenews.gr/etsi-xanetai-o-fpa-sta-eisagomena-metaxeirismena/

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Carpress - Αποκλειστικό! Γιατί κάνουν έφοδο οι Αρχές σε Διευθύνσεις Μεταφορών; ΣΕΕΑΕ Carpress - Γιατί η Ελλάδα κινδυνεύει να γίνει η «χωματερή» παλαιών ΙΧ όλης της ΕΕ; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι ετοιμάζει η ΑΑΔΕ για τους ιδιοκτήτες που έχουν τα ΙΧ τους σε ακινησία; ΣΕΕΑΕ Τοποθέτηση προέδρου του ΣΕΕΑΕ στον κεντρικό δελτίο ειδήσεων στον Alpha. ΣΕΕΑΕ Formedia - Η Κομισιόν παρέπεμψε την Ελλάδα για τη φορολόγηση και ταξινόμηση των… ΣΕΕΑΕ GOCAR - Στα Ευρωπαϊκά δικαστήρια η Ελλάδα για το τέλος ταξινόμησης στα αυτοκίνητα – Τι προβλέπει η νομοθεσία ΣΕΕΑΕ Financialreport - Κομισιόν: Παρέπεμψε την Ελλάδα για υψηλό τέλος ταξινόμησης των μεταχειρισμένων ΙΧ και φορολόγηση «δύο ταχυτήτων» ΣΕΕΑΕ CAR & MOTOR - Γιατί η Ελλάδα οδηγείται στο Ευρωδικαστήριο για τα αυτοκίνητα; ΣΕΕΑΕ Βusinessnews - ΣΕΕΑΕ: Παραπομπή της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τα μεταχειρισμένα οχήματα ΣΕΕΑΕ Αutoblog - Στο Δικαστήριο της ΕΕ η Ελλάδα για την φορολόγηση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ΣΕΕΑΕ Capital - Η Κομισιόν παρέπεμψε την Ελλάδα για τη φορολόγηση και ταξινόμηση των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων - Τι λέει ο ΣΕΕΑΕ ΣΕΕΑΕ Reporter - ΣΕΕΑΕ - παραπομπή Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο: Οι αγώνες μας δικαιώθηκαν