Σοκ για τα παλαιά ΙΧ – Έρχονται μέχρι και διόδια ανάλογα με τους ρύπους!




Γιώργος Κ. Ανδρής








Με θετικά λόγια για την πρόοδο της Ελλάδας προς την ενεργειακή μετάβαση και την υλοποίηση του φιλόδοξου σχεδίου για την απολιγνιτοποίηση αλλά και μια σοβαρή προειδοποίηση για τον γηρασμένο στόλο των οχημάτων αναφέρθηκε ο επικεφαλής της Διεύθυνσης Περιβαλλοντικής Πολιτικής του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) Rodolfo Lacy.
Παράλληλα ο Οργανισμός προτείνει την εξίσωση της φορολογίας μεταξύ καινούριων και παλαιών οχημάτων όπως επίσης και στην φορολογία μεταξύ diesel και βενζίνης ενώ προαναγγέλλει τη σύνδεση του ύψους των διοδίων ανάλογα με τις εκπομπές CO2 των οχημάτων!
Ειδικά για τον γηρασμένο στόλο των οχημάτων ο κ. Lacy υπενθύμισε ότι: «Ο στόλος οχημάτων στην Ελλάδα είναι από τους γηραιότερους στην Ευρώπη. Η οικονομική κρίση και τα μειωμένα τέλη κυκλοφορίας για παλαιότερα οχήματα αποτέλεσαν αντικίνητρα για την ανανέωσή του».
Παράλληλα στην έκθεση τονίζεται ότι στην Ελλάδα εξακολουθούν να καταγράφονται ατμοσφαιρικοί ρύποι στις αστικές περιοχές που υπερβαίνουν τα όρια που τίθενται από την νομοθεσία της ΕΕ, με σοβαρές επιπτώσεις για τη δημόσια υγεία. Επίσης επισημαίνεται ότι η  Ελλάδα υστερεί στην ανάπτυξη ενός εθνικού προγράμματος ελέγχου της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
Επίσης επισημαίνεται ότι το diesel φορολογείται λιγότερο από τη βενζίνη, παρόλο που είναι πιο ρυπογόνο. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την άρση της απαγόρευσης κυκλοφορίας πετρελαιοκίνητων οχημάτων στα αστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης και τη θέσπιση κριτηρίων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στα Τέλη Κυκλοφορίας, ενθάρρυνε τις πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων οχημάτων.
Να υπενθυμίσουμε πως ο μέσος όρος ηλικίας των επιβατικών οχημάτων στην Ελλάδα είναι 15 χρόνια και των φορτηγών αυτοκινήτων 20 χρόνια.
Το δίκτυο αυτοκινητοδρόμων έχει διπλασιαστεί την τελευταία δεκαετία. Το 2017, οι επενδύσεις στο οδικό δίκτυο αντιστοιχούσαν στο 2,3% του ΑΕΠ, το υψηλότερο επίπεδο μεταξύ των χωρών του ΟΟΣΑ. Η έλλειψη σχεδίων για βιώσιμες αστικές μετακινήσεις και η ελλιπής ανάπτυξη ήπιων μέσων μεταφοράς έχουν συμβάλει στη συνεχιζόμενη εξάρτηση από τα επιβατηγά ιδιωτικής χρήσης (Ε.Ι.Χ.) οχήματα.
Στις συστάσεις του οργανισμού περιλαμβάνονται η αποτελεσματικότερη χρήση των κοινοτικών κονδυλίων για υποδομές που σχετίζονται με το περιβάλλον. Ο ΟΟΣΑ προτείνει μεταξύ άλλων την αναθεώρηση της φορολογικής διαφοροποίησης των καυσίμων και των χρήσεών τους, ώστε οι τιμές των εκπομπών άνθρακα να δίνουν ένα συνεπές μήνυμα.
Σταδιακό κλείσιμο της ψαλίδας μεταξύ των φόρων πετρελαίου και βενζίνης.
Εντοπισμός των περιβαλλοντικά επιζήμιων επιδοτήσεων και επιλογή κατά προτεραιότητα όσων πρόκειται να καταργηθούν σταδιακά.
Εναρμόνιση της φορολογίας των νέων και των παλαιών οχημάτων. Διαφοροποίηση του τέλους κυκλοφορίας σύμφωνα με τα όρια εκπομπών ρύπων πέραν του διοξειδίου του άνθρακα έως ότου το κόστος των διοδίων συνδεθεί με τα επίπεδα εκπομπών ρύπων των οχημάτων.
 
Πηγή:  https://www.newsauto.gr/news/sok-gia-ta-palea-ich-erchonte-mechri-ke-diodia-analoga-me-tis-ekpompes-co2/

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι ήθελε ο Κινέζος Πρέσβυς στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών; ΣΕΕΑΕ Carpress - Πόσο μπορεί να κοστίζουν οι δασμοί Trump στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι προσπαθούν να πετύχουν οι Κινέζοι κατασκευαστές στην Σαγκάη; ΣΕΕΑΕ Carpress - Σε ποια αυτοκίνητα και φορτηγά καταργείται το Τέλος Ταξινόμησης; ΣΕΕΑΕ Carpress - Πότε θα μειωθούν τα τεκμήρια διαβίωσης στα αυτοκίνητα; ΣΕΕΑΕ Carpress - Έρχεται ηλεκτρονική διασταύρωση τον Μάιο! – Ποιους ιδιοκτήτες ΙΧ αφορά; ΣΕΕΑΕ Carpress - Κομισιόν: Πως θα εντοπίζονται τα γυρισμένα χιλιόμετρα στα μεταχειρισμένα ΙΧ; ΣΕΕΑΕ CAR & MOTOR - Τι έχουν προκαλέσει τα Τελωνειακά Ελεγκτικά Κέντρα στην αγορά ΙΧ; ΣΕΕΑΕ Τοποθέτηση του Προέδρου ΣΕΕΑΕ, Κων/νου Κυράτσου, στο ACTION 24 σχετικά με τη σπείρα ηλεκτρονικών απατών με δήθεν πωλήσεις αυτοκινήτων ΣΕΕΑΕ Carpress - Από ποια χώρα και πότε θα εισάγονται φθηνά μεταχειρισμένα ΙΧ; ΣΕΕΑΕ 04/04/2025 - Ο Κωνσταντίνος Σμπαρούνης, μέλος Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος, μιλάει στο κανάλι της «Ν» ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι είπε για τους δασμούς Trump ο Πρόεδρος της Επιτροπής Εμπορίου του ΕΚ