Υπόμνημα στον Υφυπουργό Οικονομικών, κ. Βεσυρόπουλο


Καλλιθέα 08/02/2021

Αρ. πρωτ.: 0043

Προς: Υπουργείο Οικονομικών

Υφυπουργό Α. Βεσυρόπουλο

Κοινοποίηση :

Γενικό Δ/ντη Τελωνείων & Ε.Φ.Κ.

Κων/νο Μουρτίδη

Θέμα: Αυτοκινούμενα τροχόσπιτα - CO2 - τέλη κυκλοφορίας - οχήματα ειδικού σκοπού

Αξιότιμε κ. Υφυπουργέ,

Μέλη του συνδέσμου μας τα οποία ασχολούνται με την εισαγωγή και εμπορία των αυτοκινούμενων τροχόσπιτων ζητούν την παρέμβασή σας ώστε να διορθωθούν οι άδικοι και σχεδόν απαγορευτικοί νόμοι της εισαγωγής και της διατήρησης ενός τέτοιου οχήματος στην ελληνική επικράτεια.

Ένα εκατομμύριο οκτακόσιες χιλιάδες (1.800.000) αυτοκινούμενα οχήματα κυκλοφορούν στην Ευρώπη και δυστυχώς εδώ στην Ελλάδα λίγες μόνο εκατοντάδες οχήματα και αν εξαιρέσουμε όσα βρίσκονται σε καθεστώς φορολογικής ακινησίας, τότε μιλάμε για μερικές δεκάδες οχήματα μόλις. Αναμένουμε μια συνολική σας παρέμβαση για την ώθηση της συγκεκριμένης αγοράς έστω και σε ένα ελάχιστο επίπεδο σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη.

Στην Ευρωπαϊκή Ένωση τα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα υπολογίζονται σύμφωνα με την Κοινοτική οδηγία 2007/46/ΕΕ, Παράρτημα ΙΙ C.5, ως οχήματα ειδικού σκοπού. Τα επιβατικά αυτοκίνητα κατατάσσονται στην κατηγορία Μ1 ΑΑ-ΑF ενώ τα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα ως Μ1 SA (ειδικού σκοπού). Σύμφωνα με αυτό το στοιχείο απαλλάσσονται από την υποχρέωση ένδειξης στο COC πιστοποιητικό συμμόρφωσης (πεδίο 37) των εκπομπών καυσαερίων CO2. Συνημμένο θα βρείτε και σχετικό ενημερωτικό έντυπο του Συνδέσμου Κατασκευαστών Τροχόσπιτων και Αυτοκινούμενων στα Γερμανικά όπως και την μετάφραση στα Ελληνικά.

Επειδή λοιπόν στα Πιστοποιητικά Συμμόρφωσης των αυτοκινούμενων οχημάτων δεν υπάρχει η ένδειξη των CO2, το τελωνείο υπολογίζει αυτόματα την ανώτατη κλίμακα στον υπολογισμό του τέλους ταξινόμησης, δηλαδή από 250 γραμμάρια και πάνω με αποτέλεσμα την εκτόξευση του τέλους ταξινόμησης πάλι στα ύψη και ακυρώνοντας έτσι το «πλεονέκτημα…» που μας δώσατε με την μείωση του 75%. Η δε επιλογή αυτή για υπολογισμό της ανώτατης κλίμακας δεν αντιπροσωπεύει και την πραγματικότητα.

Έτσι ζητούμε να εφαρμοστεί μια συνολική πολιτική για τα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα κατατάσσοντας τα στα οχήματα ειδικού σκοπού και στην πράξη.

Είναι οχήματα που χρησιμοποιούνται από τους ιδιοκτήτες τους σε όλο τον κόσμο για μικρό χρονικό διάστημα κάθε έτος. Δεν χρησιμοποιούνται για καθημερινή χρήση και ιδιαίτερα μέσα στις πόλεις. Καλύπτουν πολλές ανάγκες για πολύτεκνους και άτομα με ειδικές ανάγκες, ενισχύουν τον εναλλακτικό τουρισμό, προστατεύοντας παράλληλα το περιβάλλον και ενισχύοντας την οικονομία σε έναν τομέα που αυτή τη στιγμή προσφέρει μηδενικά έσοδα.

Κύριε Υφυπουργέ, ζητάμε :

1) Την απαλλαγή από τον υπολογισμό του τέλους ταξινόμησης της κατηγορίας με βάση τα καυσαέρια και ο εκτελωνισμός να γίνεται όπως στα οχήματα ειδικού σκοπού. Θα πρέπει τα οχήματα αυτά να ενταχθούν στην κατηγορία που είναι πανευρωπαϊκά για να αποκομίσουμε και στο μέλλον σημαντικά στοιχεία για τα έσοδα που αποφέρουν στον κρατικό προϋπολογισμό. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι στην Κύπρο που είχαν αντίστοιχο εισαγωγικό δασμό διαπίστωσαν ότι την τελευταία πενταετία είχαν μηδενικές εισπράξεις και έτσι προχώρησαν στον μηδενισμό του δασμού προκειμένου να αυξήσουν τα έσοδα από τον κλάδο αυτού του τύπου οχημάτων.

2) Τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας με γνώμονα την κατηγορία του οχήματος για να προσεγγίζουν αυτά των οχημάτων ειδικού σκοπού.

3) Την απαλλαγή των τεκμηρίων διαβίωσης και του φόρου πολυτελείας για τους λόγους που αναφέραμε παραπάνω.

4) Την απαλλαγή των πολυτέκνων και των περιπτώσεων αναπηρίας από το τέλος ταξινόμησης, προκειμένου και αυτές οι κατηγορίες πολιτών να μπορούν να αποκτήσουν ένα τέτοιο όχημα που μπορεί να τους κάνει την ζωή πιο εύκολη. Δυστυχώς υπήρχε αυτό το πλεονέκτημα αλλά αφαιρέθηκε τα τελευταία χρόνια από τους πολύτεκνους και τους ανάπηρους.

Η αγορά των οχημάτων αυτών στα υπόλοιπα κράτη της Ε.Ε. δημιουργεί ετησίως τζίρο πολλών δις ευρώ και στην Ελλάδα η εισαγωγή τους είναι απαγορευτική από την υπερφορολόγηση με αποτέλεσμα να μην αποφέρουν έσοδα στον κρατικό προϋπολογισμό, τόσο από τους εισαγωγικούς δασμούς όσο και από την ετήσια εισφορά τους.

Κύριε Υφυπουργέ,πρέπει άμεσα να παρέμβετε και να διορθώσετε τα κακώς κείμενα της νομοθεσίας, προκειμένου να ξεκινήσουμε να εισάγουμε επιτέλους μετά από τόσα χρόνια τέτοια οχήματα, ενισχύοντας την οικονομία μας, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας και συμβάλλοντας και από την μεριά μας, στην ανάκαμψη του κλάδου του τουρισμού που τόσο έχει πληγεί, με την υγειονομική κρίση που μας έχει πλήξει τους τελευταίους μήνες.



Για να δείτε το πρωτότυπο έγγραφο, παρακαλώ πατήστε εδώ.

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ ΦΕΚ 1421 Β' Αποδοχή δωρεάς απο τον ΣΕΑΑ (ΜΕΜΟ) 24/04/2019 ΣΕΕΑΕ Ταξινομήσεις & Μεταβιβάσεις όλων των οχημάτων, Σεπτέμβριος 2022 ΣΕΕΑΕ Ταξινομήσεις & Μεταβιβάσεις όλων των οχημάτων, Οκτώβριος 2022 ΣΕΕΑΕ Ταξινομήσεις & Μεταβιβάσεις όλων των οχημάτων, Νοέμβριος 2022 ΣΕΕΑΕ Ταξινομήσεις & Μεταβιβάσεις όλων των οχημάτων, Δεκέμβριος 2022 ΣΕΕΑΕ Δημοσίευση της με αρ. 999092025 (Β' 3105) υπουργικής απόφασης. Αρ. Πρωτ. 107321 26/06/2025 ΣΕΕΑΕ ΦΕΚ Β' 3105 ΥΑ με αρ. 999092025 19/06/2025 ΣΕΕΑΕ Ταξινομήσεις & Μεταβιβάσεις όλων των οχημάτων, Μάιος 2025 ΣΕΕΑΕ Παροχή διευκρινίσεων για την εφαρμογή της υπό στοιχεία Α.1122/2024 κοινής απόφασης του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και του Διοικητή της ΑΑΔΕ (Β’ 4570), καθώς και της υπό στοιχεία Α.1123/2024 απόφασης του Διοικητή της ΑΑΔΕ για την ψηφιακή έκδοση των παραστατικών διακίνησης αποθεμάτων και τη διαβίβαση των σχετικών δεδομένων στη ψηφιακή πλατφόρμα myDATA της ΑΑΔΕ (Β’ 4571). Αριθμ. Πρωτ.: Ε2030 12/06/2025 ΣΕΕΑΕ Αίτημα συνάντησης με τον Υφυπουργό Χάρη Θεοχάρη 06/07/2023 ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα στον Υφυπουργό Οικονομικών, κ. Χρήστο Δήμα με θέμα "Προβλήματα του κλάδου εμπορίας – εισαγωγής αυτοκινήτου". 15/07/2024 ΣΕΕΑΕ Αίτημα συνάντησης με τον Υφυπουργό κ. Χρήστο Δήμα 05/11/2024