Τέλος τα παλιά φορτηγά – Ερχεται και για τα ΙΧ.

Γιώργος Κ. Ανδρής

Τέλος στην κίνηση των παλαιών φορτηγών που μεταβιβάζονται σε νέους αγοραστές θέτει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θέλοντας με αυτό τον τρόπο να ανανεώσει τον γηραιότερο στόλο οχημάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης

 

 
Συγκεκριμένα μετά τις 27 Ιουλίου αν μεταβιβαστεί κάποια άδεια Φορτηγού Δημοσίας Χρήσης τότε ο νέος κάτοχος υποχρεούται να αντικαταστήσει το παλαιό όχημα με σύγχρονο το οποίο θα πληροί τουλάχιστον την οδηγία ρύπων Euro IV!
Βέβαια όσα παλαιά φορτηγά μεταβιβαστούν πριν την έναρξη εφαρμογής της διάταξης δεν έχουν την υποχρέωση αλλαγής του οχήματος όπως επίσης και όσες άδειες ΦΔΧ μεταβιβάζονται από κληρονομικά αίτια.
Σημειώστε πως θεωρείται σχεδόν βέβαιο πως το συγκεκριμένο σχέδιο σύντομα θα εφαρμοστεί και για τα παλιά ΙΧ, που επίσης η Ελλάδα έχει έναν από τους γηραιότερους στόλους της Ε.Ε.
Ειδικότερα η εγκύκλιος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αναγράφει ότι: «Υποχρεωτική αντικατάσταση ΦΔΧ με οχήματα τεχνολογίας EURO IV κατόπιν μεταβίβασης – Εφαρμογή άρθρου 14 παρ. 3 ν. 3887/2010
Σχετ.: Η αριθμ. πρωτ. Β1/οικ.18827/21-1-2022 εγκύκλιος (ΑΔΑ Ρ4ΞΣ465ΧΘΞ-4ΟΚ) 
1.Σε συνέχεια της ανωτέρω σχετικής εγκυκλίου, ορίζεται δια της παρούσας νέα ημερομηνία έναρξης εφαρμογής της ρύθμισης του άρθρου 14 παρ. 3 του ν. 3887/2010. Συγκεκριμένα, σε περίπτωση μεταβίβασης μετά τις 27 Ιουλίου 2022 άδειας ΦΔΧ που είχε εκδοθεί μέχρι την έναρξη ισχύος του ν. 3887/2010, ο νέος κάτοχος υποχρεούται να αντικαταστήσει το όχημα με άλλο, νεότερης τεχνολογίας κατηγορίας εκπομπών καυσαερίων τουλάχιστον EURO IV. Από την υποχρέωση εξαιρούνται οι μεταβιβάσεις από κληρονομικά αίτια.
2.Μεταβιβάσεις που πραγματοποιήθηκαν μετά τις 27-1-2022 ή θα πραγματοποιηθούν από την έκδοση της παρούσας έως την ανωτέρω νέα ημερομηνία έναρξης εφαρμογής της διάταξης δεν θίγονται και οι νέοι ιδιοκτήτες δεν έχουν την ανωτέρω υποχρέωση του άρθρου 14 παρ. 3 ν. 3887/2010.»
 
Πηγή:  https://www.newsauto.gr/fleet-cars/apo-pote-ke-giati-apagorevete-na-kikloforoun-ta-palea-fortiga/?fbclid=IwAR1tzu8bx1daPSYh8M029YGfSdm4cxIuQfFDh9avoEyb_ZbR8q2-gzDkHp0

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ CAR & MOTOR - Τι έχουν προκαλέσει τα Τελωνειακά Ελεγκτικά Κέντρα στην αγορά ΙΧ; ΣΕΕΑΕ Τοποθέτηση του Προέδρου ΣΕΕΑΕ, Κων/νου Κυράτσου, στο ACTION 24 σχετικά με τη σπείρα ηλεκτρονικών απατών με δήθεν πωλήσεις αυτοκινήτων ΣΕΕΑΕ Carpress - Από ποια χώρα και πότε θα εισάγονται φθηνά μεταχειρισμένα ΙΧ; ΣΕΕΑΕ 04/04/2025 - Ο Κωνσταντίνος Σμπαρούνης, μέλος Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος, μιλάει στο κανάλι της «Ν» ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι είπε για τους δασμούς Trump ο Πρόεδρος της Επιτροπής Εμπορίου του ΕΚ ΣΕΕΑΕ Carpress - Ποια εταιρεία αυτοκινήτων και πως θα γλιτώσει τους επιπλέον δασμούς στις ΗΠΑ; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι έχει προκαλέσει στην αγορά ηλεκτρικών ΙΧ η πτώση της Tesla; ΣΕΕΑΕ Carpress - Επίσημο! Τέλος η ατιμωρησία στην ΕΕ – Τι αποφασίστηκε; ΣΕΕΑΕ Carpress - Ποιος είναι ο νέος Γενικός στη Διεύθυνση Μεταφορών Αττικής; ΣΕΕΑΕ Carpress - Αυτή είναι η νέα ταρίφα για το «γρηγορόσημο» από Διεύθυνση Μεταφορών! ΣΕΕΑΕ 28/03/2025 Δήλωση Προέδρου του ΣΕΕΑΕ, Κυράτσου Κων/νου, στο LiveNews στο MEGA ΣΕΕΑΕ 28/03/2025 Συνέντευξη Προέδρου του ΣΕΕΑΕ, Κων/νου Κυράτσου, στο ΠΡΩΤΟ ΠΡΩΙΝΟ by parapolitika901