Carpress - Στα σκαριά ο «Πράσινος Δακτύλιος» – Ποια ΙΧ θα επιτρέπεται να κυκλοφορούν;

Του Γιώργου Κ. Ανδρή


Ιδιαίτερα αποκαλυπτικός ήταν ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Βασίλης Οικονόμου μιλώντας στην ΕΡΤNews και την εκπομπή Newsroom σχετικά με το νέο Πράσινο Δακτύλιο, το νέο ΚΟΚ αλλά και την τοποθέτηση αστυνομικών μέσα σε δρομολόγια λεωφορείων και τρένων.

Ο κ. Οικονόμου σχετικά με το νέο Πράσινο Δακτύλιο ξεκαθάρισε ότι στόχος είναι να συνεισφέρει στο περιβαλλοντικό ισοζύγιο ενώ επισήμανε ποια αυτοκίνητα θα κυκλοφορούν ελεύθερα μέσα στο κέντρο της πόλης. Πιο συγκριμένα ο Υφυπουργός ανέφερε ότι: «Πρέπει να ξαναδούμε και νομίζω ότι ωριμάσει το θέμα πως ο Δακτύλιος θα μπορεί να λειτουργήσει πλέον. Ένας Πράσινος Δακτύλιος θα μπορούσε να συνεισφέρει ιδιαίτερα δίνοντας και ώθηση στην ηλεκτροκίνηση. Τώρα αυτές είναι ιδέες και σκέψεις που κατατίθενται βέβαια οργανωμένα και με μελέτες αυτή τη χρονιά ώστε να βάλουμε μπροστά αυτό το σχέδιο και να είναι ένα σχέδιο που θα δώσει λύσεις. Επίσης πρέπει να δούμε τις ώρες τροφοδοσίας των καταστημάτων. Μάλιστα οι επιστήμονες έχουν επισημάνει ότι αν αλλάξει η ώρα της τροφοδοσίας θα μειωθεί η κίνηση κατά 10% ή 20%. Ο Πράσινος Δακτύλιος θα περιλαμβάνει τα υβριδικά, plug-in υβριδικά και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα οποία θα μπορούσαν να ήταν η βάση ενός τέτοιου σχεδίου. Σήμερα κινούνται μέσα στον Δακτύλιο περί το 1,5 εκατ οχήματα ενώ τα οχήματα που έχουμε σήμερα στο Λεκανοπέδιο ανέρχονται σε 3 εκατ. και αυξάνονται και έχουμε ένα οδικό δίκτυο που μπορεί να αντέξει 1 με 1,5 εκατ. οχήματα. Δηλαδή έχουμε διπλάσιο στόλο κυκλοφορούντων οχημάτων. Σήμερα κάνουμε μελέτες και καταγράφουμε τα στοιχεία στο Υπουργείο και να δούμε πόσα υβριδικά, πόσα plug-in υβριδικά και πόσα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κυκλοφορούν στο Λεκανοπέδιο, πόσα είναι τα Ταξί, πόσα είναι και τα κρατικά οχήματα που πρέπει να κυκλοφορούν για να λειτουργήσουν οι Υπηρεσίες τα οποία θα συνυπολογιστούν όλα πριν την τελική απόφαση


Για το θέμα της συνεπιβίβασης που εφαρμόζουν άλλα κράτη μέλη ο κ. Οικονόμου αποκάλυψε ότι δεν εξετάζεται αυτή τη στιγμή αλλά τόνισε ότι: «Εξετάζουμε τις δυνατότητες να είναι ένας Δακτύλιος ο οποίος και να μπορέσει να συνεισφέρει στο περιβαλλοντικό ισοζύγιο και να μπορέσει να διαμορφώσει τις συνθήκες να πάρουμε το καινούριο λεωφορείο, που έχουμε 400 καινούρια λεωφορεία και θα έχουμε 950 μέχρι το καλοκαίρι. Άρα λοιπόν με λεωφορειολωρίδες ανοικτές, με κυκλοφορία τελείως διαφορετική θα έχουμε την συγκοινωνία στην ώρα που θέλουμε και γρήγορα. Εμείς τώρα έχουμε ξεκινήσει την καινούρια οριοθέτηση των λεωφορειολωρίδων και το αμέσως επόμενο διάστημα θα δείτε μια πολύ αυστηρή επιτήρησή τους από την Τροχαία. Θα δείτε σε επόμενο διάστημα που θα τοποθετηθεί οι νέες κάμερες που θα καταγράφουν όποιον μπαίνει στις λεωφορειολωρίδες που δεν έχει δικαίωμα. Θα έχουμε κάμερες και στα λεωφορεία που θα καταγράφουν τι κινείται μπροστά από το λεωφορείο. Οπότε η λεωφορειολωρίδα θα είναι για το λεωφορείο και τώρα κάνουμε την συζήτηση για τα Ταξί να δούμε αν και πως θα λειτουργήσει μέσα στην λεωφορειολωρίδα. Παίρνουμε τα δεδομένα τα ευρωπαϊκά καθώς οι λεωφορειολωρίδες στην Ευρώπη χρησιμοποιούνται και από τα Ταξί αλλά κάθε ευρωπαϊκή πρωτεύουσα έχει τις ιδιαιτερότητές της.»


Σχετικά με την κυκλοφοριακή συμφόρηση ο κ. Οικονόμου τόνισε ότι: «Το πρόβλημα του κυκλοφοριακού είναι σύνθετο καθώς δεν αφορά μόνο το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Εμείς έχουμε τις Δημόσιες Συγκοινωνίες αλλά υπάρχει η αστυνόμευση, υπάρχει η αρμοδιότητα των Δήμων και της Περιφέρειας στους δρόμους τους. Εμπλέκονται πολλοί. Εμείς έχουμε φτιάξει μια Επιτροπή Σοφών με καθηγητές και Συγκοινωνιολόγους οι οποίοι θα μας καταθέσουν τις προτάσεις τους και συζητάμε για ένα ενιαίο ρυθμιστικό κέντρο κινητικότητας στην Αττική το οποίο να μπορεί να συμπτύξει τις αρμοδιότητες τις διάφορες.»

Σχετικά με το νέο ΚΟΚ που αναμένεται στη Βουλή τις επόμενες εβδομάδες ο κ. Οικονόμου τόνισε μεταξύ άλλων ότι: «Το όριο ταχύτητας εντός του αστικού ιστού θα είναι στα 30 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ τώρα δεν προλαβαίνεις να περάσεις το δρόμο. Το 2023 ο απολογισμός ήταν 122 νεκρούς πεζούς και το 80% αυτών ήταν πάνω από 65 χρονών. Είναι υποχρεωτικό για κάθε οδηγό να σταματάει σε διάβαση, όπως στο εξωτερικό, η εγκατάλειψη θύματος θα αντιμετωπίζεται ως κακούργημα, το αυτοκίνητο που παρκάρει πάνω σε ράμπα ΑμεΑ θα το παίρνει αυτομάτως ο γερανός, αποποινικοποιείται το όχημα και αυστηροποιούνται ο παραβάσεις για τον οδηγό, οι μοτοσυκλέτες θα μπορούν να κινούνται ανάμεσα στα αυτοκίνητα με ταχύτητες έως 20 χλμ./ώρα μόνο όταν τα οχήματα είναι ακινητοποιημένα και όχι εν κινήσει! Δηλαδή όταν τα αυτοκίνητα κινούνται με χαμηλές ταχύτητες τότε οι οδηγοί των μοτοσυκλετών θα πρέπει να κινούνται πίσω από τα αυτοκίνητα και όχι ανάμεσά τους! Η παράλληλη κίνηση των μοτοσυκλετών ανάμεσα στα αυτοκίνητα θα επιτρέπεται λοιπόν μόνο όταν τα αυτοκίνητα είναι ακινητοποιημένα και σε διαφορετική περίπτωση θα επιβάλλεται πρόστιμο.»


Από την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου στα δρομολόγια των λεωφορείων και των τρένων που κινούνται στα Δυτικά Προάστια θα υπάρχουν αστυνομικοί τόσο με στολές όσο και με πολιτικά ρούχα ώστε οι πολίτες θα αισθάνονται ασφαλείς σε περιοχές όπου καταγράφεται υψηλή παραβατικότητα. Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε χαρακτηριστικά ότι: «Θα ξεκινήσουμε την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου από το αμαξοστάσιο των Άνω Λιοσίων με τρεις αστυνομικούς, δύο με στολή και έναν με πολιτικά, σε λεωφορείο που θα κάνει το δρομολόγιο, Λιόσια Ζεφύρι. Ξεκινάμε από τις ευαίσθητες περιοχές που βλέπουμε μεγάλη παραβατικότητα μέσα στα λεωφορεία και στα τρένα. Δεν μπορεί να κυκλοφορήσει γυναίκα μόνη της μετά τις 5 ή 6 το απόγευμα στο Μενίδι, στα Λιόσια, στο Ζεφύρι. Είναι αδιανόητα πράγματα αυτά».

Δείτε το σχετικό video από την ΕΡΤNews:

Πηγή:  www.carpress.gr

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Παροχή διευκρινίσεων για την εφαρμογή της υπό στοιχεία Α.1122/2024 κοινής απόφασης του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και του Διοικητή της ΑΑΔΕ (Β’ 4570), καθώς και της υπό στοιχεία Α.1123/2024 απόφασης του Διοικητή της ΑΑΔΕ για την ψηφιακή έκδοση των παραστατικών διακίνησης αποθεμάτων και τη διαβίβαση των σχετικών δεδομένων στη ψηφιακή πλατφόρμα myDATA της ΑΑΔΕ (Β’ 4571). Αριθμ. Πρωτ.: Ε2030 12/06/2025 ΣΕΕΑΕ Αίτημα συνάντησης με τον Υφυπουργό Χάρη Θεοχάρη 06/07/2023 ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα στον Υφυπουργό Οικονομικών, κ. Χρήστο Δήμα με θέμα "Προβλήματα του κλάδου εμπορίας – εισαγωγής αυτοκινήτου". 15/07/2024 ΣΕΕΑΕ Αίτημα συνάντησης με τον Υφυπουργό κ. Χρήστο Δήμα 05/11/2024 ΣΕΕΑΕ Αίτημα συνάντησης με τον Υπουργό Οικονομικών, κ. Κυριάκο Πιερρακάκη 04/04/2025 ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα προς τον Δ/ντη ΕΦΚ & ΦΠΑ κο Χρήστο Λάμπρου με θέμα: "Παροχή διευκρινίσεων επί της Α.1044, ΦΕΚ: B’ 1255/14-03-2025". 19/03/2025 ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα του ΣΕΕΑΕ προς τον Διοικητή της ΑΑΔΕ, κ. Πιτσιλή με θέμα: Ψηφιακό Πελατολόγιο Οχημάτων 16/04/2025 ΣΕΕΑΕ Εσωτερικό έγγραφο ΑΑΔΕ - Παροχή διευκρινήσεων σχετικά με τη διαπίστωση της κατηγορίας αμαξώματος [«4x4 SUV – ATV» - οχήματα παντός εδάφους] επιβατικών οχημάτων για σκοπούς απομείωσης. Αρ. Πρωτ.:ΔΕΦΚΦ Δ 1067112 ΕΞ 2024 ΣΕΕΑΕ Carpress - Αποκλειστικό! Γιατί κάνουν έφοδο οι Αρχές σε Διευθύνσεις Μεταφορών; ΣΕΕΑΕ Carpress - Γιατί η Ελλάδα κινδυνεύει να γίνει η «χωματερή» παλαιών ΙΧ όλης της ΕΕ; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι ετοιμάζει η ΑΑΔΕ για τους ιδιοκτήτες που έχουν τα ΙΧ τους σε ακινησία; ΣΕΕΑΕ ΑΑΔΕ - Επιβολή προστίμου στις περιπτώσεις εκπρόθεσμης υποβολής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος Αρ. πρωτ. Α 1050 - 28/03/2025