Μαγνήτης σαράβαλων η Ελλάδα

Εχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο η κατάσταση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στη χώρα μας.
Η Ελλάδα έχει γίνει πλέον μαγνήτης των πιο ταλαιπωρημένων και κακοσυντηρημένων αυτοκινήτων της Ευρώπης, μετά και την αλλαγή της νομοθεσίας και τη μείωση των δασμών. Κυρίως σε ό,τι αφορά τα μικρά diesel, η σχεδόν μηδενική προσφορά μικρών μεταχειρισμένων diesel της εγχώριας αγοράς, σε συνδυασμό με την τεράστια ζήτηση, έχει αυξήσει τις εισαγωγές κατά 150%, ενώ η ποιότητα των περισσότερων αυτοκινήτων που έρχονται στην Ελλάδα είναι αμφίβολη και κατά συνέπεια ιδιαίτερα επικίνδυνη για όλους εκείνους που κυκλοφορούν στους δρόμους.

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Ολα ξεκίνησαν όταν το υπουργείο Οικονομικών αποφάσισε (για άλλους εξαναγκάστηκε από την Ε.Ε.) να μειώσει τους δασμούς. Η μείωση μπορεί να ξεπεράσει και το 80%, ενώ αν υπολογίσει κανείς ότι η φορολογητέα αξία μειώνεται περαιτέρω ποσοστιαία με χρήση συντελεστή 0,30 για κάθε επιπλέον 500 χιλιόμετρα που έχουν διανυθεί από τον ετήσιο μέσο όρο των 15.000 km, τότε οι δασμοί στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα μειώνονται ακόμη περισσότερο.

Κάποιοι έμποροι, λοιπόν, θέλοντας να έχουν προτάσεις για όλα τα βαλάντια και να μη χάσουν τον πελάτη, προτείνουν στον υποψήφιο αγοραστή την εισαγωγή αυτοκινήτου από το εξωτερικό, σε τιμές ιδιαίτερα χαμηλές. Οι περισσότεροι (όχι όλοι), θέλοντας να πληρώνουν χαμηλότερους δασμούς, αυξάνουν ηλεκτρονικά με όσα περισσότερα χιλιόμετρα τα αυτοκίνητα αυτά. Το όχημα έρχεται στη χώρα μας και αφού το συμμαζέψουν, το γυαλίσουν και ρίξουν τα χιλιόμετρα, συνήθως στο όριο που επιθυμεί ο υποψήφιος αγοραστής, το πουλάνε.

Διευκρινίζω ότι σε καμία περίπτωση δεν είμαι αντίθετος στο να υπάρχει και αυτή η επιλογή, του οικονομικότερου μεταχειρισμένου αυτοκινήτου. Ομως έχει πλέον αποδειχτεί ότι στις περισσότερες των περιπτώσεων ο κόσμος πληρώνει πολλά περισσότερα για ένα αυτοκίνητο που αξίζει πολύ λιγότερο και που δεν έχει εικόνα για τη χρήση που του έχει γίνει, για τις ζημιές που έχει βγάλει αλλά και για τα πραγματικά χιλιόμετρα που έχουν γίνει με αυτό.

Επ’ αυτού, λοιπόν, θα πρέπει άμεσα να υπάρξει προστασία των καταναλωτών από το κράτος, αλλά και από τους υγιείς εμπόρους του συγκεκριμένου κλάδου.
Του Τάκη Τρακουσέλλη
Πηγή: http://www.protothema.gr/blogs/blogger/post/435303/magnitis-saravalon-i-ellada/

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι ήθελε ο Κινέζος Πρέσβυς στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών; ΣΕΕΑΕ Carpress - Πόσο μπορεί να κοστίζουν οι δασμοί Trump στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι προσπαθούν να πετύχουν οι Κινέζοι κατασκευαστές στην Σαγκάη; ΣΕΕΑΕ Carpress - Σε ποια αυτοκίνητα και φορτηγά καταργείται το Τέλος Ταξινόμησης; ΣΕΕΑΕ Carpress - Πότε θα μειωθούν τα τεκμήρια διαβίωσης στα αυτοκίνητα; ΣΕΕΑΕ Carpress - Έρχεται ηλεκτρονική διασταύρωση τον Μάιο! – Ποιους ιδιοκτήτες ΙΧ αφορά; ΣΕΕΑΕ Carpress - Κομισιόν: Πως θα εντοπίζονται τα γυρισμένα χιλιόμετρα στα μεταχειρισμένα ΙΧ; ΣΕΕΑΕ CAR & MOTOR - Τι έχουν προκαλέσει τα Τελωνειακά Ελεγκτικά Κέντρα στην αγορά ΙΧ; ΣΕΕΑΕ Τοποθέτηση του Προέδρου ΣΕΕΑΕ, Κων/νου Κυράτσου, στο ACTION 24 σχετικά με τη σπείρα ηλεκτρονικών απατών με δήθεν πωλήσεις αυτοκινήτων ΣΕΕΑΕ Carpress - Από ποια χώρα και πότε θα εισάγονται φθηνά μεταχειρισμένα ΙΧ; ΣΕΕΑΕ 04/04/2025 - Ο Κωνσταντίνος Σμπαρούνης, μέλος Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος, μιλάει στο κανάλι της «Ν» ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι είπε για τους δασμούς Trump ο Πρόεδρος της Επιτροπής Εμπορίου του ΕΚ