Η Mercedes σταματά τις παραδόσεις diesel φορτηγών – Ποιον κινητήρα αφορά

 

 

Του Γιώργου Κ. Ανδρή


Η Mercedes ανέστειλε προσωρινά τις παραδόσεις πετρελαιοκίνητων φορτηγών με συγκεκριμένο αφού διαπίστωσε ότι, υπό ορισμένες συνθήκες οδήγησης, οι εκπομπές του οξειδίου του αζώτου (NOx) θα μπορούσαν να υπερβούν τα νόμιμα όρια.
Ειδικότερα η Daimler, απαντώντας σε δημοσίευμα της εφημερίδας Bild, δήλωσε ότι ενημέρωσε τον Γερμανικό Ομοσπονδιακό Οργανισμό Μεταφορών (KBA) το θέμα που έχει προκύψει τον περασμένο μήνα και βρίσκεται σε “εποικοδομητικό” διάλογο.
Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εξεταστεί έντονα από τότε που ο Όμιλος Volkswagen το 2015 παραδέχθηκε ότι χρησιμοποιεί παράνομο λογισμικό για να εξαπατήσει τις δοκιμές εκπομπών.
Ο όμιλος VW έφθασε σε έναν διακανονισμό πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων στις ΗΠΑ, αλλά το σκάνδαλο συνεχίζει να αντηχεί στη Γερμανία, όπου ο επικεφαλής της μονάδας Audi του, Rupert Stadler, συνελήφθη σε ξεχωριστή έρευνα.
Η Daimler εξετάζει επίσης τον τρόπο με τον οποίο οι κινητήρες πετρελαίου χρησιμοποιούν ένα πρόσθετο ουρίας νιτρικού άλατος, το οποίο ονομάζεται AdBlue, για να εξουδετερώσουν τις εκπομπές οξειδίου του αζώτου, οι οποίες μπορούν να συμβάλουν στον σχηματισμό βλαβερής νέφωσης και όζοντος.
Το υπουργείο Μεταφορών της Γερμανίας δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι 774.000 οχήματα της Mercedes-Benz στην Ευρώπη βρέθηκαν να περιέχουν παράνομο λογισμικό και διέταξαν τη Daimler να ανακαλέσει 238.000 αυτοκίνητα στη Γερμανία.
Στην τελευταία περίπτωση, η Bild am Sonntag ανέφερε ότι η Daimler είχε διαπιστώσει κατά τη διάρκεια εσωτερικών ελέγχων ότι το λογισμικό που λειτουργούσε στον κινητήρα OM 501 θα σταματούσε, σε ορισμένες περιπτώσεις, την έγχυση του AdBlue καθώς το σύστημα διάγνωσης του κινητήρα έχει σχεδιαστεί για να απενεργοποιεί τη ροή του AdBlue σε ασυνήθιστες περιστάσεις, όπως όταν ο κινητήρας λειτουργεί με βιοντίζελ.
Αυτό όμως θα οδηγήσει στην απελευθέρωση της αμμωνίας, η οποία σε υψηλές συγκεντρώσεις μπορεί να δράσει ως ερεθιστικό αναπνευστικό.
“Κατά τη διάρκεια των δοκιμών ρύθμισης, η Daimler βρήκε μεμονωμένες καταστάσεις όταν ένας εξακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας κινητήρας βαρέων οχημάτων του προτύπου Euro 5 ξεπέρασε ελαφρώς τα σχετικά όρια NOx”, ανέφερε η εταιρεία.
Ο συγκεκριμένος κινητήρας πωλήθηκε σε φορτηγά της Mercedes-Benz στην Ευρώπη μέχρι το 2013. Αυτή τη στιγμή πωλείται μόνο εκτός Ευρώπης.
«Μέχρις ότου διασαφηνιστούν τα τεχνικά ζητήματα, η εταιρεία έχει λάβει προληπτική απόφαση να μην παραδίδει πλέον αυτόν τον κινητήρα», δήλωσε ο Daimler.
 
Πηγή: https://www.movenews.gr/h-mercedes-stamata-tis-paradoseis-diesel-forthgon-poion-kinhthra-afora/

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ ΦΕΚ 1358 Β' Απόφαση 54607 - Τροποποίηση ΥΑ σχετικά με τις πινακίδες ΔΟΚ 26/02/2024 ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα - Αίτημα Συνάντησης του ΣΕΕΑΕ προς ΑΑΔΕ - Γενική Διεύθυνση Τελωνείων & Ε.Φ.Κ. - Διεύθυνση Ε.Φ.Κ. & ΦΠΑ 12/09/2025 ΣΕΕΑΕ Ταξινομήσεις & Μεταβιβάσεις όλων των οχημάτων, Αύγουστος 2025 ΣΕΕΑΕ Carpress - Εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο με… πιστοποιημένα γυρισμένα χιλιόμετρα! ΣΕΕΑΕ Carpress - Ευρωδικαστήριο: Τι θα αλλάξει στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ στην Ελλάδα; ΣΕΕΑΕ Προσφυγή της 9ης Ιουλίου 2025 – Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατά Ελληνικής Δημοκρατίας (Υπόθεση C-451/25) ΣΕΕΑΕ Εγκύκλιος ΑΑΔΕ με θέμα: Οδηγίες συμπλήρωσης της δήλωσης Φ.Π.Α. (έντυπο 050 Φ.Π.Α. έκδοση 2025 – Φ2 TAXIS). 26/08/2025 ΣΕΕΑΕ Ταξινομήσεις & Μεταβιβάσεις όλων των οχημάτων, Ιούλιος 2025 ΣΕΕΑΕ Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α. 1051/6-2-2019 απόφασης του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων «Καθορισμός όρων, προϋποθέσεων και διατυπώσεων για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 129 του ν.2960/2001, ως προς τη δήλωση άφιξης κοινοτικών οχημάτων, για σκοπούς επιβολής τέλους ταξινόμησης» (Β΄434). ΑΔΑ Π9Ζ846ΜΠ3Ζ-ΣΓΤ 07/08/2025 ΣΕΕΑΕ Ταξινομήσεις & Μεταβιβάσεις όλων των οχημάτων, Μάιος 2022 ΣΕΕΑΕ Carpress - Γιατί οδηγείται η Ελλάδα πάλι στο Ευρωδικαστήριο; ΣΕΕΑΕ Carpress - Αυτός είναι ο νέος Γενικός Γραμματέας Μεταφορών!