Πρόστιμα 14 δισ. ευρώ στις εταιρείες αυτοκινήτων για ρύπους

 

 

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
 
Αντιμέτωπες με πρόστιμα δισεκατομμυρίων ευρώ στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι πολύ πιθανό να βρεθούν κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες αν δεν μειώσουν δραστικά τις εκπομπές ρύπων των μοντέλων τους που θα ισχύσουν το 2020 και 2021.
Μάλιστα οι αυτοκινητοβιομηχανίες από τη Renault έως τη Mercedes-Benz αναμένεται να βρεθούν αντιμέτωπες με συνολικά πρόστιμα άνω των 14 δισ. ευρώ αν δεν συμμορφωθούν με στους αυστηρότερους κανονισμούς που θα ισχύσουν από το 2020 σύμφωνα με ανάλυση της IHS Markit.
Μόνο μια «σεισμική μετατόπιση» στη ζήτηση για ηλεκτροκίνητα οχήματα θα εξαλείψει εντελώς τις προβλεπόμενες υπερβολικές εκπομπές, ανέφερε ο αναλυτής της έκθεσης.
Νωρίτερα, οι αναλυτές της Exane BNP Paribas ξεχώρισαν τις γαλλικές αυτοκινητοβιομηχανίες PSA Group και Renault, οι οποίες εκτίθενται περισσότερο σε πρόστιμα τα οποία θα αποτελέσουν καίριο πλήγμα στα κέρδη των εταιρειών εξαιτίας της αποτυχίας προσαρμογής στις νέες εκπομπές ρύπων.
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων γνωρίζουν εδώ και χρόνια την επόμενη αλλαγή στην πολιτική της ΕΕ, αλλά πολλοί αγωνίζονται να μειώσουν τις μέσες εκπομπές του στόλου από το διοξείδιο του άνθρακα που αλλάζει το κλίμα. 

Το 2017, οι εκπομπές του στόλου CO2 αυξήθηκαν για πρώτη φορά μετά από χρόνια αφού οι αγοραστές στράφηκαν και πάλι στα βενζινοκίνητα μοντέλα λόγω του γνωστού dieselgate. Οι καταναλωτές αγόρασαν επίσης περισσότερα SUV για το φυσικό αέριο.


Ο IHS ανέφερε ότι η πρόβλεψή του δείχνει ότι το μέσο επίπεδο εκπομπών του στόλου της ΕΕ είναι 122,9 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο, δηλαδή 8 γραμμάρια υψηλότερο από τον προσαρμοσμένο στόχο.
Τα σχέδια των κατασκευαστών αυτοκινήτων για την προσφορά ολοκαίνουργιων ηλεκτρικών οχημάτων, όπως το crossover της Mercedes EQ C, καθώς και η τελειοποίηση της υπάρχουσας τεχνολογίας κινητήρων, θέτουν πολλούς κατασκευαστές αυτοκινήτων σε πορεία για να ανταποκριθούν στους σκληρούς στόχους, ανέφεραν.
“Καθώς συνεχίζουμε να ακολουθούμε τις εξελίξεις στην τεχνολογία των αυτοκινητοβιομηχανιών και τυχόν κανονιστικές προσαρμογές, οι προβλέψεις μας μπορούν να προσαρμοστούν αναλόγως”, ανέφερε ο IHS.
 





Technology Based Contribution: NEDC Protocol, EU28




Year: 2020

 
 
 
 


 
 
 
 
 



Powertrain System Design Based Prognosis




Powertrain System Design

 

Sales Weighted Average CO 2 (g/Km)

 

Share of Sales Volume




Electric Plug-in

 

0.9

 

2.6%




Hybrid-Full

 

91.0

 

3.0%




Hybrid-Full Plug-in

 

34.4

 

2.9%




Hybrid-Mild

 

114.8

 

8.8%




ICE

 

138.6

 

2.6%




ICE: Stop/Start

 

117.5

 

80.1%



 
 
 
 
 



Source: IHS Markit, August 2018





 




Technology Based Contribution: WLTP Protocol, EU28




Year: 2021

 
 
 
 


 
 
 
 
 



Powertrain System Design Based Prognosis




Powertrain System Design

 

Sales Weighted Average CO 2 (g/Km)

 

Share of Sales Volume




Electric Plug-in

 

1.6

 

4.0%




Hybrid-Full

 

96.4

 

3.1%




Hybrid-Full Plug-in

 

43.2

 

4.0%




Hybrid-Mild

 

137.6

 

11.9%




ICE

 

157.8

 

1.4%




ICE: Stop/Start

 

138.7

 

75.6%



 
 
 
 
 



Source: IHS Markit, August 2018




 
Πηγή: www.movenews.gr/prostima-14-dis-euro-stis-etaireies-aytokinhton-gia-rypoys/

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ ΦΕΚ 1358 Β' Απόφαση 54607 - Τροποποίηση ΥΑ σχετικά με τις πινακίδες ΔΟΚ 26/02/2024 ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα - Αίτημα Συνάντησης του ΣΕΕΑΕ προς ΑΑΔΕ - Γενική Διεύθυνση Τελωνείων & Ε.Φ.Κ. - Διεύθυνση Ε.Φ.Κ. & ΦΠΑ 12/09/2025 ΣΕΕΑΕ Ταξινομήσεις & Μεταβιβάσεις όλων των οχημάτων, Αύγουστος 2025 ΣΕΕΑΕ Carpress - Εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο με… πιστοποιημένα γυρισμένα χιλιόμετρα! ΣΕΕΑΕ Carpress - Ευρωδικαστήριο: Τι θα αλλάξει στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ στην Ελλάδα; ΣΕΕΑΕ Προσφυγή της 9ης Ιουλίου 2025 – Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατά Ελληνικής Δημοκρατίας (Υπόθεση C-451/25) ΣΕΕΑΕ Εγκύκλιος ΑΑΔΕ με θέμα: Οδηγίες συμπλήρωσης της δήλωσης Φ.Π.Α. (έντυπο 050 Φ.Π.Α. έκδοση 2025 – Φ2 TAXIS). 26/08/2025 ΣΕΕΑΕ Ταξινομήσεις & Μεταβιβάσεις όλων των οχημάτων, Ιούλιος 2025 ΣΕΕΑΕ Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α. 1051/6-2-2019 απόφασης του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων «Καθορισμός όρων, προϋποθέσεων και διατυπώσεων για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 129 του ν.2960/2001, ως προς τη δήλωση άφιξης κοινοτικών οχημάτων, για σκοπούς επιβολής τέλους ταξινόμησης» (Β΄434). ΑΔΑ Π9Ζ846ΜΠ3Ζ-ΣΓΤ 07/08/2025 ΣΕΕΑΕ Ταξινομήσεις & Μεταβιβάσεις όλων των οχημάτων, Μάιος 2022 ΣΕΕΑΕ Carpress - Γιατί οδηγείται η Ελλάδα πάλι στο Ευρωδικαστήριο; ΣΕΕΑΕ Carpress - Αυτός είναι ο νέος Γενικός Γραμματέας Μεταφορών!