Γιατί έχουν «πατώσει» οι πωλήσεις καινούριων φορτηγών στην Ελλάδα!



 
Του Γιώργου Κ. Ανδρή
 
Τραγική είναι η εικόνα που καταγράφεται στην αγορά των φορτηγών επιβεβαιώνοντας και τα πολύ άσχημα στατιστικά στοιχεία που ανακοινώνει ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) τα οποία μας κατατάσσουν στις τελευταίες θέσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ειδικότερα σύμφωνα με στοιχεία που έχει το Movenews.gr οι πωλήσεις καινούριων φορτηγών στο 8μήνο ανήλθαν σε μόλις 4.816 οχήματα έναντι 4.760 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα του 2017 με αποτέλεσμα οι πωλήσεις να σημειώνουν οριακή αύξηση 1,2%.
Αντίθετα οι πωλήσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων φορτηγών ανήλθαν 12.054 οχήματα έναντι 11.001 φορτηγών με αποτέλεσμα οι πωλήσεις σε αυτή την αγορά να καταγράφουν αύξηση 9,6%.
Ωστόσο το εντυπωσιακό στοιχείο στη σύγκριση πωλήσεων καινούριων και εισαγόμενων μεταχειρισμένων φορτηγών έρχεται από την τεράστια διαφορά που καταγράφεται μεταξύ τους.
Ειδικότερα στο 8μηνο πουλήθηκαν 7.235 εισαγόμενα μεταχειρισμένα φορτηγά περισσότερα από τα καινούρια!
Δηλαδή οι πωλήσεις των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων καταγράφουν αύξηση μεγαλύτερη του 150% σε σχέση με τις πωλήσεις καινούριων φορτηγών.
Άλλωστε ούτε η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) επισημαίνει στις ανακοινώσεις της τυχαία πως η Ελλάδα έχει τον γηραιότερο στόλο φορτηγών οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Σύμφωνα με την ACEA, το 2015, ο μέσος όρος ηλικίας κυκλοφορούντων βαρέων φορτηγών οχημάτων στη χώρα μας ήταν τα 18,7 έτη, όταν σε ολόκληρη την ΕΕ ο μέσος όρος ηλικίας είναι τα 11,7 έτη.
Αντίστοιχα, ο μέσος όρος ηλικίας των ελαφρών φορτηγών οχημάτων στην Ελλάδα ήταν τα 16,8 έτη, ενώ στην ΕΕ ο μέσος όρος ηλικίας αγγίζει μόλις τα 10,7 έτη.
Αντίθετα τον νεότερο στόλο φορτηγών οχημάτων στην ΕΕ διαθέτει το Λουξεμβούργο. Ο μέσος όρος ηλικίας κυκλοφορούντων βαρέων φορτηγών οχημάτων είναι στα 6,6 έτη, ενώ για τα ελαφρά φορτηγά είναι τα 6,3 έτη…
Να τονίσουμε πως τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα φορτηγά επίσης αποτελούν πεδίο δράσης για επιτήδειους εμπόρους οι οποίοι όχι μόνο γυρίζουν κατά εκατοντάδες χιλιόμετρα τα κοντέρ των οχημάτων που εισάγουν αλλά βρίσκουν φορτηγά τα οποία σε άλλα κράτη-μέλη θα οδηγούνταν μόνο προς τα κέντρα ανακύκλωσης για… διάλυση και τα αγοράζουν έναντι πινακίου φακής.
Στη συνέχεια τα… φρεσκάρουν λιγάκι και τα εισάγουν στην Ελλάδα πουλώντας τα σε δελεαστικές τιμές βρίσκοντας ανυποψίαστους επαγγελματίες που έχουν ανάγκη για φθηνότερα μεταχειρισμένα φορτηγά τα οποία βέβαια μετά από λίγους μήνες πραγματοποιούν συνεχή δρομολόγια προς τα συνεργεία αντί να τα παράγουν μεταφορικό έργο…
Από την άλλη μεριά η Πολιτεία επιτρέπει να κυκλοφορούν ακόμη και μέσα στο Δακτύλιο επικίνδυνα και ρυπογόνα φορτηγά με ηλικίες που ξεπερνούν κάθε φαντασία οπότε και οι ιδιοκτήτες τους δεν βρίσκουν κανέναν απολύτως λόγο για να τα αντικαταστήσουν!
 
Πηγή: https://www.movenews.gr/giati-exoun-patosei-oi-polhseis-kainoyrgion-forthgon-sthn-ellada/

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ ΑΑΔΕ - Οδηγίες σχετικά με το νέο Τελωνείο Δυτικής Αττικής 20/11/2025 ΣΕΕΑΕ Carpress - ΑΑΔΕ: Ποια τελωνεία ενοποιούνται στην Αττική; ΣΕΕΑΕ Carpress - Αλλάζουν όλα! – Πως και που θα αποστέλλονται οι παραβάσεις του ΚΟΚ; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι θα αλλάξει η Κομισιόν στα αμιγώς ηλεκτρικά van; ΣΕΕΑΕ Carpress - Πωλούσαν ή δήλωναν κλοπές σε αυτοκίνητα «μαϊμού» – Που δρούσε η σπείρα; ΣΕΕΑΕ Carpress - Ποια οχήματα απαλλάσσονται από τα Τέλη Κυκλοφορίας; ΣΕΕΑΕ Carpress - Σε πόσους ιδιοκτήτες ΙΧ έπεσαν τα πρώτα πρόστιμα 10.000 ευρώ; ΣΕΕΑΕ Carpress - Κέντρο κλεμμένων και πλαστογραφημένων αυτοκινήτων η Ελλάδα στην ΕΕ! ΣΕΕΑΕ Carpress - Πόσες κλήσεις από κάμερες παρέλαβαν online οι παραβάτες οδηγοί σε μόλις 1 εβδομάδα; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι έχει συμβεί με τις αντίκες και δεν μπορούν να πωληθούν; ΣΕΕΑΕ Carpress - Σοκ! Τι φέρνει η ΕΕ για την υποχρεωτικότητα ηλεκτρικών ΙΧ που μισθώνονται; ΣΕΕΑΕ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΛΟΓΟΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ 2025