Εκπτώσεις έως 10.000 ευρώ για «απόσυρση» παλαιών diesel!

 

 

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
 

Στην αντεπίθεση περνούν σχεδόν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες στη Γερμανία ώστε να ξεπεράσουν το σκάνδαλο dieselgate και παράλληλα να τονώσουν τις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων.
Ειδικότερα η Volkswagen με δέλεαρ την απόσυρση ή την ανταλλαγή φιλοδοξεί να αποφύγει πανάκριβες αναβαθμίσεις αλλά και απαγορεύσεις κυκλοφορίας σε γερμανικές πόλεις. Όμοια τακτική ακολουθούν και οι άλλοι γερμανοί κατασκευαστές.
Ωστόσο η Volkswagen περνά στην αντεπίθεση και προσφέρει στη Γερμανία ανταλλαγή μιας παλαιότερης γενιάς πετρελαιοκινητήρα (Euro 1 μέχρι Euro 4) με ένα καινούργιο όχημα της VW, Audi, Seat ή Skoda με έκπτωση μέχρι και 10.000 ευρώ.
Επιπλέον εκπτώσεις προβλέπει ο γερμανικός κολοσσός για τους κατόχους παλαιότερων οχημάτων που διαμένουν σε μια από τις 14 γερμανικές πόλεις με ιδιαίτερα επιβαρυμένη ατμοσφαιρική ρύπανση.
Σε μια πρώτη αντίδραση στις προτάσεις της VW για ένα «καθαρότερο περιβάλλον», όπως της χαρακτηρίζει η αυτοκινητοβιομηχανία, ο επικεφαλής της γερμανικής περιβαλλοντικής οργάνωσης DUH Γιούργκεν Ρες τόνισε στη DW πως: «Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία θα έπρεπε να καταβάλει πρόστιμα 22 δισ. ευρώ για το σκάνδαλο diesel. Μέχρι σήμερα ωστόσο η γερμανική κυβέρνηση αποφεύγει επιμελώς αυτό το καυτό ζήτημα. Ο υπουργός Μεταφορών Αντρέας Σόιερ έχει ήδη ταχθεί κατά των προστίμων και αντιπροτείνει κίνητρα για την αγορά νέας τεχνολογίας οχημάτων. Τηρεί δηλαδή ακριβώς την ίδια στάση όπως και η αυτοκινητοβιομηχανία».
Στο χορό σχεδόν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες
Επικριτικός είναι και ο καθηγητής Οικονομικών και ειδικός σε ζητήματα αυτοκίνησης Φέρντιναντ Ντουντενχόφερ από το Πανεπιστήμιο Ντούισμπουργκ και αναφέρει στη DW: «Με την ενέργεια αυτή η Volkswagen προσπαθεί να αντισταθμίσει την πτώση των πωλήσεων όχι μόνο των πετρελαιοκινητήρων, αλλά και των γενικότερων πωλήσεων λόγω του νέου τρόπου μέτρησης ρύπων WTLP».
Παράλληλα ο γερμανός ειδικός δεν απέκλεισε η νέα προσφορά να συνδυάζεται με τρέχουσες εκπτώσεις και προσφορές και έτσι το τελικό κέρδος για τις αυτοκινητοβιομηχανίες να είναι πολύ μεγαλύτερο από ό,τι φαίνεται εκ πρώτης όψεως.
Με τις προσφορές της η VW δεν πρωτοτυπεί. Και η Daimler υπόσχεται γενναίες εκπτώσεις από 3.000 μέχρι 10.000 ευρώ για όσους ανταλλάσσουν το παλιό τους diesel με ένα μοντέλο με κινητήρα νέας γενιάς.
Στο χορό και η BMW, η οποία προσπαθεί να δελεάσει κατοίκους επιβαρυμένων περιοχών με εκπτώσεις μέχρι και 6.000 ευρώ αν αποσύρουν ένα πετρελαιοκινητήρα μέχρι και Euro 5.
H Renault προσφέρει μέχρι και 10.000, η Ford μέχρι 8.000, η Fiat μέχρι και 6.000 ευρώ. Μέχρι αυτή την ώρα μόνο η γαλλική PSA (Citroen, Peugeot, Opel) δεν έχει καταθέσει αντίστοιχες προσφορές απόσυρσης ή ανταλλαγής.
 
Πηγή: https://www.movenews.gr/ekptoseis-eos-10-000-euro-gia-aposyrsh-palaion-diesel/

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Ταξινομήσεις & Μεταβιβάσεις όλων των οχημάτων, Μάιος 2025 ΣΕΕΑΕ Παροχή διευκρινίσεων για την εφαρμογή της υπό στοιχεία Α.1122/2024 κοινής απόφασης του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και του Διοικητή της ΑΑΔΕ (Β’ 4570), καθώς και της υπό στοιχεία Α.1123/2024 απόφασης του Διοικητή της ΑΑΔΕ για την ψηφιακή έκδοση των παραστατικών διακίνησης αποθεμάτων και τη διαβίβαση των σχετικών δεδομένων στη ψηφιακή πλατφόρμα myDATA της ΑΑΔΕ (Β’ 4571). Αριθμ. Πρωτ.: Ε2030 12/06/2025 ΣΕΕΑΕ Αίτημα συνάντησης με τον Υφυπουργό Χάρη Θεοχάρη 06/07/2023 ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα στον Υφυπουργό Οικονομικών, κ. Χρήστο Δήμα με θέμα "Προβλήματα του κλάδου εμπορίας – εισαγωγής αυτοκινήτου". 15/07/2024 ΣΕΕΑΕ Αίτημα συνάντησης με τον Υφυπουργό κ. Χρήστο Δήμα 05/11/2024 ΣΕΕΑΕ Αίτημα συνάντησης με τον Υπουργό Οικονομικών, κ. Κυριάκο Πιερρακάκη 04/04/2025 ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα προς τον Δ/ντη ΕΦΚ & ΦΠΑ κο Χρήστο Λάμπρου με θέμα: "Παροχή διευκρινίσεων επί της Α.1044, ΦΕΚ: B’ 1255/14-03-2025". 19/03/2025 ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα του ΣΕΕΑΕ προς τον Διοικητή της ΑΑΔΕ, κ. Πιτσιλή με θέμα: Ψηφιακό Πελατολόγιο Οχημάτων 16/04/2025 ΣΕΕΑΕ Εσωτερικό έγγραφο ΑΑΔΕ - Παροχή διευκρινήσεων σχετικά με τη διαπίστωση της κατηγορίας αμαξώματος [«4x4 SUV – ATV» - οχήματα παντός εδάφους] επιβατικών οχημάτων για σκοπούς απομείωσης. Αρ. Πρωτ.:ΔΕΦΚΦ Δ 1067112 ΕΞ 2024 ΣΕΕΑΕ Carpress - Αποκλειστικό! Γιατί κάνουν έφοδο οι Αρχές σε Διευθύνσεις Μεταφορών; ΣΕΕΑΕ Carpress - Γιατί η Ελλάδα κινδυνεύει να γίνει η «χωματερή» παλαιών ΙΧ όλης της ΕΕ; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι ετοιμάζει η ΑΑΔΕ για τους ιδιοκτήτες που έχουν τα ΙΧ τους σε ακινησία;