Χάος στην αγορά! Εν αναμονή της παράτασης εκτελωνισμών στα ΙΧ Euro6 α’ γενιάς


 

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
 

Διανύουμε ήδη τις τελευταίες ημέρες του Οκτωβρίου και ακόμη δεν έχει εκδοθεί η απόφαση παράτασης εκτελωνισμού των καινούριων αυτοκινήτων Euro6 πρώτης γενιάς αλλά και των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ίδιας ή παλαιότερης γενιάς με χαμηλούς συντελεστές.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Movenews.gr η παράταση έχει ήδη εγκριθεί από τον υπουργό Οικονομικών κ. Ευκλείδη Τσακαλώτο και αφορά σε παράταση εκτελωνισμών για τα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro6 πρώτης γενιάς για 6 μήνες αλλά οι γραφειοκρατικές καθυστερήσεις δημιουργούν τεράστια προβλήματα στα τελωνεία της χώρας όπου έχουν μαζευτεί χιλιάδες αυτοκίνητα προς εκτελωνισμό.
Ωστόσο μια μικρή έρευνα που πραγματοποιήσαμε στο πρόσφατο παρελθόν όποτε και άλλαξαν πάλι οι οδηγίες ρύπων αντιληφθήκαμε πως πριν δύο χρόνια είχαμε ακριβώς την ίδια κατάσταση και η σχετική διάταξη παράτασης των εκτελωνισμών εκδόθηκε στις 4 Νοεμβρίου 2016.
Δηλαδή και το 2016 η αγορά είχε «παγώσει» για περίπου 2 μήνες και μετά οι τελωνιακοί αλλά και οι εκτελωνιστές «έτρεχαν» και δεν έφταναν.
Η καθυστέρηση της ενεργοποίησης των εκτελωνισμών στα οχήματα που πληρούν την οδηγία Euro6 έχει δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στις αντιπροσωπείες καινούριων αυτοκινήτων καθώς χάνουν συνεχώς πελάτες εξαιτίας της τεράστιας καθυστέρησης που καταγράφουν οι παραδόσεις των αυτοκινήτων που έχουν παραγγείλει και παράλληλα δημιουργείται και ένα κλίμα καχυποψίας και ανασφάλειας στους καταναλωτές που έχουν δώσει κάποιες χιλιάδες ευρώ ως προκαταβολή και δεν μπορούν να παραλάβουν τα αυτοκίνητά τους.
Από την άλλη μεριά οι εμπορίες εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων δεν μπορούν να εκτελωνίσουν και να πουλήσουν κανένα όχημα καθώς το κόστος εκτελωνισμού έχει αυξηθεί πάρα πολύ με αποτέλεσμα να έχει γίνει ασύμφορη η εισαγωγή τους.
Το θέμα πάντως αναμένεται να προκαλέσει και άλλη αναστάτωση καθώς με την ενεργοποίηση της σχετικής διάταξης για άρση του εμπάργκο εκτελωνισμών σε καινούρια οχήματα Euro6 πρώτης γενιάς και εισαγόμενα μεταχειρισμένα θα δημιουργηθεί το αδιαχώρητο στα τελωνεία όλης της χώρας καθώς όλες οι εταιρείες θα σπεύσουν να εκτελωνίσουν τα δικά τους αυτοκίνητα που οι πελάτες τους περιμένουν τουλάχιστον δύο μήνες για να τους τα παραδώσουν.
Υπομονή λοιπόν λίγες ημέρες ακόμη ώστε να ενεργοποιηθεί η διάταξη από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων και να ομαλοποιηθεί η κατάσταση στα τελωνεία αλλά και στην αγορά αυτοκινήτου…
 
Πηγή: https://www.movenews.gr/xaos-sthn-agora-en-anamonh-ths-paratashs-ektelonismon-sta-ix-euro6-a-genias/

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι ήθελε ο Κινέζος Πρέσβυς στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών; ΣΕΕΑΕ Carpress - Πόσο μπορεί να κοστίζουν οι δασμοί Trump στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι προσπαθούν να πετύχουν οι Κινέζοι κατασκευαστές στην Σαγκάη; ΣΕΕΑΕ Carpress - Σε ποια αυτοκίνητα και φορτηγά καταργείται το Τέλος Ταξινόμησης; ΣΕΕΑΕ Carpress - Πότε θα μειωθούν τα τεκμήρια διαβίωσης στα αυτοκίνητα; ΣΕΕΑΕ Carpress - Έρχεται ηλεκτρονική διασταύρωση τον Μάιο! – Ποιους ιδιοκτήτες ΙΧ αφορά; ΣΕΕΑΕ Carpress - Κομισιόν: Πως θα εντοπίζονται τα γυρισμένα χιλιόμετρα στα μεταχειρισμένα ΙΧ; ΣΕΕΑΕ Εγκύκλιος ΑΑΔΕ: Τροποποίηση και συμπλήρωση της υπό στοιχεία Α. 1047/2020 κοινής απόφασης του Υφυπουργού Οικονομικών και του Υπουργού Επικρατείας «Όροι και διαδικασία είσπραξης – επιστροφής για την εφαρμογή του ηλεκτρονικού παραβόλου» (Β΄979). Αρ. Απόφασης Α.1061 17/04/2025 ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα του ΣΕΕΑΕ προς τον Διοικητή της ΑΑΔΕ, κ. Πιτσιλή με θέμα: Ψηφιακό Πελατολόγιο Οχημάτων 16/04/2025 ΣΕΕΑΕ Εγκύκλιος ΑΑΔΕ: Καθορισμός των κατηγοριών φορολογουμένων, οι οποίοι υποχρεούνται να παρέχουν αυτομάτως πληροφορίες για την επιχειρηματική τους δραστηριότητα, τον τρόπο, τον χρόνο και τη διαδικασία υποβολής των πληροφοριών αυτών, καθώς και κάθε άλλο αναγκαίο θέμα για την εφαρμογή του Ψηφιακού Πελατολογίου Οχημάτων. ΑΔΑ: 6ΝΑΘ46ΜΠ3Ζ-Μ7Ρ ΣΕΕΑΕ ΦΕΚ 1828 Β'-Απόφαση Α.1057 14/04/2025 ΣΕΕΑΕ CAR & MOTOR - Τι έχουν προκαλέσει τα Τελωνειακά Ελεγκτικά Κέντρα στην αγορά ΙΧ;