Χάος στην αγορά! Εν αναμονή της παράτασης εκτελωνισμών στα ΙΧ Euro6 α’ γενιάς


 

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
 

Διανύουμε ήδη τις τελευταίες ημέρες του Οκτωβρίου και ακόμη δεν έχει εκδοθεί η απόφαση παράτασης εκτελωνισμού των καινούριων αυτοκινήτων Euro6 πρώτης γενιάς αλλά και των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ίδιας ή παλαιότερης γενιάς με χαμηλούς συντελεστές.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Movenews.gr η παράταση έχει ήδη εγκριθεί από τον υπουργό Οικονομικών κ. Ευκλείδη Τσακαλώτο και αφορά σε παράταση εκτελωνισμών για τα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro6 πρώτης γενιάς για 6 μήνες αλλά οι γραφειοκρατικές καθυστερήσεις δημιουργούν τεράστια προβλήματα στα τελωνεία της χώρας όπου έχουν μαζευτεί χιλιάδες αυτοκίνητα προς εκτελωνισμό.
Ωστόσο μια μικρή έρευνα που πραγματοποιήσαμε στο πρόσφατο παρελθόν όποτε και άλλαξαν πάλι οι οδηγίες ρύπων αντιληφθήκαμε πως πριν δύο χρόνια είχαμε ακριβώς την ίδια κατάσταση και η σχετική διάταξη παράτασης των εκτελωνισμών εκδόθηκε στις 4 Νοεμβρίου 2016.
Δηλαδή και το 2016 η αγορά είχε «παγώσει» για περίπου 2 μήνες και μετά οι τελωνιακοί αλλά και οι εκτελωνιστές «έτρεχαν» και δεν έφταναν.
Η καθυστέρηση της ενεργοποίησης των εκτελωνισμών στα οχήματα που πληρούν την οδηγία Euro6 έχει δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στις αντιπροσωπείες καινούριων αυτοκινήτων καθώς χάνουν συνεχώς πελάτες εξαιτίας της τεράστιας καθυστέρησης που καταγράφουν οι παραδόσεις των αυτοκινήτων που έχουν παραγγείλει και παράλληλα δημιουργείται και ένα κλίμα καχυποψίας και ανασφάλειας στους καταναλωτές που έχουν δώσει κάποιες χιλιάδες ευρώ ως προκαταβολή και δεν μπορούν να παραλάβουν τα αυτοκίνητά τους.
Από την άλλη μεριά οι εμπορίες εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων δεν μπορούν να εκτελωνίσουν και να πουλήσουν κανένα όχημα καθώς το κόστος εκτελωνισμού έχει αυξηθεί πάρα πολύ με αποτέλεσμα να έχει γίνει ασύμφορη η εισαγωγή τους.
Το θέμα πάντως αναμένεται να προκαλέσει και άλλη αναστάτωση καθώς με την ενεργοποίηση της σχετικής διάταξης για άρση του εμπάργκο εκτελωνισμών σε καινούρια οχήματα Euro6 πρώτης γενιάς και εισαγόμενα μεταχειρισμένα θα δημιουργηθεί το αδιαχώρητο στα τελωνεία όλης της χώρας καθώς όλες οι εταιρείες θα σπεύσουν να εκτελωνίσουν τα δικά τους αυτοκίνητα που οι πελάτες τους περιμένουν τουλάχιστον δύο μήνες για να τους τα παραδώσουν.
Υπομονή λοιπόν λίγες ημέρες ακόμη ώστε να ενεργοποιηθεί η διάταξη από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων και να ομαλοποιηθεί η κατάσταση στα τελωνεία αλλά και στην αγορά αυτοκινήτου…
 
Πηγή: https://www.movenews.gr/xaos-sthn-agora-en-anamonh-ths-paratashs-ektelonismon-sta-ix-euro6-a-genias/

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Ταξινομήσεις & Μεταβιβάσεις όλων των οχημάτων, Σεπτέμβριος 2025 ΣΕΕΑΕ Εγκύκλιος με θέμα: Ενημέρωση επί περιορισμών ταξινόμησης 2025 & 2026 Αρ. Πρωτ.: 162462/2025 06/10/2025 ΣΕΕΑΕ ΑΑΔΕ - «Παροχή οδηγιών για την εφαρμογή των άρθρων 50, 148, 149, 157 και 158 του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα (ν. 5222/2025, Α' 134)». 10/09/2025 ΣΕΕΑΕ Carpress - Ποια Διεύθυνση Μεταφορών μηδένισε τις εκκρεμότητες; ΣΕΕΑΕ Carpress - Επίσημο! Πόσο μειώνονται Τεκμήρια και Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης; ΣΕΕΑΕ Carpress - Ποιοι «πράσινοι» φόροι θα αλλάξουν στα αυτοκίνητα; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι αποφάσισε το κράτος για τα πρόστιμα στα ανασφάλιστα οχήματα; ΣΕΕΑΕ Carpress - Προσοχή στην Χαλκίδα! Ο επιτήδειος έμπορος πούλησε ΙΧ ιδιώτη και δεν του δίνει τα χρήματα ΣΕΕΑΕ Carpress - Επένδυση-μαμούθ 300 εκατ. ευρώ σε ελληνική εταιρεία εμπορίας μεταχειρισμένων ΙΧ! ΣΕΕΑΕ Car & motor - Τι αλλάζει στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ - Τι θα γίνει με τα πρόστιμα; ΣΕΕΑΕ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - που κατέθεσε ο Βουλευτής & Υπεύθυνος ΚΤΕ Οικονομικών του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, με θέμα: «Οι καθυστερήσεις και τα προβλήματα στις Τελωνειακές Υπηρεσίες εξαντλούν τις αντοχές των εργαζομένων και του εμπορίου» 19/09/2025 ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι θα κερδίζουν όσοι κάνουν εργοστάσια παραγωγής οχημάτων στην Ελλάδα;