Απίστευτο σχέδιο: Χιλιάδες ηλεκτρικά ΙΧ στην Ελλάδα έως το 2030!

 

 
Του Γιώργου Κ. Ανδρή
 

Θέσπιση φορολογικών κινήτρων για την προώθηση εναλλακτικών καυσίμων στις μεταφορές, ηλεκτρικό το ένα στα δέκα αυτοκίνητα αλλά και νέου τύπου «απόσυρση» για οχήματα δημόσιας χρήσης και φορτηγά προβλέπει το Εθνικό Σχέδιο έως το 2030 για την Ενέργεια και το Κλίμα που έθεσε σε διαβούλευση το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Ειδικότερα το σχέδιο της κυβέρνησης προβλέπει φορολογικά κίνητρα για τα οχήματα που κινούνται με βιοκαύσιμα, υβριδικά, ηλεκτρικά και με φυσικό αέριο.
Όσον αφορά στη νέα τύπου απόσυρση τονίζεται χαρακτηριστικά ότι: «Το ιδιαίτερα επιτυχημένο πρόγραμμα αντικατάστασης των επιβατικών οχημάτων και ελαφρών φορτηγών με νέα υψηλής ενεργειακής απόδοσης θα επαναληφθεί μέσω ενός ευρύτερου προγράμματος χρηματοδότησης με μικτό τρόπο (δάνειο και επιχορήγηση) για την αντικατάσταση οχημάτων δημόσιας χρήσης και εμπορευματικών οχημάτων».
Ουσιαστικά το κυβερνητικό σχέδιο δεν ξεκαθαρίζει ποια θα είναι η επιχορήγηση ενώ ο όρος δάνειο μάλλον δεν αφορά τους Έλληνες καταναλωτές καθώς οι περισσότεροι είναι ήδη «μαυρισμένοι» στον Τειρεσία…
Επίσης στον τομέα των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς η προσοχή στρέφεται στις συνδυασμένες μεταφορές και στα Μέσα σταθερής τροχιάς που θα είναι ηλεκτροκίνητα. Φέτος, αναμένεται η ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης του βασικού οδικού δικτύου Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη και η διεύρυνση του προαστιακού, του τραμ, του μετρό της Θεσσαλονίκης, αλλά και της νέας γραμμής του μετρό στην Αθήνα.
Στόχος του υπουργείου είναι να ενισχύσει τις καθαρές μορφές μετακίνησης και η πρόταση που έχουν θέσει στην ΕΕ είναι ότι η Ευρώπη θα πρέπει να χρηματοδοτεί πλέον την μετατροπή σε ηλεκτροκίνηση και εν μέρει σε αεριοκίνηση, τόσο των αστικών λεωφορείων όσο και των ταξί, διότι αυτό μπορεί να δώσει σε μικρό χρόνο μεγάλα περιβαλλοντικά οφέλη στις πόλεις. Παράλληλα σχεδιάζει  εργαλεία για ένα σταθερό δίκτυο ρευματοδότησης, καθώς και ελαφρύνσεις στην ηλεκτροκίνηση των ΙΧ,, με στόχο να προσεγγίσει η ηλεκτροκίνηση το 10%, έως το 2030.
Με λίγα λόγια ο στόχος του κυβερνητικού σχεδίου είναι να πωλούνται τουλάχιστον 10.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα κάθε χρόνο στην Ελλάδα έως το 2030!
Δηλαδή σε μόλις 12 χρόνια οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα καταγράψουν ραγδαία αύξηση και από μερικές δεκάδες θα εκτοξευθούν σε πολλές χιλιάδες…
Τώρα που θα τα φορτίζουν οι ιδιοκτήτες τους ή πόσο «γενναίες» θα είναι οι φοροελαφρύνσεις είναι εύλογες απορίες που κανείς δεν μπορεί να απαντήσει με βεβαιότητα αυτή τη στιγμή καθώς βρισκόμαστε ήδη σε μια περίεργη περίοδο με προεκλογική χροιά.
 
Πηγή:  https://www.movenews.gr/apisteyto-sxedio-xiliades-hlektrika-ix-sthn-ellada-eos-to-2030/

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι ήθελε ο Κινέζος Πρέσβυς στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών; ΣΕΕΑΕ Carpress - Πόσο μπορεί να κοστίζουν οι δασμοί Trump στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι προσπαθούν να πετύχουν οι Κινέζοι κατασκευαστές στην Σαγκάη; ΣΕΕΑΕ Carpress - Σε ποια αυτοκίνητα και φορτηγά καταργείται το Τέλος Ταξινόμησης; ΣΕΕΑΕ Carpress - Πότε θα μειωθούν τα τεκμήρια διαβίωσης στα αυτοκίνητα; ΣΕΕΑΕ Carpress - Έρχεται ηλεκτρονική διασταύρωση τον Μάιο! – Ποιους ιδιοκτήτες ΙΧ αφορά; ΣΕΕΑΕ Carpress - Κομισιόν: Πως θα εντοπίζονται τα γυρισμένα χιλιόμετρα στα μεταχειρισμένα ΙΧ; ΣΕΕΑΕ Εγκύκλιος ΑΑΔΕ: Τροποποίηση και συμπλήρωση της υπό στοιχεία Α. 1047/2020 κοινής απόφασης του Υφυπουργού Οικονομικών και του Υπουργού Επικρατείας «Όροι και διαδικασία είσπραξης – επιστροφής για την εφαρμογή του ηλεκτρονικού παραβόλου» (Β΄979). Αρ. Απόφασης Α.1061 17/04/2025 ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα του ΣΕΕΑΕ προς τον Διοικητή της ΑΑΔΕ, κ. Πιτσιλή με θέμα: Ψηφιακό Πελατολόγιο Οχημάτων 16/04/2025 ΣΕΕΑΕ Εγκύκλιος ΑΑΔΕ: Καθορισμός των κατηγοριών φορολογουμένων, οι οποίοι υποχρεούνται να παρέχουν αυτομάτως πληροφορίες για την επιχειρηματική τους δραστηριότητα, τον τρόπο, τον χρόνο και τη διαδικασία υποβολής των πληροφοριών αυτών, καθώς και κάθε άλλο αναγκαίο θέμα για την εφαρμογή του Ψηφιακού Πελατολογίου Οχημάτων. ΑΔΑ: 6ΝΑΘ46ΜΠ3Ζ-Μ7Ρ ΣΕΕΑΕ ΦΕΚ 1828 Β'-Απόφαση Α.1057 14/04/2025 ΣΕΕΑΕ CAR & MOTOR - Τι έχουν προκαλέσει τα Τελωνειακά Ελεγκτικά Κέντρα στην αγορά ΙΧ;