Τι λέει ο ΣΕΕΑΕ για τους εκτελωνισμούς των καινούργιων και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων Euro 6

 

 

Mε ανακοίνωσή του ο ΣΕΕΑΕ διαμαρτύρεται για την καθυστέρηση των εκτελωνισμών νέων και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων euro 6 πρώτης γενιάς. 
Τι λέει στην επιστολή του:
“Σε μεγάλη κοροϊδία για τους καταναλωτές αλλά και για τους εμπόρους αυτοκινήτων εξελίχθηκε το θέμα των εκτελωνισμών καινούριων αυτοκινήτων Euro 6 πρώτης γενιάς αλλά και των εισαγόμενων μεταχειρισμένων με χαμηλότερους συντελεστές καθώς την Τρίτη 4 Δεκεμβρίου κατατέθηκε  το επίμαχο άρθρο 63 στο νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας με τίτλο <>  το οποίο προβλέπει τον εκτελωνισμό των εισαγόμενων μεταχειρισμένων  αυτοκινήτων με χαμηλό Τέλος Ταξινόμησης έως τις 31 Δεκεμβρίου 2018!   
Δηλαδή αν και ακόμη δεν έχει τεθεί σε ισχύ η σχετική νομοθεσία, το οικονομικό επιτελείο κατέθεσε σε νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας σχετικό άρθρο το οποίο πρέπει να περάσει από τις Επιτροπές της Βουλής, να κατατεθεί στην Ολομέλεια ώστε να ψηφιστεί και κατόπιν να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης ώστε να ισχύσει!
Με λίγα λόγια  αν υποθέσουμε πως το νομοσχέδιο ψηφίζεται την Παρασκευή 7 Δεκεμβρίου τότε θα χρειαστούν λίγες ημέρες ώστε να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης με αποτέλεσμα οι εκτελωνισμοί να ξεκινήσουν το νωρίτερο στις 11 Δεκεμβρίου. Αν καθυστερήσει να ψηφιστεί και κατ΄ επέκταση να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης εννοείται πως τα χρονικά περιθώρια στενεύουν πάρα πολύ καθώς θα βρεθούμε ένα βήμα πριν τις επίσημες αργίες των Χριστουγέννων. 
Τώρα πόσοι ιδιώτες καταναλωτές και πόσοι έμποροι θα εισάγουν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα μέσα σε λίγες ημέρες που θα επιτρέπει το σχετικό άρθρο είναι πραγματικά άξιο απορίας. 
Επίσης άξιο απορίας είναι και το γεγονός γιατί το οικονομικό επιτελείο δεν έκανε τις σχετικές κινήσεις από τον Σεπτέμβριο του 2018 οπότε και δημιουργήθηκε το πρόβλημα αλλά περίμενε να τακτοποιήσει το θέμα λίγες ημέρες πριν την λήξη του έτους…
Από την άλλη μεριά τα κρατικά έσοδα συνεχώς μειώνονται αλλά προφανώς τα στελέχη του οικονομικού επιτελείου φαίνεται πως τα έχουν καλύψει από το… υπερπλεόνασμα!!!
Επίσης η μικρή χρονική διάρκεια της παράτασης των εκτελωνισμών με χαμηλούς συντελεστές στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα έχει δημιουργήσει ένα ασφυκτικό κλίμα ιδίως στις εμπορίες που εισάγουν μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων καθώς το κόστος εκτελωνισμού διπλασιάζεται για σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα καθώς  μεταχειρισμένα οχήματα που πληρούν τις μεταγενέστερες από την πρώτη φάση οδηγία Euro 6 δεν υπάρχουν αλλά θα υπάρξουν μετά από 2 τουλάχιστον χρόνια ούτως ώστε να δημιουργηθεί στόλος μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με τις νέες προδιαγραφές. Γι αυτό ζητάμε παράταση 2 ετών όπως εξάλλου γινόταν και στο παρελθόν σε αντίστοιχες περιπτώσεις γιατί διαφορετικά μιλάμε για ουσιαστική κατάργηση της εισαγωγής μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από χώρες  της Ε.Ε.
Υ.Γ.
Υπενθυμίζουμε στο υπουργείο Οικονομικών ότι η αλλαγή κάθε φορά της οδηγίας περί αντιρρυπαντικής τεχνολογίας αφορά αποκλειστικά και μόνο το καινούριο αυτοκίνητο. Η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα της Ε.Ε. που όταν αλλάζει η οδηγία που αφορά στα καινούργια αυτοκίνητα βάζει στο κάδρο και τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. 
Γραφείο τύπου του ΣΕΕΑΕ.”
 
Πηγή: https://www.thepressroom.gr/auto-moto/ti-leei-o-seeae-gia-toys-ektelonismoys-ton-kainoyrgion-kai-metacheirismenon-aytokineton
 

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι ήθελε ο Κινέζος Πρέσβυς στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών; ΣΕΕΑΕ Carpress - Πόσο μπορεί να κοστίζουν οι δασμοί Trump στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι προσπαθούν να πετύχουν οι Κινέζοι κατασκευαστές στην Σαγκάη; ΣΕΕΑΕ Carpress - Σε ποια αυτοκίνητα και φορτηγά καταργείται το Τέλος Ταξινόμησης; ΣΕΕΑΕ Carpress - Πότε θα μειωθούν τα τεκμήρια διαβίωσης στα αυτοκίνητα; ΣΕΕΑΕ Carpress - Έρχεται ηλεκτρονική διασταύρωση τον Μάιο! – Ποιους ιδιοκτήτες ΙΧ αφορά; ΣΕΕΑΕ Carpress - Κομισιόν: Πως θα εντοπίζονται τα γυρισμένα χιλιόμετρα στα μεταχειρισμένα ΙΧ; ΣΕΕΑΕ Εγκύκλιος ΑΑΔΕ: Τροποποίηση και συμπλήρωση της υπό στοιχεία Α. 1047/2020 κοινής απόφασης του Υφυπουργού Οικονομικών και του Υπουργού Επικρατείας «Όροι και διαδικασία είσπραξης – επιστροφής για την εφαρμογή του ηλεκτρονικού παραβόλου» (Β΄979). Αρ. Απόφασης Α.1061 17/04/2025 ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα του ΣΕΕΑΕ προς τον Διοικητή της ΑΑΔΕ, κ. Πιτσιλή με θέμα: Ψηφιακό Πελατολόγιο Οχημάτων 16/04/2025 ΣΕΕΑΕ Εγκύκλιος ΑΑΔΕ: Καθορισμός των κατηγοριών φορολογουμένων, οι οποίοι υποχρεούνται να παρέχουν αυτομάτως πληροφορίες για την επιχειρηματική τους δραστηριότητα, τον τρόπο, τον χρόνο και τη διαδικασία υποβολής των πληροφοριών αυτών, καθώς και κάθε άλλο αναγκαίο θέμα για την εφαρμογή του Ψηφιακού Πελατολογίου Οχημάτων. ΑΔΑ: 6ΝΑΘ46ΜΠ3Ζ-Μ7Ρ ΣΕΕΑΕ ΦΕΚ 1828 Β'-Απόφαση Α.1057 14/04/2025 ΣΕΕΑΕ CAR & MOTOR - Τι έχουν προκαλέσει τα Τελωνειακά Ελεγκτικά Κέντρα στην αγορά ΙΧ;