Η ηλεκτροκίνηση καταργεί εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας!


 
Του Γιώργου Κ. Ανδρή

Πάνω από 110.000 θέσεις θα κοστίσει μόνο στη Γερμανία η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση σύμφωνα με έκθεση του Ινστιτούτου Εργασίας!
Είναι εύκολο να αντιληφθεί λοιπόν τι έχει να γίνει στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία αν μόνο στη Γερμανία η ηλεκτροκίνηση θα ωθήσει στην ανεργία εκατοντάδες χιλιάδες υπαλλήλους.
«Μέχρι το 2035 θα χαθούν σχεδόν 114.000 θέσεις εργασίας λόγω της μετάβασης της παραγωγής από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στην ηλεκτροκίνηση», αναφέρεται στην έκθεση που δημοσιοποιήθηκε χθες στο Βερολίνο. Οι ειδικοί του δημόσιου ερευνητικού κέντρου, που υπάγεται στην Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Απασχόλησης (ΒΑ), υπολογίζουν τις απώλειες για τη γερμανική οικονομία στα 20 δις ευρώ, που αντιστοιχούν σε ποσοστό 0,6% επί του γερμανικού ΑΕΠ. Ας σημειωθεί ότι σήμερα απασχολούνται στην γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία και τους προμηθευτές της περισσότεροι από 800.000 εργαζόμενοι.
Οι απώλειες θέσεων εργασίας στις μονάδες παραγωγής οχημάτων τα επόμενα 17 χρόνια υπολογίζονται σε 83.000. Οι ερευνητές ωστόσο αναμένουν ότι «θα χαθούν επιπλέον 30.000 θέσεις εργασίας και σε άλλους τομείς της γερμανικής οικονομίας». Την ίδια στιγμή όμως εκτιμάται ότι η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση θα έχει παροδικά θετική επίδραση λόγω των επενδύσεων της αυτοκινητοβιομηχανίας, χάρη στις οποίες θα δημιουργηθούν 16.000 νέες θέσεις εργασίας, στην κατασκευή νέων κτηρίων, την ηλεκτροδότηση των γραμμών παραγωγής ή την παροχή υπηρεσιών. Μακροπρόθεσμα ωστόσο το δημόσιο ερευνητικό κέντρο αναμένει ότι «η ηλεκτροδότηση των γραμμών παραγωγής θα έχει αρνητική επίδραση στην απασχόληση, μιας και θα απαιτείται πλέον λιγότερο ειδικά καταρτισμένο προσωπικό». Στα θετικά της μετάβασης συγκαταλέγεται πάντως ότι θα μειωθούν οι εισαγωγές πετρελαίου, ενώ παράλληλα θα αυξηθεί η ζήτηση για εγχώριο ρεύμα.
Λιγότερο προσωπικό απαιτεί η κατασκευή ηλεκτροκίνητων
Ο κύριος λόγος για τη σημαντική μείωση των θέσεων εργασίας είναι ότι η παραγωγή ηλεκτροκινητήρων είναι λιγότερο πολύπλοκη με σαφώς λιγότερα εξαρτήματα από ότι οι κινητήρες ντίζελ ή βενζίνης. Κατά συνέπεια η παραγωγή τους απαιτεί λιγότερο προσωπικό. Η πρόγνωση των συντακτών της έκθεσης στηρίζεται στην υπόθεση εργασίας ότι μέχρι το 2035 το ποσοστό των ηλεκτροκίνητων οχημάτων στους γερμανικούς δρόμους θα βρίσκεται στο 23% επί του συνόλου. Σε περίπτωση που τα ηλεκτροκίνητα είναι εν τέλει περισσότερα, τότε οι αρνητικές επιπτώσεις στη γερμανική αγορά εργασίας θα είναι αντίστοιχα μεγαλύτερες.
Για να αποτρέψει την περικοπή δεκάδων χιλιάδων θέσεων εργασίας μέσα στα επόμενα χρόνια η γερμανική κυβέρνηση καταβάλλει προσπάθειες για να ξεκινήσει δυναμικά η εγχώρια παραγωγή μπαταριών για ηλεκτροκίνητα οχήματα. Το Βερολίνο ανησυχεί μήπως χαθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας σε περίπτωση που οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες προτιμήσουν να εισάγουν μπαταρίες από ασιατικές χώρες αντί να τις παράγουν οι ίδιες. Για το λόγο αυτό το υπουργείο Οικονομίας διαθέτει οικονομική βοήθεια 1 δις ευρώ σε όσους γερμανούς κατασκευαστές σχεδιάζουν την παραγωγή μπαταριών. Ο αρμόδιος υπουργός Πέτερ Αλτμάιερ τοποθετεί πάντως την έναρξη παραγωγής στο 2021. Προς το παρόν γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες συζητούν ακόμα τη δημιουργία κοινοπραξιών.
 
Πηγή: https://www.movenews.gr/h-hlektrokinhsh-katargei-ekatntades-xiliades-theseis-ergasias/

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - που κατέθεσε ο Βουλευτής & Υπεύθυνος ΚΤΕ Οικονομικών του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, με θέμα: «Οι καθυστερήσεις και τα προβλήματα στις Τελωνειακές Υπηρεσίες εξαντλούν τις αντοχές των εργαζομένων και του εμπορίου» 19/09/2025 ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι θα κερδίζουν όσοι κάνουν εργοστάσια παραγωγής οχημάτων στην Ελλάδα; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι συμφώνησε η Κομισιόν με τις αυτοκινητοβιομηχανίες; ΣΕΕΑΕ Carpress - Νέος ΚΟΚ: Τι θα πάθετε αν παρκάρετε παράνομα σε θέση φόρτισης ηλεκτρικού ΙΧ; ΣΕΕΑΕ Carpress - Καινούρια αυτοκίνητα βενζίνης ή diesel και μετά το 2035; – Τι εξετάζει η Κομισιόν ΣΕΕΑΕ Carpress - Τεράστιες καθυστερήσεις στους εκτελωνισμούς αυτοκινήτων! – Τι φταίει; ΣΕΕΑΕ ΑΑΔΕ - Εγχειριδίου Ενημέρωσης Εισαγωγέων – Εξαγωγέων, με απαλλαγές από επιβαρύνσεις - οικ. Δ.ΟΡΓ. Δ 212730 ΕΞ 2025 19/09/2025 ΣΕΕΑΕ ΦΕΚ 1358 Β' Απόφαση 54607 - Τροποποίηση ΥΑ σχετικά με τις πινακίδες ΔΟΚ 26/02/2024 ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα - Αίτημα Συνάντησης του ΣΕΕΑΕ προς ΑΑΔΕ - Γενική Διεύθυνση Τελωνείων & Ε.Φ.Κ. - Διεύθυνση Ε.Φ.Κ. & ΦΠΑ 12/09/2025 ΣΕΕΑΕ Ταξινομήσεις & Μεταβιβάσεις όλων των οχημάτων, Αύγουστος 2025 ΣΕΕΑΕ Carpress - Εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο με… πιστοποιημένα γυρισμένα χιλιόμετρα! ΣΕΕΑΕ Carpress - Ευρωδικαστήριο: Τι θα αλλάξει στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ στην Ελλάδα;