Ποια χώρα της ΕΕ θα απαγορεύσει τις πωλήσεις ΙΧ βενζίνης και diesel το 2040

 

 

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
 
Η Ισπανία εξετάζει την απαγόρευση των πωλήσεων αυτοκινήτων diesel και βενζίνης το 2040 για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής!
Η απαγόρευση νέων ρυπογόνων αυτοκινήτων είναι ένα από τα πολλά μέτρα που προβλέπονται στην προσεχή νομοθεσία, καθώς η Ισπανία προσπαθεί να ευθυγραμμίσει τους εθνικούς κανονισμούς με χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία.
«Ορισμένες από τις σημαντικότερες απαραίτητες αλλαγές επηρεάζουν τη μεταφορά. Από το 2040, η εγγραφή και πώληση στην Ισπανία επιβατικών αυτοκινήτων και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων που εκπέμπουν απευθείας διοξείδιο του άνθρακα δεν θα επιτρέπεται» ανέφερε ενημερωτικό σημείωμα.
Το σχέδιο νόμου θα θέσει στόχους για τα έτη 2030 και 2050 στη μείωση των εκπομπών και στην προώθηση της ανανεώσιμης ενέργειας και της ενεργειακής απόδοσης. Αποτελεί μέρος της προσπάθειας της Ισπανίας να κατοχυρώσει τις υποχρεώσεις της βάσει της Παγκόσμιας Συμφωνίας για το Κλίμα. Πρέπει να επιδιώξει τη μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου κατά 20% από τα επίπεδα του 1990 το 2030 και κατά 90% το 2050, σύμφωνα με την κυβέρνηση.
Το νομοσχέδιο θα παρουσιαστεί στο κοινοβούλιο μέχρι το τέλος του έτους.
Με 84 βουλευτές του Σοσιαλιστικού Κόμματος στο ισπανικό κοινοβούλιο 350 εδρών, η κυβέρνηση πρέπει να οικοδομήσει συμμαχίες για να περάσει αυτή η τόσο σημαντική νομοθεσία.
Πάντως η Βρετανία και η Γαλλία έχουν δεσμευτεί ήδη να απαγορεύσουν τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα από το 2040, γεγονός που θα σημαίνει μεγάλες αλλαγές για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία και θα ασκήσει πίεση στα κέρδη των παραγωγών πετρελαίου.
Ορισμένοι Βρετανοί πολιτικοί δήλωσαν ότι το Λονδίνο πρέπει να φέρει την απαγόρευση στο 2032, μια πιο φιλόδοξη προθεσμία που έχει ήδη υιοθετηθεί από τη Σκωτία, ενώ η Δανία επιθυμεί να προχωρήσει στην απαγόρευση πώλησής τους το αργότερο έως το 2030.
Στην Ελλάδα οι πολιτικοί μας αντίθετα εξακολουθούν να παρατείνουν την διάρκεια «ζωής» των πεπαλαιωμένων Ταξί, λεωφορείων και φορτηγών στο βωμό της ψηφοθηρίας αδιαφορώντας κυριολεκτικά για την ποιότητα του αέρα που αναπνέουν οι πολίτες τουλάχιστον των μεγαλουπόλεων.
Μάλιστα μεγάλη ειρωνεία αποτελεί και η ρητή απαγόρευση της κυκλοφορίας των παλαιών πετρελαιοκίνητων οχημάτων που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro4 ή παλαιότερες σε Αττική και Θεσσαλονίκη αλλά στην πραγματικότητα οι πινακίδες επαρχίας σε τέτοιου τύπου οχήματα κινούνται «ελεύθερα» και προκλητικά εντός των απαγορευμένων ζωνών.
Όπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς δεν υπάρχει ούτε μικρός αλλά ούτε μεγάλο Δακτύλιος στην πραγματικότητα αλλά ούτε και η Τροχαία διαθέτει το απαραίτητο δυναμικό για να αστυνομεύει σωστά εντός των απαγορευμένων ζωνών.
Με λίγα λόγια ο Δακτύλιος έχει μετατραπεί σε μια περιοχή όπου ταιριάζει απόλυτα η φράση: ««Μπάτε σκύλοι άλεστε, κι αλεστική μη δώσετε»…
 
Πηγή: https://www.movenews.gr/poia-xora-ths-ee-tha-apagoreysei-tis-polhseis-ix-benzinhs-kai-diesel-to-2040/
 

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι ήθελε ο Κινέζος Πρέσβυς στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών; ΣΕΕΑΕ Carpress - Πόσο μπορεί να κοστίζουν οι δασμοί Trump στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι προσπαθούν να πετύχουν οι Κινέζοι κατασκευαστές στην Σαγκάη; ΣΕΕΑΕ Carpress - Σε ποια αυτοκίνητα και φορτηγά καταργείται το Τέλος Ταξινόμησης; ΣΕΕΑΕ Carpress - Πότε θα μειωθούν τα τεκμήρια διαβίωσης στα αυτοκίνητα; ΣΕΕΑΕ Carpress - Έρχεται ηλεκτρονική διασταύρωση τον Μάιο! – Ποιους ιδιοκτήτες ΙΧ αφορά; ΣΕΕΑΕ Carpress - Κομισιόν: Πως θα εντοπίζονται τα γυρισμένα χιλιόμετρα στα μεταχειρισμένα ΙΧ; ΣΕΕΑΕ Εγκύκλιος ΑΑΔΕ: Τροποποίηση και συμπλήρωση της υπό στοιχεία Α. 1047/2020 κοινής απόφασης του Υφυπουργού Οικονομικών και του Υπουργού Επικρατείας «Όροι και διαδικασία είσπραξης – επιστροφής για την εφαρμογή του ηλεκτρονικού παραβόλου» (Β΄979). Αρ. Απόφασης Α.1061 17/04/2025 ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα του ΣΕΕΑΕ προς τον Διοικητή της ΑΑΔΕ, κ. Πιτσιλή με θέμα: Ψηφιακό Πελατολόγιο Οχημάτων 16/04/2025 ΣΕΕΑΕ Εγκύκλιος ΑΑΔΕ: Καθορισμός των κατηγοριών φορολογουμένων, οι οποίοι υποχρεούνται να παρέχουν αυτομάτως πληροφορίες για την επιχειρηματική τους δραστηριότητα, τον τρόπο, τον χρόνο και τη διαδικασία υποβολής των πληροφοριών αυτών, καθώς και κάθε άλλο αναγκαίο θέμα για την εφαρμογή του Ψηφιακού Πελατολογίου Οχημάτων. ΑΔΑ: 6ΝΑΘ46ΜΠ3Ζ-Μ7Ρ ΣΕΕΑΕ ΦΕΚ 1828 Β'-Απόφαση Α.1057 14/04/2025 ΣΕΕΑΕ CAR & MOTOR - Τι έχουν προκαλέσει τα Τελωνειακά Ελεγκτικά Κέντρα στην αγορά ΙΧ;