Δήλωση του Προέδρου της ΕΣΕΕ, κ. Γεώργιου Καρανίκα, για την αύξηση του κατώτατου μισθού



Αθήνα, 28 Ιανουαρίου 2019
 
Δήλωση του Προέδρου της ΕΣΕΕ, κ. Γιώργου Καρανίκα, για την αύξηση του κατώτατου μισθού
 

Μετά την εξαγγελία του Πρωθυπουργού για την αύξηση του κατώτατου μισθού στα 650€, ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Γιώργος Καρανίκας προέβη στην ακόλουθη δήλωση:
«Η ΕΣΕΕ πάντοτε αποτιμούσε με θετικό τρόπο και δεν είδε ποτέ φοβικά την αύξηση του κατώτατου μισθού, υπό δύο όμως προϋποθέσεις:
·        Πρώτον, η αύξηση να είναι σταδιακή –μέχρι το 2022- και να ανταποκρίνεται στις πραγματικές δυνατότητες της οικονομίας και της αγοράς.
·        Δεύτερον, να είναι σε θέση οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις να την αντιμετωπίσουν, με μία αντίστοιχη ουσιαστική μείωση στο μη μισθολογικό κόστος, κάτι το οποίο κατ’ επανάληψη έχουμε επισημάνει.
Το ανακοινωθέν ποσοστό του 11% ξεπέρασε το όριο των προσδοκιών καιτων αντοχών που έχει η μικρομεσαία επιχειρηματικότητα και η ελληνική οικονομία.  Να μην ξεχνάμε ότι, το αυξημένο κόστος καλείται και πάλι να καταβληθεί από το ίδιο πορτοφόλι, το οποίο παραμένει κενό τραπεζικής χρηματοδότησης και παράλληλα καλύπτει παράλογη φορολόγηση, αυξημένα εργοδοτικά κόστη, ασφαλιστικές εισφορές, μισθούς, ενοίκια, δημοτικά τέλη, ρυθμίσεις ή καταβολές δανείων, ενώ ο κάτοχός του προσπαθεί στο τέλος κάθε μήνα να ισορροπήσει ψυχολογικά μεταξύ του διλήμματος, αν αξίζει να κρατά την επιχείρησή του ανοιχτή ή όχι.
Θα προτιμούσαμε ο κατώτατος μισθός να αυξηθεί πιο λελογισμένα, ρίχνοντας, τουλάχιστον προς το παρόν, το βάρος του σε χαμηλότερες εισφορές και φόρους στην εργασία.
Πάγια θέση της ΕΣΕΕ παραμένει ότι, για να υπάρξει πραγματική βελτίωση στο οικονομικό κλίμα και αντίστοιχα στην αύξηση των κατώτατων αμοιβών με ορίζοντα διατήρησης και αύξησης των θέσεων εργασίας, χρειάζονται περισσότερο δομικές παρεμβάσεις και ένα συντονισμένο σχέδιο επανεκκίνησης της ανάπτυξης». 

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι ήθελε ο Κινέζος Πρέσβυς στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών; ΣΕΕΑΕ Carpress - Πόσο μπορεί να κοστίζουν οι δασμοί Trump στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι προσπαθούν να πετύχουν οι Κινέζοι κατασκευαστές στην Σαγκάη; ΣΕΕΑΕ Carpress - Σε ποια αυτοκίνητα και φορτηγά καταργείται το Τέλος Ταξινόμησης; ΣΕΕΑΕ Carpress - Πότε θα μειωθούν τα τεκμήρια διαβίωσης στα αυτοκίνητα; ΣΕΕΑΕ Carpress - Έρχεται ηλεκτρονική διασταύρωση τον Μάιο! – Ποιους ιδιοκτήτες ΙΧ αφορά; ΣΕΕΑΕ Carpress - Κομισιόν: Πως θα εντοπίζονται τα γυρισμένα χιλιόμετρα στα μεταχειρισμένα ΙΧ; ΣΕΕΑΕ Εγκύκλιος ΑΑΔΕ: Τροποποίηση και συμπλήρωση της υπό στοιχεία Α. 1047/2020 κοινής απόφασης του Υφυπουργού Οικονομικών και του Υπουργού Επικρατείας «Όροι και διαδικασία είσπραξης – επιστροφής για την εφαρμογή του ηλεκτρονικού παραβόλου» (Β΄979). Αρ. Απόφασης Α.1061 17/04/2025 ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα του ΣΕΕΑΕ προς τον Διοικητή της ΑΑΔΕ, κ. Πιτσιλή με θέμα: Ψηφιακό Πελατολόγιο Οχημάτων 16/04/2025 ΣΕΕΑΕ Εγκύκλιος ΑΑΔΕ: Καθορισμός των κατηγοριών φορολογουμένων, οι οποίοι υποχρεούνται να παρέχουν αυτομάτως πληροφορίες για την επιχειρηματική τους δραστηριότητα, τον τρόπο, τον χρόνο και τη διαδικασία υποβολής των πληροφοριών αυτών, καθώς και κάθε άλλο αναγκαίο θέμα για την εφαρμογή του Ψηφιακού Πελατολογίου Οχημάτων. ΑΔΑ: 6ΝΑΘ46ΜΠ3Ζ-Μ7Ρ ΣΕΕΑΕ ΦΕΚ 1828 Β'-Απόφαση Α.1057 14/04/2025 ΣΕΕΑΕ CAR & MOTOR - Τι έχουν προκαλέσει τα Τελωνειακά Ελεγκτικά Κέντρα στην αγορά ΙΧ;