Τα απλήρωτα Τέλη Κυκλοφορίας «παγώνουν» τις κατασχέσεις


 

Του Γιώργου Κ. Ανδρή

«Παγωμένες» παραμένουν χιλιάδες κατασχέσεις πολυτελών αυτοκινήτων, κυρίως με κινητήρες μεγάλου κυβισμού, καθώς τόσο οι τράπεζες όσο και οι έμποροι αυτοκινήτων δεν επιθυμούν σε καμία περίπτωση να πάρουν πίσω τα αυτοκίνητα καταβάλλοντας χιλιάδες ευρώ.
Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr σε χιλιάδες πολυτελή SUV, λιμουζίνες ή σπορ αυτοκίνητα με κινητήρες από 2 λίτρα και άνω οι τράπεζες δεν ενεργοποιούν τις κατασχέσεις τις οποίες έχουν αποφασίσει τα ελληνικά δικαστήρια καθώς για να πραγματοποιηθεί η μεταβίβαση των οχημάτων θα πρέπει να εξοφληθούν τα ανεξόφλητα Τέλη Κυκλοφορίας.
Ωστόσο επειδή σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις το ύψος των Τελών Κυκλοφορίας υπερβαίνει κατά πολύ την αξία του οχήματος δεν προβαίνουν στην κατάσχεσή του.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει το Newsauto.gr στην διάθεσή του σε ένα πολυτελές SUV με ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας 1.100 ευρώ ο ιδιοκτήτης του δεν είχε εξοφλήσει τα Τέλη Κυκλοφορίας την τελευταία 5ετία με αποτέλεσμα για να μεταβιβαστεί το όχημα στην τράπεζα θα έπρεπε το χρηματοπιστωτικό ίδρυμα να καταβάλει το διπλάσιο της αρχικής αξίας τους δηλαδή 2.200 ευρώ ανά έτος.
Με λίγα λόγια η τράπεζα αν επιθυμούσε να κατασχέσει το συγκεκριμένο αυτοκίνητο θα έπρεπε να καταβάλει στην Εφορία 11.000 ευρώ για τα ανεξόφλητα Τέλη Κυκλοφορίας ώστε να μπορέσει να το μεταβιβάσει στην κυριότητά της.
Η συγκεκριμένη τράπεζα «πάγωσε» την κατάσχεση του πολυτελούς SUV καθώς η αξία του οχήματος στην λιανική δεν ξεπερνούσε τις 5.000 ευρώ και τα στελέχη της τράπεζας εκτίμησαν πως η κατάσχεση του οχήματος είναι ασύμφορη!
Σε άλλη περίπτωση ενός σπορ αυτοκινήτου ο ιδιοκτήτης του δεν είχε πληρώσει Τέλη Κυκλοφορίας για 6 χρόνια!
Το ετήσιο κόστος των Τελών Κυκλοφορίας ανέρχονταν σε 1.380 ευρώ και η τράπεζα για να κατασχέσει και να μεταβιβάσει στην κατοχή της το εν λόγω όχημα θα έπρεπε να καταβάλει το υπέρογκο ποσό των 16.560 ευρώ!
Η αξία του σπορ αυτοκινήτου στην αγορά λιανικής σε καμία περίπτωση δεν θα μπορούσε να υπερβεί τις 10.000 ευρώ με αποτέλεσμα η τράπεζα να «παγώσει» την όλη διαδικασία κατάσχεσης του οχήματός.
Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς η εξόφληση των Τελών Κυκλοφορίας από τις τράπεζες για την ολοκλήρωση της κατάσχεσης και μεταβίβασης των οχημάτων βάζει «φρένο» στις διαδικασίες εξαιτίας του υπερβολικού κόστους με αποτέλεσμα οι επιτήδειοι να το εφαρμόζουν κατά κόρο αφού η Πολιτεία τους αφήνει πολλά περιθώρια ελιγμών…
 
Πηγή:  https://www.movenews.gr/ta-aplhrota-telh-kykloforias-pagonoyn-tis-katasxeseis-2/

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Ταξινομήσεις & Μεταβιβάσεις όλων των οχημάτων, Σεπτέμβριος 2025 ΣΕΕΑΕ Εγκύκλιος με θέμα: Ενημέρωση επί περιορισμών ταξινόμησης 2025 & 2026 Αρ. Πρωτ.: 162462/2025 06/10/2025 ΣΕΕΑΕ ΑΑΔΕ - «Παροχή οδηγιών για την εφαρμογή των άρθρων 50, 148, 149, 157 και 158 του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα (ν. 5222/2025, Α' 134)». 10/09/2025 ΣΕΕΑΕ Carpress - Ποια Διεύθυνση Μεταφορών μηδένισε τις εκκρεμότητες; ΣΕΕΑΕ Carpress - Επίσημο! Πόσο μειώνονται Τεκμήρια και Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης; ΣΕΕΑΕ Carpress - Ποιοι «πράσινοι» φόροι θα αλλάξουν στα αυτοκίνητα; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι αποφάσισε το κράτος για τα πρόστιμα στα ανασφάλιστα οχήματα; ΣΕΕΑΕ Carpress - Προσοχή στην Χαλκίδα! Ο επιτήδειος έμπορος πούλησε ΙΧ ιδιώτη και δεν του δίνει τα χρήματα ΣΕΕΑΕ Carpress - Επένδυση-μαμούθ 300 εκατ. ευρώ σε ελληνική εταιρεία εμπορίας μεταχειρισμένων ΙΧ! ΣΕΕΑΕ Car & motor - Τι αλλάζει στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ - Τι θα γίνει με τα πρόστιμα; ΣΕΕΑΕ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - που κατέθεσε ο Βουλευτής & Υπεύθυνος ΚΤΕ Οικονομικών του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, με θέμα: «Οι καθυστερήσεις και τα προβλήματα στις Τελωνειακές Υπηρεσίες εξαντλούν τις αντοχές των εργαζομένων και του εμπορίου» 19/09/2025 ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι θα κερδίζουν όσοι κάνουν εργοστάσια παραγωγής οχημάτων στην Ελλάδα;