ΕΕ: Φόρους-σοκ 428 δισ. ευρώ πληρώνουν τα οχήματα!


 

Του Γιώργου Κ. Ανδρή


Τα μηχανοκίνητα οχήματα καταβάλουν 428 δισ. ευρώ σε φορολογικές εισφορές στα κράτη μέλη της ΕΕ, ποσό το οποίο είναι κατά δυόμισι φορές υψηλότερο από τον συνολικό προϋπολογισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης και κατά 3,5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος!
Οι πέντε χώρες με τα υψηλότερα έσοδα από τα οχήματα είναι η Γερμανία με έσοδα 92 δισ. ευρώ, η Γαλλία με 79 δισ. ευρώ, η Ιταλία με 74,4 δισ. ευρώ, η Βρετανία με 56,3 δισ. ευρώ και η Ισπανία με έσοδα 28,1 δισ. ευρώ.
H φετινή έκθεση του ACEA παρουσιάζει σημαντικές διαφορές στα επίπεδα φορολογίας στην ΕΕ. Όσον αφορά τη φορολογική βάση, ορισμένα κράτη μέλη εξακολουθούν να φορολογούν τα αυτοκίνητα με βάση την ισχύ, την τιμή, το βάρος, τον κυβισμό του κινητήρα ή έναν συνδυασμό αυτών των παραγόντων. Ωστόσο, όλο και περισσότερο, οι χώρες εφαρμόζουν φορολογία βάσει του CO2. Σύμφωνα με τον νέο οδηγό, 21 κράτη μέλη της ΕΕ φορολογούν τώρα αυτοκίνητα με βάση τα επίπεδα εκπομπών CO2 τους.
Επίσης 24 από τα 28 κράτη – μέλη παρέχουν κίνητρα για την απόκτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων τα οποία ποικίλουν ευρέως.
Ειδικότερα ενώ οι περισσότερες χώρες παρέχουν φορολογικές ελαφρύνσεις ή απαλλαγές για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μόνο 12 κράτη μέλη της ΕΕ προσφέρουν επιδοτήσεις ή πριμοδοτήσεις σε αγοραστές αυτών των οχημάτων.
«Τα φορολογικά μέτρα αποτελούν καθοριστικό εργαλείο για τη διαμόρφωση της καταναλωτικής ζήτησης για οχήματα με μηδενικές και χαμηλές εκπομπές. Δεδομένου ότι η τιμή απόκτησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων εξακολουθεί να αποτελεί σημαντικό εμπόδιο για τους καταναλωτές, οι ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων ενθαρρύνουν έντονα τις 28 εθνικές κυβερνήσεις να θέσουν σε εφαρμογή σημαντικά προγράμματα κινήτρων», ανέφερε ο Γενικός Γραμματέας του ACEA, Erik Jonnaert.

Ελλιπή στοιχεία από την Ελλάδα
Ελλιπή θα χαρακτήριζε κανείς τα οικονομικά στοιχεία που αφορούν στα έσοδα από τα οχήματα στην Ελλάδα καθώς όπως μπορεί να διακρίνει ξεκάθαρα κανείς δεν υπάρχουν τα έσοδα από τον ΦΠΑ στις πωλήσεις, ανταλλακτικά και σέρβις…
Ενώ δηλαδή όλα τα κράτη-μέλη έχουν αποστείλει στον ΑCEA τα αναλυτικά οικονομικά στοιχεία των εσόδων η Ελλάδα για ακόμη μία φορά πρωτοτυπεί στέλνοντας ότι εκείνη θέλει.
Στα 300 εκατ. ευρώ ανήλθαν τα έσοδα της χώρας μας από τις πωλήσεις και το Τέλος Ταξινόμησης.
Τα έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας ανήλθαν σε 1,2 δισ. ευρώ.
Οι φόροι στα καύσιμα και λιπαντικά απέφεραν στα κρατικά ταμεία 4,2 δισ. ευρώ.
Τέλος υπάρχουν και 100 εκατ. ευρώ έσοδα από την φορολογία σε Λοιπά προϊόντα που σχετίζονται με τον κλάδο αυτοκινήτων.
Συνολικά λοιπόν ο κλάδος των οχημάτων έχει συνεισφέρει 5,7 δισ. ευρώ χωρίς να έχουν συνυπολογιστεί τα έσοδα από τον ΦΠΑ που ανέρχονται σε πάνω από 3 δισ. ευρώ σύμφωνα με την πλέον συντηρητική εκτίμηση των αναλυτών.
Δηλαδή συνολικά ο κλάδος των οχημάτων συνεισφέρει στην ελληνική οικονομία πάνω από 8,7 δισ. ευρώ!
 
Πηγή:  https://www.movenews.gr/ee-forous-sok-428-dis-euro-plhronoyn-ta-oxhmata/

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - που κατέθεσε ο Βουλευτής & Υπεύθυνος ΚΤΕ Οικονομικών του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, με θέμα: «Οι καθυστερήσεις και τα προβλήματα στις Τελωνειακές Υπηρεσίες εξαντλούν τις αντοχές των εργαζομένων και του εμπορίου» 19/09/2025 ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι θα κερδίζουν όσοι κάνουν εργοστάσια παραγωγής οχημάτων στην Ελλάδα; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι συμφώνησε η Κομισιόν με τις αυτοκινητοβιομηχανίες; ΣΕΕΑΕ Carpress - Νέος ΚΟΚ: Τι θα πάθετε αν παρκάρετε παράνομα σε θέση φόρτισης ηλεκτρικού ΙΧ; ΣΕΕΑΕ Carpress - Καινούρια αυτοκίνητα βενζίνης ή diesel και μετά το 2035; – Τι εξετάζει η Κομισιόν ΣΕΕΑΕ Carpress - Τεράστιες καθυστερήσεις στους εκτελωνισμούς αυτοκινήτων! – Τι φταίει; ΣΕΕΑΕ ΑΑΔΕ - Εγχειριδίου Ενημέρωσης Εισαγωγέων – Εξαγωγέων, με απαλλαγές από επιβαρύνσεις - οικ. Δ.ΟΡΓ. Δ 212730 ΕΞ 2025 19/09/2025 ΣΕΕΑΕ ΦΕΚ 1358 Β' Απόφαση 54607 - Τροποποίηση ΥΑ σχετικά με τις πινακίδες ΔΟΚ 26/02/2024 ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα - Αίτημα Συνάντησης του ΣΕΕΑΕ προς ΑΑΔΕ - Γενική Διεύθυνση Τελωνείων & Ε.Φ.Κ. - Διεύθυνση Ε.Φ.Κ. & ΦΠΑ 12/09/2025 ΣΕΕΑΕ Ταξινομήσεις & Μεταβιβάσεις όλων των οχημάτων, Αύγουστος 2025 ΣΕΕΑΕ Carpress - Εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο με… πιστοποιημένα γυρισμένα χιλιόμετρα! ΣΕΕΑΕ Carpress - Ευρωδικαστήριο: Τι θα αλλάξει στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ στην Ελλάδα;