Καραμανλής: Πιο φθηνά τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα 5ετίας – «No» για απόσυρση!

 

 

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
 
Μια άκρως αποκαλυπτική συνέντευξη παραχώρησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ σχετικά με τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα, την ηλεκτροκίνηση αλλά και τα…κίνητρα που ενδεχομένως να δώσουν για την ανανέωση του στόλου.
Αρχικά ο κ. Καραμανλής ξεκαθάρισε ότι αρμόδια για τα όποια κίνητρα δοθούν είναι αρμόδια το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους αλλά και το Υπουργείο Οικονομικών!
Ωστόσο τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ότι δεν πρόκειται να επαναληφθεί καμία απόσυρση παλαιών αυτοκινήτων αλλά σε συνεργασία με το ΥΠΟΙΚ αλλά και την ΕΕ θα προσπαθήσουν να δώσουν κάποια κίνητρα ώστε να ανανεωθεί ο στόλος των παλαιών αυτοκινήτων.
Επίσης επειδή τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα είναι ακριβά και δεν υπάρχουν ακόμη οι ανάλογες υποδομές για ευρεία χρήση ο κ. Καραμανλής ανακοίνωσε ότι θα ευνοήσουν τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με ηλικίες έως 5 έτη μειώνοντας τους δασμούς!
Δηλαδή θα μειωθεί το Τέλος Ταξινόμησης που καταβάλλουν οι έμποροι ή ιδιώτες καταναλωτές για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αλλά με ηλικίες έως 5 έτη.
Με αυτό τον τρόπο θα σταματήσουν οι αθρόες εισαγωγές από «σαπάκια» με ηλικίες 20 ετών που κατακλύζουν την ελληνική αγορά.
Επίσης ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι θα υπάρχει πλήρες ιστορικό των αυτοκινήτων που εισάγονται ώστε να ανανεωθεί ο στόλος με πιο καθαρά και πιο μοντέρνα μοντέλα.
Οι εξωφρενικοί δασμοί τα μειωθούν ώστε και οι πολίτες που δεν έχουν την δυνατότητα να αποκτήσουν κάποιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο να μπορούν να κινηθούν με κάποιο νεώτερο μοντέλο…
Βέβαια θα πρέπει να επισημάνουμε ότι σε κάποιο σημείο της συνέντευξης Καραμανλή ειπώθηκε πως στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αναγράφεται η ημερομηνία εισαγωγής και όχι η πρώτη άδεια κυκλοφορίας!
Ωστόσο κάτι τέτοιο δεν ισχύει καθώς στην Άδεια Κυκλοφορίας των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αναγράφεται και η πρώτη άδεια κυκλοφορίας στο άλλο κράτος-μέλος και η ημερομηνία εισαγωγής.
Οπότε οι όποιες επισημάνσεις ειπώθηκαν μάλλον ήταν λίγο άστοχες…
 
Πηγή:  https://www.carpress.gr/karamanlis-pio-fthina-ta-eisagomena-metacheirismena-5etias-no-gia-aposyrsi/

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Ταξινομήσεις & Μεταβιβάσεις όλων των οχημάτων, Μάιος 2025 ΣΕΕΑΕ Παροχή διευκρινίσεων για την εφαρμογή της υπό στοιχεία Α.1122/2024 κοινής απόφασης του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και του Διοικητή της ΑΑΔΕ (Β’ 4570), καθώς και της υπό στοιχεία Α.1123/2024 απόφασης του Διοικητή της ΑΑΔΕ για την ψηφιακή έκδοση των παραστατικών διακίνησης αποθεμάτων και τη διαβίβαση των σχετικών δεδομένων στη ψηφιακή πλατφόρμα myDATA της ΑΑΔΕ (Β’ 4571). Αριθμ. Πρωτ.: Ε2030 12/06/2025 ΣΕΕΑΕ Αίτημα συνάντησης με τον Υφυπουργό Χάρη Θεοχάρη 06/07/2023 ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα στον Υφυπουργό Οικονομικών, κ. Χρήστο Δήμα με θέμα "Προβλήματα του κλάδου εμπορίας – εισαγωγής αυτοκινήτου". 15/07/2024 ΣΕΕΑΕ Αίτημα συνάντησης με τον Υφυπουργό κ. Χρήστο Δήμα 05/11/2024 ΣΕΕΑΕ Αίτημα συνάντησης με τον Υπουργό Οικονομικών, κ. Κυριάκο Πιερρακάκη 04/04/2025 ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα προς τον Δ/ντη ΕΦΚ & ΦΠΑ κο Χρήστο Λάμπρου με θέμα: "Παροχή διευκρινίσεων επί της Α.1044, ΦΕΚ: B’ 1255/14-03-2025". 19/03/2025 ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα του ΣΕΕΑΕ προς τον Διοικητή της ΑΑΔΕ, κ. Πιτσιλή με θέμα: Ψηφιακό Πελατολόγιο Οχημάτων 16/04/2025 ΣΕΕΑΕ Εσωτερικό έγγραφο ΑΑΔΕ - Παροχή διευκρινήσεων σχετικά με τη διαπίστωση της κατηγορίας αμαξώματος [«4x4 SUV – ATV» - οχήματα παντός εδάφους] επιβατικών οχημάτων για σκοπούς απομείωσης. Αρ. Πρωτ.:ΔΕΦΚΦ Δ 1067112 ΕΞ 2024 ΣΕΕΑΕ Carpress - Αποκλειστικό! Γιατί κάνουν έφοδο οι Αρχές σε Διευθύνσεις Μεταφορών; ΣΕΕΑΕ Carpress - Γιατί η Ελλάδα κινδυνεύει να γίνει η «χωματερή» παλαιών ΙΧ όλης της ΕΕ; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι ετοιμάζει η ΑΑΔΕ για τους ιδιοκτήτες που έχουν τα ΙΧ τους σε ακινησία;