ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΣΤΟ ΥΠΕΝ

 


 
Προς:                                                                                                                 Καλλιθέα, 25/06/2020
Υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας                                                         Αρ. Πρωτ.: 0028
Γενική Γραμματέα κ. Αλεξάνδρα Σδούκου


 

Θέσεις του ΣΕΕΑΕ για την ηλεκτροκίνηση & την εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτ/των


Στον απόηχο των εξαγγελιών της Κυβέρνησης αναφορικά με τα μέτρα για την ηλεκτροκίνηση που έχουν ήδη τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, ο ΣΕΕΑΕ επαναλαμβάνει την πάγια θέση του που εκφράζει τη συντριπτική πλειοψηφία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων του χώρου του αυτοκινήτου και του μέσου Έλληνα καταναλωτή:
-H οποιασδήποτε φύσης επιβολή τέλους, στη συγκεκριμένη περίπτωση "περιβαλλοντικού", εις βάρος εισαγόμενων αυτοκινήτων αποκλειστικά αποτελεί πλήρη και απευθείας παραβίαση του άρθρου 110 της Συνθήκης Λειτουργίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης που προβλέπει ότι : "Κανένα κράτος μέλος δεν επιβάλλει άμεσα ή έμμεσα στα προϊόντα άλλων κρατών μελών εσωτερικούς φόρους οποιασδήποτε φύσεως, ανωτέρους από εκείνους που επιβαρύνουν άμεσα ή έμμεσα τα ομοειδή εθνικά προϊόντα. Κανένα κράτος μέλος δεν επιβάλλει στα προϊόντα των άλλων κρατών μελών εσωτερικούς φόρους, η φύση των οποίων οδηγεί έμμεσα στην προστασία άλλων προϊόντων".
- Για παρόμοια περίπτωση υπάρχει δεδικασμένο εις βάρος της Ρουμανίας (ΔΕΚ 07/04/2011 (υπόθ. C-402/09)) που αναφέρει ρητά ότι, απαγορεύεται η επιβολή φόρου λόγω ρύπανσης σε βάρος εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, εφόσον αυτό λειτουργεί αποτρεπτικά για την αγορά τους, χωρίς να υπάρχουν ανάλογα αποτρεπτικά μέτρα για τα αντίστοιχα εγχώρια.
- Τα συναρμόδια Υπουργεία και οι φορείς τους είναι ΑΠΟΛΥΤΩΣ ενήμεροι για τα ανωτέρω, τόσο πριν όσο και μετά τις εξαγγελίες, όπως είναι ενήμεροι για το γεγονός ότι για τέτοια νομοθετήματα πραξικοπηματικού χαρακτήρα που εισάγουν διακρίσεις μεταξύ ομοειδών προϊόντων, οι κυρώσεις, δηλαδή τα πρόστιμα που προβλέπονται από την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία είναι τεράστια και θα μετακυλήσουν στον Έλληνα φορολογούμενο.
- Ο ΣΕΕΑΕ εκφράζει ανοικτά την πεποίθησή του ότι τα μέτρα επιδότησης για την ηλεκτροκίνηση που άλλωστε αφορούν μια ελάχιστη μειοψηφία του ελληνικού λαού σε αυτή τη χρονική συγκυρία, είναι στην πραγματικότητα η "κουρτίνα" που χρησιμοποιήθηκε από την Κυβέρνηση ώστε να περάσει στα ψιλά ο ουσιαστικός στόχος που είναι να πληγεί η εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και να εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα συγκεκριμένων επιχειρηματικών κύκλων.
- Τα αντικοινοτικά και φωτογραφικά αντικίνητρα που ανακοινώθηκαν για τα EURO 4, σε συνδυασμό με το παρόν καθεστώς φορολόγησης και εκτελωνισμού για αυτοκίνητα οδηγίας EURO 5 και EURO 6, καθιστούν ουσιαστικά απαγορευτική την εισαγωγή οχημάτων κάθε οδηγίας στη χώρα μας με ελάχιστες εξαιρέσεις, οδηγώντας με μαθηματική ακρίβεια χιλιάδες επιχειρήσεις στο λουκέτο, χιλιάδες εργαζόμενους στην ανεργία και τεράστια απώλεια εσόδων για τα κρατικά ταμεία που θα γίνει άμεσα αντιληπτή εφόσον εφαρμοστούν τα μέτρα.
- Τα μέτρα που εξαγγέλθηκαν όχι μόνο δεν λύνουν το πρόβλημα του γηρασμένου στόλου αυτοκινήτων στη χώρα μας αλλά αντίθετα το παγιώνουν αφού δεν παρέχεται το παραμικρό περιθώριο ανανέωσης ενός πολύ παλιού οχήματος με ένα νεότερο στον μέσο Έλληνα καταναλωτή, εκτός αν η Πολιτεία θεωρεί μέσο Έλληνα αυτόν που μπορεί να διαθέσει 30.000 ευρώ για να αγοράσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, και όχι αυτόν που ζεί με τον βασικό μισθό των 600 ευρώ...
- Οι αποκλειστικοί υπεύθυνοι για τις επόμενες κινήσεις του Συνδέσμου μας, που είναι η προσφυγή στα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια, είναι οι αρμόδιοι Υπουργοί που εμπνεύστηκαν και εξήγγειλαν τα συγκεκριμένα μέτρα για να ικανοποιήσουν τις προσωπικές πολιτικές τους φιλοδοξίες και να εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα 2-3 επιχειρηματικών ομίλων που όλοι γνωρίζουμε.
- Τονίζουμε για άλλη μια φορά ότι ο ΣΕΕΑΕ δεν ζητά τίποτα λιγότερο και τίποτα περισσότερο από την απλή εφαρμογή των κοινοτικών οδηγιών, και ξεκαθαρίζουμε ότι αυτή τη φορά δεν πρόκειται να συμβιβαστούμε με τίποτα λιγότερο από την πλήρη εναρμόνιση της  χώρας μας με τις Ευρωπαϊκές Οδηγίες και δίνουμε την υπόσχεση μας ότι μέχρι να γίνει αυτό ο αγώνας του Συνδέσμου μας για την επιβίωση του επαγγέλματος και την απονομή δικαιοσύνης θα είναι αδιάκοπος.






 



Με εκτίμηση
Εκ μέρους του Δ.Σ.

 
                   Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                                           Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
       

               ΚΥΡΑΤΣΟΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ                                                                                  ΣΜΠΑΡΟΥΝΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ
  
Κοινοποίηση :
Γραφείο Υπουργού
κ. Κωστή Χατζηδάκη
 

 Για να δείτε το πρωτότυπο έγγραφο, παρακαλώ πατήστε εδώ.

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Formedia - Η Κομισιόν παρέπεμψε την Ελλάδα για τη φορολόγηση και ταξινόμηση των… ΣΕΕΑΕ GOCAR - Στα Ευρωπαϊκά δικαστήρια η Ελλάδα για το τέλος ταξινόμησης στα αυτοκίνητα – Τι προβλέπει η νομοθεσία ΣΕΕΑΕ Financialreport - Κομισιόν: Παρέπεμψε την Ελλάδα για υψηλό τέλος ταξινόμησης των μεταχειρισμένων ΙΧ και φορολόγηση «δύο ταχυτήτων» ΣΕΕΑΕ CAR & MOTOR - Γιατί η Ελλάδα οδηγείται στο Ευρωδικαστήριο για τα αυτοκίνητα; ΣΕΕΑΕ Βusinessnews - ΣΕΕΑΕ: Παραπομπή της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τα μεταχειρισμένα οχήματα ΣΕΕΑΕ Αutoblog - Στο Δικαστήριο της ΕΕ η Ελλάδα για την φορολόγηση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ΣΕΕΑΕ Capital - Η Κομισιόν παρέπεμψε την Ελλάδα για τη φορολόγηση και ταξινόμηση των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων - Τι λέει ο ΣΕΕΑΕ ΣΕΕΑΕ Reporter - ΣΕΕΑΕ - παραπομπή Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο: Οι αγώνες μας δικαιώθηκαν ΣΕΕΑΕ Απόφασή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να παραπέμψει την Ελλάδα στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης 08/05/2025 ΣΕΕΑΕ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΣΕΕΑΕ 08/05/2025 - Απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι ήθελε ο Κινέζος Πρέσβυς στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών; ΣΕΕΑΕ Carpress - Πόσο μπορεί να κοστίζουν οι δασμοί Trump στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία;