Χαράτσια και απαγορεύσεις στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ και φορτηγά!





Του
 Γιώργου Κ. Ανδρή
 -

24/07/2020



 



Σε ισχύ τέθηκε από την Τετάρτη 23 Ιουλίου ο νέος νόμος του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης που απαγορεύει τις εισαγωγές πολύ παλαιών εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και φορτηγών, επιβάλλει Περιβαλλοντικό Τέλος στα λιγότερο παλαιά οχήματα, ενώ παράλληλα προβλέπει και κίνητρα για την απόκτηση καθαρών οχημάτων.
Ειδικότερα από την Τετάρτη 23 Ιουλίου άλλαξαν ριζικά οι εκτελωνισμοί στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα καθώς απαγορεύεται η εισαγωγή αυτοκινήτων αλλά και φορτηγών που πληρούν τις οδηγίες ρύπων Euro3 ή και παλαιότερες.
Επίσης αν κάποιος θέλει να εισάγει μεταχειρισμένο αυτοκίνητο ή φορτηγό το οποίο πληροί την οδηγία ρύπων Euro4 θα καταβάλλει Περιβαλλοντικό Τέλος ύψους 4.000 ευρώ!
Αν πάλι το εισαγόμενο αυτοκίνητο ή φορτηγό πληροί την οδηγία ρύπων Euro5a τότε επιβάλλεται πάλι Περιβαλλοντικό Τέλος ύψους 1.000 ευρώ.
Τα αυτοκίνητα στα οποία επιβάλλεται Περιβαλλοντικό Τέλος ύψους 1.000 ευρώ και περιλαμβάνονται στην οδηγία ρύπων Euro5a ορίζονται από τον Κανονισμό (ΕΚ) υπ’ αρ. 715/2007 της 20ής Ιουνίου 2007 και στον Κανονισμό (ΕΚ) υπ’ αρ. 692/2008 της 18ης Ιουλίου 2008.
Τα φορτηγά στα οποία επιβάλλεται Περιβαλλοντικό Τέλος ύψους 1.000 ευρώ και περιλαμβάνονται στην οδηγία ρύπων Euro5a ορίζονται από τον Κανονισμό (ΕΚ) υπ’ αρ. 715/2007 της 20ης Ιουνίου 2007 (L 171) και στον Κανονισμό (ΕΚ) υπ’ αρ. 692/2008 της 18ης Ιουλίου 2008 (L 199)
Τα μόνα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και φορτηγά στα οποία δεν επιβάλλεται Περιβαλλοντικό Τέλος είναι όσα πληρούν την οδηγία ρύπων Euro6.
Όσα οχήματα έχουν εισαχθεί και έχει κατατεθεί η Δήλωση Άφιξη Οχήματος ή το δηλωτικό εισαγωγής τους κατά τη δημοσίευση του νόμου δεν θα τους επιβληθεί το Περιβαλλοντικό Τέλος.
Επίσης από την επιβολή Περιβαλλοντικού Τέλους εξαιρούνται τα αυτοκίνητα με ηλικία άνω των 30 ετών τα οποία προορίζονται να κυκλοφορήσουν αποκλειστικά ως αυτοκίνητα ιστορικού ενδιαφέροντος (αντίκες).
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) κ. Κωνσταντίνος Κυράτσος δήλωσε στο Carpress.gr ότι: «Η κυβέρνηση κατάφερε να φτιάξει μια μονοπωλιακή αγορά χρησιμοποιώντας πρακτικές που θυμίζουν άλλες εποχές θέλοντας να υποστηρίξει κάποιους συγκεκριμένους εγχώριους μεγάλους επιχειρηματίες εις βάρος χιλιάδων μικρών εμπόρων αυτοκινήτων! Ο ΣΕΕΑΕ από την πρώτη στιγμή έχει ανακοινώσει πως σε περίπτωση που ψηφιστούν όλες αυτές οι απαράδεκτες και καταστροφικές για τους εμπόρους αυτοκινήτων διατάξεις τότε το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο θα αποτελέσει μονόδρομο για εμάς. Ήδη οι νομικοί μας σύμβουλοι έχουν ενημερωθεί για την πρώτη πράξη της Τραγωδίας που αφορά στο νέο νόμο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας αναμένουμε και την δεύτερη πράξη που αφορά στο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών τα οποία συνδυαστικά απαγορεύουν τις εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και φορτηγών. Προφανώς και οι Υπουργοί και βουλευτές της κυβέρνησης δεν άκουσαν τις φωνές χιλιάδων εμπόρων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με αποτέλεσμα η χώρα μας να βρεθεί σύντομα αντιμέτωπη με υπέρογκα πρόστιμα για τις παρανομίες που κάνει στην εισαγωγή μεταχειρισμένων οχημάτων. Ωστόσο τα πρόστιμα θα τα πληρώσουν οι Έλληνες πολίτες και όχι οι Υπουργοί από την τσέπη τους και αυτό είναι το δυστύχημα στο κυβερνητικό σχέδιο εξαφάνισης των εμπόρων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αλλά και των εκτελωνιστών. Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αποτελεί μονόδρομο για την επιβίωσή μας.»
Πότε ανοίγει η πλατφόρμα των online αιτήσεων για επιδότηση
Εντός των επόμενων ημερών αναμένεται να εκδοθεί η Κοινή Υπουργική Απόφαση από τα υπουργεία Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Υποδομών και Μεταφορών και Οικονομικών σύμφωνα με την οποία θα ξεκαθαρίζεται πως θα είναι η διαδικασία υποβολής των αιτήσεων για την επιδότηση απόκτησης καθαρού οχήματος.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr οι αιτήσεις θα κατατίθενται ηλεκτρονικά και εντός λίγων ωρών θα υπάρχει η έγκριση ή η απόρριψη της αίτησης ενώ παράλληλα θα έχει υπολογιστεί και το ακριβές ποσό της επιδότησης που αλλάζει από όχημα σε όχημα.
Στόχος του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας είναι να έχει ανοίξει η ηλεκτρονική πλατφόρμα την πρώτη εβδομάδα του Αυγούστου ώστε οι ενδιαφερόμενοι να καταθέτουν τις αιτήσεις τους και κατόπιν να ελέγχονται και να εγκρίνονται από τα στελέχη του Υπουργείου.
Πιέστε εδώ για να διαβάσετε το νέο νόμο όπως δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.
 
Πηγή:   https://www.carpress.gr/charatsia-kai-apagorefseis-sta-eisagomena-metacheirismena-ich-kai-fortiga/

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ GOCAR - Στα Ευρωπαϊκά δικαστήρια η Ελλάδα για το τέλος ταξινόμησης στα αυτοκίνητα – Τι προβλέπει η νομοθεσία ΣΕΕΑΕ Financialreport - Κομισιόν: Παρέπεμψε την Ελλάδα για υψηλό τέλος ταξινόμησης των μεταχειρισμένων ΙΧ και φορολόγηση «δύο ταχυτήτων» ΣΕΕΑΕ CAR & MOTOR - Γιατί η Ελλάδα οδηγείται στο Ευρωδικαστήριο για τα αυτοκίνητα; ΣΕΕΑΕ Βusinessnews - ΣΕΕΑΕ: Παραπομπή της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τα μεταχειρισμένα οχήματα ΣΕΕΑΕ Αutoblog - Στο Δικαστήριο της ΕΕ η Ελλάδα για την φορολόγηση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ΣΕΕΑΕ Capital - Η Κομισιόν παρέπεμψε την Ελλάδα για τη φορολόγηση και ταξινόμηση των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων - Τι λέει ο ΣΕΕΑΕ ΣΕΕΑΕ Reporter - ΣΕΕΑΕ - παραπομπή Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο: Οι αγώνες μας δικαιώθηκαν ΣΕΕΑΕ Απόφασή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να παραπέμψει την Ελλάδα στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης 08/05/2025 ΣΕΕΑΕ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΣΕΕΑΕ 08/05/2025 - Απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι ήθελε ο Κινέζος Πρέσβυς στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών; ΣΕΕΑΕ Carpress - Πόσο μπορεί να κοστίζουν οι δασμοί Trump στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι προσπαθούν να πετύχουν οι Κινέζοι κατασκευαστές στην Σαγκάη;