Χαράτσια και απαγορεύσεις στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ και φορτηγά!





Του
 Γιώργου Κ. Ανδρή
 -

24/07/2020



 



Σε ισχύ τέθηκε από την Τετάρτη 23 Ιουλίου ο νέος νόμος του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης που απαγορεύει τις εισαγωγές πολύ παλαιών εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και φορτηγών, επιβάλλει Περιβαλλοντικό Τέλος στα λιγότερο παλαιά οχήματα, ενώ παράλληλα προβλέπει και κίνητρα για την απόκτηση καθαρών οχημάτων.
Ειδικότερα από την Τετάρτη 23 Ιουλίου άλλαξαν ριζικά οι εκτελωνισμοί στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα καθώς απαγορεύεται η εισαγωγή αυτοκινήτων αλλά και φορτηγών που πληρούν τις οδηγίες ρύπων Euro3 ή και παλαιότερες.
Επίσης αν κάποιος θέλει να εισάγει μεταχειρισμένο αυτοκίνητο ή φορτηγό το οποίο πληροί την οδηγία ρύπων Euro4 θα καταβάλλει Περιβαλλοντικό Τέλος ύψους 4.000 ευρώ!
Αν πάλι το εισαγόμενο αυτοκίνητο ή φορτηγό πληροί την οδηγία ρύπων Euro5a τότε επιβάλλεται πάλι Περιβαλλοντικό Τέλος ύψους 1.000 ευρώ.
Τα αυτοκίνητα στα οποία επιβάλλεται Περιβαλλοντικό Τέλος ύψους 1.000 ευρώ και περιλαμβάνονται στην οδηγία ρύπων Euro5a ορίζονται από τον Κανονισμό (ΕΚ) υπ’ αρ. 715/2007 της 20ής Ιουνίου 2007 και στον Κανονισμό (ΕΚ) υπ’ αρ. 692/2008 της 18ης Ιουλίου 2008.
Τα φορτηγά στα οποία επιβάλλεται Περιβαλλοντικό Τέλος ύψους 1.000 ευρώ και περιλαμβάνονται στην οδηγία ρύπων Euro5a ορίζονται από τον Κανονισμό (ΕΚ) υπ’ αρ. 715/2007 της 20ης Ιουνίου 2007 (L 171) και στον Κανονισμό (ΕΚ) υπ’ αρ. 692/2008 της 18ης Ιουλίου 2008 (L 199)
Τα μόνα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και φορτηγά στα οποία δεν επιβάλλεται Περιβαλλοντικό Τέλος είναι όσα πληρούν την οδηγία ρύπων Euro6.
Όσα οχήματα έχουν εισαχθεί και έχει κατατεθεί η Δήλωση Άφιξη Οχήματος ή το δηλωτικό εισαγωγής τους κατά τη δημοσίευση του νόμου δεν θα τους επιβληθεί το Περιβαλλοντικό Τέλος.
Επίσης από την επιβολή Περιβαλλοντικού Τέλους εξαιρούνται τα αυτοκίνητα με ηλικία άνω των 30 ετών τα οποία προορίζονται να κυκλοφορήσουν αποκλειστικά ως αυτοκίνητα ιστορικού ενδιαφέροντος (αντίκες).
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) κ. Κωνσταντίνος Κυράτσος δήλωσε στο Carpress.gr ότι: «Η κυβέρνηση κατάφερε να φτιάξει μια μονοπωλιακή αγορά χρησιμοποιώντας πρακτικές που θυμίζουν άλλες εποχές θέλοντας να υποστηρίξει κάποιους συγκεκριμένους εγχώριους μεγάλους επιχειρηματίες εις βάρος χιλιάδων μικρών εμπόρων αυτοκινήτων! Ο ΣΕΕΑΕ από την πρώτη στιγμή έχει ανακοινώσει πως σε περίπτωση που ψηφιστούν όλες αυτές οι απαράδεκτες και καταστροφικές για τους εμπόρους αυτοκινήτων διατάξεις τότε το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο θα αποτελέσει μονόδρομο για εμάς. Ήδη οι νομικοί μας σύμβουλοι έχουν ενημερωθεί για την πρώτη πράξη της Τραγωδίας που αφορά στο νέο νόμο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας αναμένουμε και την δεύτερη πράξη που αφορά στο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών τα οποία συνδυαστικά απαγορεύουν τις εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και φορτηγών. Προφανώς και οι Υπουργοί και βουλευτές της κυβέρνησης δεν άκουσαν τις φωνές χιλιάδων εμπόρων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με αποτέλεσμα η χώρα μας να βρεθεί σύντομα αντιμέτωπη με υπέρογκα πρόστιμα για τις παρανομίες που κάνει στην εισαγωγή μεταχειρισμένων οχημάτων. Ωστόσο τα πρόστιμα θα τα πληρώσουν οι Έλληνες πολίτες και όχι οι Υπουργοί από την τσέπη τους και αυτό είναι το δυστύχημα στο κυβερνητικό σχέδιο εξαφάνισης των εμπόρων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αλλά και των εκτελωνιστών. Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αποτελεί μονόδρομο για την επιβίωσή μας.»
Πότε ανοίγει η πλατφόρμα των online αιτήσεων για επιδότηση
Εντός των επόμενων ημερών αναμένεται να εκδοθεί η Κοινή Υπουργική Απόφαση από τα υπουργεία Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Υποδομών και Μεταφορών και Οικονομικών σύμφωνα με την οποία θα ξεκαθαρίζεται πως θα είναι η διαδικασία υποβολής των αιτήσεων για την επιδότηση απόκτησης καθαρού οχήματος.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr οι αιτήσεις θα κατατίθενται ηλεκτρονικά και εντός λίγων ωρών θα υπάρχει η έγκριση ή η απόρριψη της αίτησης ενώ παράλληλα θα έχει υπολογιστεί και το ακριβές ποσό της επιδότησης που αλλάζει από όχημα σε όχημα.
Στόχος του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας είναι να έχει ανοίξει η ηλεκτρονική πλατφόρμα την πρώτη εβδομάδα του Αυγούστου ώστε οι ενδιαφερόμενοι να καταθέτουν τις αιτήσεις τους και κατόπιν να ελέγχονται και να εγκρίνονται από τα στελέχη του Υπουργείου.
Πιέστε εδώ για να διαβάσετε το νέο νόμο όπως δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.
 
Πηγή:   https://www.carpress.gr/charatsia-kai-apagorefseis-sta-eisagomena-metacheirismena-ich-kai-fortiga/

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα - Αίτημα Συνάντησης του ΣΕΕΑΕ προς ΑΑΔΕ - Γενική Διεύθυνση Τελωνείων & Ε.Φ.Κ. - Διεύθυνση Ε.Φ.Κ. & ΦΠΑ 12/09/2025 ΣΕΕΑΕ Ταξινομήσεις & Μεταβιβάσεις όλων των οχημάτων, Αύγουστος 2025 ΣΕΕΑΕ Carpress - Εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο με… πιστοποιημένα γυρισμένα χιλιόμετρα! ΣΕΕΑΕ Carpress - Ευρωδικαστήριο: Τι θα αλλάξει στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ στην Ελλάδα; ΣΕΕΑΕ Προσφυγή της 9ης Ιουλίου 2025 – Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατά Ελληνικής Δημοκρατίας (Υπόθεση C-451/25) ΣΕΕΑΕ Εγκύκλιος ΑΑΔΕ με θέμα: Οδηγίες συμπλήρωσης της δήλωσης Φ.Π.Α. (έντυπο 050 Φ.Π.Α. έκδοση 2025 – Φ2 TAXIS). 26/08/2025 ΣΕΕΑΕ Ταξινομήσεις & Μεταβιβάσεις όλων των οχημάτων, Ιούλιος 2025 ΣΕΕΑΕ Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α. 1051/6-2-2019 απόφασης του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων «Καθορισμός όρων, προϋποθέσεων και διατυπώσεων για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 129 του ν.2960/2001, ως προς τη δήλωση άφιξης κοινοτικών οχημάτων, για σκοπούς επιβολής τέλους ταξινόμησης» (Β΄434). ΑΔΑ Π9Ζ846ΜΠ3Ζ-ΣΓΤ 07/08/2025 ΣΕΕΑΕ Ταξινομήσεις & Μεταβιβάσεις όλων των οχημάτων, Μάιος 2022 ΣΕΕΑΕ Carpress - Γιατί οδηγείται η Ελλάδα πάλι στο Ευρωδικαστήριο; ΣΕΕΑΕ Carpress - Αυτός είναι ο νέος Γενικός Γραμματέας Μεταφορών! ΣΕΕΑΕ Carpress - Απατεώνας εισέπραξε 235.000 ευρώ πουλώντας ανύπαρκτα αυτοκίνητα!