«Πάγωσαν» οι εισαγωγές μεταχειρισμένων ΙΧ από την Ιταλία





Του
 Γιώργου Κ. Ανδρή
 






Τεράστια προβλήματα έχουν προκληθεί στις Διευθύνσεις Μεταφορών όλης της χώρας με τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που εισάγονται από την Ιταλία εξαιτίας της ποιότητας του εγγράφου από δίνουν τα ιταλικά ΚΤΕΟ.
Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του Carpress.gr το θέμα απασχολεί τους τελευταίους μήνες τις Διευθύνσεις Μεταφορών καθώς αρνούνται να ταξινομήσουν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που φέρουν αυτό το ασπρόμαυρο έντυπο που δίνουν τα ιταλικά ΚΤΕΟ ενώ σύμφωνα με την πρόσφατη ελληνική νομοθεσία για να εκτελωνιστεί ένα μεταχειρισμένο όχημα θα πρέπει να προσκομιστεί το γνήσιο έγγραφο του ΚΤΕΟ της χώρας που έχει ελεγχθεί το οποίο κάποιοι θεωρούν ότι είναι έγχρωμο.
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος κ. Κωνσταντίνος Κυράτσος μιλώντας στο Carpress.gr επισήμανε μεταξύ άλλων ότι: «Τους τελευταίους μήνες προσπαθούμε να βρούμε λύση σε ένα πρόβλημα που έχει προκύψει με τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα από την Ιταλία καθώς τα επίσημα έγγραφα των ΚΤΕΟ όντας ασπρόμαυρα οι υπάλληλοι των Διευθύνσεων Μεταφορών θεωρούν ότι δεν είναι πρωτότυπα και δεν προχωρούν τη διαδικασία της ταξινόμησης. Για αυτή την αιτία της δυσλειτουργίας δεν ευθύνονται οι Έλληνες έμποροι καθώς αυτά είναι τα πρωτότυπα έγγραφα που μας δίνουν από την Ιταλία. Άλλωστε η κυβέρνηση της Ιταλίας έχει επίσημα αναρτήσει ιστοσελίδα (https://www.ilportaledellautomobilista.it/web/portale-automobilista/verifica-ultima-revisione) στην οποία μπορεί ο οποιοσδήποτε να πιστοποιήσει τους Τεχνικούς Ελέγχους των ιταλικών οχημάτων και οι Αρχές να μπορούν να διαπιστώσουν αμέσως αν έχει προσκομιστεί το πρωτότυπο έγγραφο ή κάποιο πλαστό. Ωστόσο κανείς από την Πολιτεία δεν έχει απαντήσει ακόμη στις ενοχλήσεις μας έχοντας κυριολεκτικά «παγώσει» τις εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από την Ιταλία δημιουργώντας παράλληλα και σοβαρές απώλειες στα κρατικά έσοδα. Ευελπιστούμε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να αντιδράσει άμεσα ώστε να ξεμπλοκάρουν οι εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από την Ιταλία και οι έμποροι να λειτουργήσουν χωρίς επιπλέον προβλήματα καθώς δεν είναι και λίγα αυτά που έχει προκαλέσει ο κορωνοϊός.
Παράλληλα τα υπέρογκα πρόστιμα των 50.000 ευρώ που έχουν θεσπιστεί σε περίπτωση προσκόμισης πλαστών εγγράφων, μεταξύ των οποίων και εκείνο από τα ΚΤΕΟ, δεν αφήνουν περιθώρια στους επιτήδειους καθώς ένα τέτοιο πρόστιμο αν τους επιβληθεί αυτομάτως θα βάλουν λουκέτο στο κατάστημά τους.»
 
Πηγή:  https://www.carpress.gr/pagosan-oi-eisagoges-metacheirismenon-ich-apo-tin-italia/

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι ήθελε ο Κινέζος Πρέσβυς στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών; ΣΕΕΑΕ Carpress - Πόσο μπορεί να κοστίζουν οι δασμοί Trump στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι προσπαθούν να πετύχουν οι Κινέζοι κατασκευαστές στην Σαγκάη; ΣΕΕΑΕ Carpress - Σε ποια αυτοκίνητα και φορτηγά καταργείται το Τέλος Ταξινόμησης; ΣΕΕΑΕ Carpress - Πότε θα μειωθούν τα τεκμήρια διαβίωσης στα αυτοκίνητα; ΣΕΕΑΕ Carpress - Έρχεται ηλεκτρονική διασταύρωση τον Μάιο! – Ποιους ιδιοκτήτες ΙΧ αφορά; ΣΕΕΑΕ Carpress - Κομισιόν: Πως θα εντοπίζονται τα γυρισμένα χιλιόμετρα στα μεταχειρισμένα ΙΧ; ΣΕΕΑΕ Εγκύκλιος ΑΑΔΕ: Τροποποίηση και συμπλήρωση της υπό στοιχεία Α. 1047/2020 κοινής απόφασης του Υφυπουργού Οικονομικών και του Υπουργού Επικρατείας «Όροι και διαδικασία είσπραξης – επιστροφής για την εφαρμογή του ηλεκτρονικού παραβόλου» (Β΄979). Αρ. Απόφασης Α.1061 17/04/2025 ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα του ΣΕΕΑΕ προς τον Διοικητή της ΑΑΔΕ, κ. Πιτσιλή με θέμα: Ψηφιακό Πελατολόγιο Οχημάτων 16/04/2025 ΣΕΕΑΕ Εγκύκλιος ΑΑΔΕ: Καθορισμός των κατηγοριών φορολογουμένων, οι οποίοι υποχρεούνται να παρέχουν αυτομάτως πληροφορίες για την επιχειρηματική τους δραστηριότητα, τον τρόπο, τον χρόνο και τη διαδικασία υποβολής των πληροφοριών αυτών, καθώς και κάθε άλλο αναγκαίο θέμα για την εφαρμογή του Ψηφιακού Πελατολογίου Οχημάτων. ΑΔΑ: 6ΝΑΘ46ΜΠ3Ζ-Μ7Ρ ΣΕΕΑΕ ΦΕΚ 1828 Β'-Απόφαση Α.1057 14/04/2025 ΣΕΕΑΕ CAR & MOTOR - Τι έχουν προκαλέσει τα Τελωνειακά Ελεγκτικά Κέντρα στην αγορά ΙΧ;