Σοκ! Τέλη Κυκλοφορίας 2.325 ευρώ αντί για 112 ευρώ.



Του Γιώργου Κ. Ανδρή


Σοκ έχουν πάθει πάρα πολλοί έμποροι και ιδιώτες καταναλωτές οι οποίοι έχουν ταξινομήσει τα καινούρια ή εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα στην Ελλάδα και πρέπει να πληρώσουν τα Τέλη Κυκλοφορίας τους.
Ο λόγος εστιάζεται στο ότι σε πάρα πολλές περιπτώσεις το σύστημα για κάποιο αδιευκρίνιστο λόγο υπολογίζει εντελώς λάθος τα Τέλη Κυκλοφορίας και σε κάποιες περιπτώσεις τα ποσά που καλούνται να πληρώσουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων είναι κυριολεκτικά εξωφρενικά.

Όπως αποκαλύπτει το Newsauto.gr ιδιοκτήτης ενός Hyundai i20 με κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1 λίτρου και απόδοσης 100 ίππων αντί για Μηδενικά ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας καλείται να πληρώσει Τέλη Κυκλοφορίας 1.174,20 ευρώ!
Σε άλλη περίπτωση ιδιοκτήτης Hyundai Tucson και μάλιστα της υβριδικής έκδοσης με κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρου και απόδοσης 180 ίππων καλείται να πληρώσει για Τέλη Κυκλοφορίας 2.325,60 ενώ τα Τέλη Κυκλοφορίας σύμφωνα με τους ρύπους που εκπέμπει ανέρχονται σε 112 ευρώ!

Και στις δυο περιπτώσεις το σύστημα έχει κάνει λάθος στις εκπομπές CO2 των αυτοκινήτων και στην περίπτωση του Hyundai Tucson το ύψος των Τελών Κυκλοφορίας έχει υπολογιστεί με εκπομπές CO2 816 γρ./χλμ. ενώ στην πραγματικότητα το συγκεκριμένο αυτοκίνητο εκπέμπει 160 γρ./χλμ. ενώ στην περίπτωση του i20 οι πραγματικές εκπομπές CO2 ανέρχονται σε 120 γρ./χλμ. αντί για 412 γρ./χλμ.
Το μεγάλο πρόβλημα ωστόσο εστιάζεται στο γεγονός ότι οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων με λανθασμένα Τέλη Κυκλοφορίας δεν μπορούν να βρουν άκρη καθώς από την Εφορία τους στέλνουν στις Διευθύνσεις Μεταφορών και τούμπαλιν. Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι οι κάτοχοι των ΙΧ να φαίνονται στο Taxisnet ότι χρωστούν τα Τέλη Κυκλοφορίας των οχημάτων τους και μάλιστα στις περισσότερες περιπτώσεις τα ποσά διπλασιάζονται καθώς έχει παρέλθει η ημερομηνία εξόφλησής τους!
Τόσο οι εισαγωγείς όσο και οι έμποροι έχουν επισημάνει το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί με την άμεση εξόφληση των Τελών Κυκλοφορίας μέσα σε λίγες ώρες από την έκδοση άδειας κυκλοφορίας του νέου ή εισαγόμενου οχήματος και έχουν αιτηθεί την αύξηση του χρονικού ορίου εξόφλησής τους ώστε να αποφεύγονται τέτοια λάθη που ουσιαστικά «μαυρίζουν» τους ιδιοκτήτες των ΙΧ στην Εφορία.
 
Πηγή:  https://www.carpress.gr/sok-teli-kykloforias-2-325-evro-anti-gia-112-evro/

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι ήθελε ο Κινέζος Πρέσβυς στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών; ΣΕΕΑΕ Carpress - Πόσο μπορεί να κοστίζουν οι δασμοί Trump στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι προσπαθούν να πετύχουν οι Κινέζοι κατασκευαστές στην Σαγκάη; ΣΕΕΑΕ Carpress - Σε ποια αυτοκίνητα και φορτηγά καταργείται το Τέλος Ταξινόμησης; ΣΕΕΑΕ Carpress - Πότε θα μειωθούν τα τεκμήρια διαβίωσης στα αυτοκίνητα; ΣΕΕΑΕ Carpress - Έρχεται ηλεκτρονική διασταύρωση τον Μάιο! – Ποιους ιδιοκτήτες ΙΧ αφορά; ΣΕΕΑΕ Carpress - Κομισιόν: Πως θα εντοπίζονται τα γυρισμένα χιλιόμετρα στα μεταχειρισμένα ΙΧ; ΣΕΕΑΕ Εγκύκλιος ΑΑΔΕ: Τροποποίηση και συμπλήρωση της υπό στοιχεία Α. 1047/2020 κοινής απόφασης του Υφυπουργού Οικονομικών και του Υπουργού Επικρατείας «Όροι και διαδικασία είσπραξης – επιστροφής για την εφαρμογή του ηλεκτρονικού παραβόλου» (Β΄979). Αρ. Απόφασης Α.1061 17/04/2025 ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα του ΣΕΕΑΕ προς τον Διοικητή της ΑΑΔΕ, κ. Πιτσιλή με θέμα: Ψηφιακό Πελατολόγιο Οχημάτων 16/04/2025 ΣΕΕΑΕ Εγκύκλιος ΑΑΔΕ: Καθορισμός των κατηγοριών φορολογουμένων, οι οποίοι υποχρεούνται να παρέχουν αυτομάτως πληροφορίες για την επιχειρηματική τους δραστηριότητα, τον τρόπο, τον χρόνο και τη διαδικασία υποβολής των πληροφοριών αυτών, καθώς και κάθε άλλο αναγκαίο θέμα για την εφαρμογή του Ψηφιακού Πελατολογίου Οχημάτων. ΑΔΑ: 6ΝΑΘ46ΜΠ3Ζ-Μ7Ρ ΣΕΕΑΕ ΦΕΚ 1828 Β'-Απόφαση Α.1057 14/04/2025 ΣΕΕΑΕ CAR & MOTOR - Τι έχουν προκαλέσει τα Τελωνειακά Ελεγκτικά Κέντρα στην αγορά ΙΧ;