Δελτίο Τύπου του ΣΕΕΑΕ 03/01/2023 - Μ.Ε.Μ.Ο.

 



                                                                                                                                                Καλλιθέα, 03-01-2023

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Με αφορμή την επικείμενη θέση σε λειτουργία του Μητρώου Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων (Μ.Ε.Μ.Ο.) από τις 16/01/2023, έχουμε να καταθέσουμε τα εξής:

Η πάγια θέση του ΣΕΕΑΕ όπως αυτή έχει επανειλημμένως διατυπωθεί στους αρμόδιους κρατικούς φορείς είναι ότι χαιρετίζει κάθε μέτρο που προωθεί τη διαφάνεια στον κλάδο της
εμπορίας αυτοκινήτων, όχι όμως όταν αυτό εφαρμόζεται σχεδόν αποκλειστικά εις βάρος της ισονομίας στην αγορά και καταλήγει να εξυπηρετεί συγκεκριμένους κύκλους συμφερόντων και μόνο.

Η στοχοποίηση αποκλειστικά και μόνο των εισαγόμενων μεταχειρισμένων και κατ’ επέκταση των ελεύθερων εμπόρων εισαγωγέων εισάγει σαφώς συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού στην αγορά και διακρίσεις μεταξύ εγχώριων και εισαγόμενων αυτοκινήτων κάτι που είναι ξεκάθαρα αντίθετο με τις κοινοτικές οδηγίες.

Ακόμα και η εκβιαστική προϋπόθεση εγγραφής των εισαγωγέων εμπόρων στο Εθνικό Μητρώο Παραγωγών… ώστε να είναι σε θέση να συνεχίσουν να ασκούν το επάγγελμα, κινείται στα ίδια πλαίσια. Σύμφωνα μάλιστα με την ελληνική νομοθεσία κάθε εισαγωγέας μεταχειρισμένου αυτοκινήτου θεωρείται και αυτός “παραγωγός”, αψηφώντας βέβαια ότι αφενός είναι παράλογο να θεωρείται παραγωγός κάποιος που δε συμμετέχει σε κανένα στάδιο παραγωγής και αφετέρου ότι η λέξη “εισαγωγή” αφορά μόνο σε προϊόντα που έρχονται από τρίτες χώρες και όχι συναλλαγές εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης! 
Φυσικά, αυτή είναι η πολλοστή φορά τα τελευταία χρόνια που η Πολιτεία νομοθετεί ενάντια στις κοινοτικές οδηγίες και με στόχο ουσιαστικά την εξάλειψη του ανεξάρτητου εμπόρου και τη μετάβαση σε μια μονοπωλιακή αγορά που θα διαφεντεύεται αποκλειστικά και μόνο από τις μεγάλες εισαγωγικές εταιρείες.

Θέλουμε να καταστήσουμε σαφές προς πάσα κατεύθυνση ότι ο ΣΕΕΑΕ θα συνεχίσει με ακόμα μεγαλύτερη δυναμική και αποφασιστικότητα να είναι το ανάχωμα σε κάθε προσπάθεια συρρίκνωσης του ανεξάρτητου εμπορίου. Ακόμα και αν η Ελληνική Πολιτεία δεν αφουγκράζεται τα προβλήματα του κλάδου και δεν ενστερνίζεται τη λογική του ελεύθερου εμπορίου, εμείς εγγυόμαστε από τη μεριά μας ότι σε κάθε περίπτωση θα αναζητούμε και θα εξαντλούμε όλα τα διαθέσιμα μέσα που μας παρέχει ο Νόμος ως πολίτες της ΕΕ ώστε να εξασφαλίζεται η νομιμότητα και η απρόσκοπτη λειτουργία της εμπορίας αυτοκινήτων στην Ελλάδα. 
 

Γραφείο Τύπου ΣΕΕΑΕ
 

Το Δελτίο Τύπου σε μορφή  pdf.

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Εγκύκλιος με θέμα: Ενημέρωση επί περιορισμών ταξινόμησης 2025 & 2026 Αρ. Πρωτ.: 162462/2025 06/10/2025 ΣΕΕΑΕ ΑΑΔΕ - «Παροχή οδηγιών για την εφαρμογή των άρθρων 50, 148, 149, 157 και 158 του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα (ν. 5222/2025, Α' 134)». 10/09/2025 ΣΕΕΑΕ Carpress - Ποια Διεύθυνση Μεταφορών μηδένισε τις εκκρεμότητες; ΣΕΕΑΕ Carpress - Επίσημο! Πόσο μειώνονται Τεκμήρια και Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης; ΣΕΕΑΕ Carpress - Ποιοι «πράσινοι» φόροι θα αλλάξουν στα αυτοκίνητα; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι αποφάσισε το κράτος για τα πρόστιμα στα ανασφάλιστα οχήματα; ΣΕΕΑΕ Carpress - Προσοχή στην Χαλκίδα! Ο επιτήδειος έμπορος πούλησε ΙΧ ιδιώτη και δεν του δίνει τα χρήματα ΣΕΕΑΕ Carpress - Επένδυση-μαμούθ 300 εκατ. ευρώ σε ελληνική εταιρεία εμπορίας μεταχειρισμένων ΙΧ! ΣΕΕΑΕ Car & motor - Τι αλλάζει στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ - Τι θα γίνει με τα πρόστιμα; ΣΕΕΑΕ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - που κατέθεσε ο Βουλευτής & Υπεύθυνος ΚΤΕ Οικονομικών του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, με θέμα: «Οι καθυστερήσεις και τα προβλήματα στις Τελωνειακές Υπηρεσίες εξαντλούν τις αντοχές των εργαζομένων και του εμπορίου» 19/09/2025 ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι θα κερδίζουν όσοι κάνουν εργοστάσια παραγωγής οχημάτων στην Ελλάδα; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι συμφώνησε η Κομισιόν με τις αυτοκινητοβιομηχανίες;