ΕΕ: Στο «σκαμνί» η Ελλάδα για τη φορολογία στα αυτοκίνητα!


Του Γιώργου Κ. Ανδρή


Δεύτερη «κίτρινη» κάρτα, η οποία αναμένεται να μετατραπεί σε «κόκκινη» εντός του επόμενου διμήνου, απέστειλε η Κομισιόν στην Ελλάδα εξαιτίας της μη συμμόρφωσης της χώρας μας στους κανόνες της ΕΕ σχετικά με τη φορολογία των αυτοκινήτων.
Η αιτία της δεύτερης προειδοποιητικής επιστολής από την ΕΕ προς την Ελλάδα είναι το Περιβαλλοντικό Τέλος που επιβάλλεται στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 4 και Euro 5 ύψους 3.000 ευρώ και 1.000 ευρώ αντίστοιχα καθώς επίσης και για το υπέρογκο Τέλος Ταξινόμησης που επιβάλλεται στα παλαιότερα οχήματα.
Μάλιστα η Κομισιόν είχε αποστείλει στην Ελλάδα μια πρώτη προειδοποιητική επιστολή στις 23 Σεπτεμβρίου 2021 σχετικά με το Τέλος Ταξινόμησης και το Περιβαλλοντικό Τέλος για τα εν λόγω οχήματα αλλά η χώρα μας αντί να συμμορφωθεί επέκτεινε την εφαρμογή του Περιβαλλοντικού Τέλους σε νέες κατηγορίες οχημάτων (από τα Euro 5a και στα Euro 5b)!
Tο Περιβαλλοντικό Τέλος εισάγει διακρίσεις μεταξύ των μεταχειρισμένων οχημάτων που αγοράζονται και ταξινομούνται στην Ελλάδα και των μεταχειρισμένων οχημάτων που αγοράζονται σε άλλα κράτη μέλη και στη συνέχεια ταξινομούνται στην Ελλάδα.
Κατά συνέπεια, η Επιτροπή επεκτείνει τώρα το πεδίο εφαρμογής της παράβασης λαμβάνοντας υπόψη τις νέες τροποποιήσεις που εισήχθησαν στην ελληνική νομοθεσία. Η Ελλάδα έχει πλέον προθεσμία δύο μηνών για να απαντήσει στη συμπληρωματική προειδοποιητική επιστολή. Αν η Ελλάδα δεν λάβει μέτρα εντός των επόμενων δύο μηνών, η Επιτροπή μπορεί να αποφασίσει να αποστείλει αιτιολογημένη γνώμη.
Η Ελλάδα σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr θα πρέπει είτε να καταργήσει το Περιβαλλοντικό Τέλος στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 4 και Euro 5 είτε να επιβάλλει τον συγκεκριμένο φόρο και στα εγχώρια μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Ο αριθμός των εγχώριων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 4 και Euro 5 ξεπερνά το 1,8 εκατ. οχήματα οπότε όπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς η επέκταση του Περιβαλλοντικού Τέλους στα εγχώρια μεταχειρισμένα αυτοκίνητα θεωρείται απίθανη…
Που επιβάλλεται το Περιβαλλοντικό Τέλος
Το Περιβαλλοντικό Τέλος επιβάλλεται στα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 4 και Euro 5 ενώ επίσης προσαυξάνεται και το Τέλος Ταξινόμησης.
Ειδικότερα Περιβαλλοντικό Τέλος ύψους 3.000 ευρώ καταβάλουν τα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 4 ενώ το αντίστοιχο Τέλος στα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 5 (a+b) καταβάλουν 1.000 ευρώ.
 
Πηγή:  https://www.carpress.gr/ee-sto-skamni-i-ellada-gia-ti-forologia-sta-aftokinita/

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Αίτημα συνάντησης με τον Υφυπουργό Χάρη Θεοχάρη 06/07/2023 ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα στον Υφυπουργό Οικονομικών, κ. Χρήστο Δήμα με θέμα "Προβλήματα του κλάδου εμπορίας – εισαγωγής αυτοκινήτου". 15/07/2024 ΣΕΕΑΕ Αίτημα συνάντησης με τον Υφυπουργό κ. Χρήστο Δήμα 05/11/2024 ΣΕΕΑΕ Αίτημα συνάντησης με τον Υπουργό Οικονομικών, κ. Κυριάκο Πιερρακάκη 04/04/2025 ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα προς τον Δ/ντη ΕΦΚ & ΦΠΑ κο Χρήστο Λάμπρου με θέμα: "Παροχή διευκρινίσεων επί της Α.1044, ΦΕΚ: B’ 1255/14-03-2025". 19/03/2025 ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα του ΣΕΕΑΕ προς τον Διοικητή της ΑΑΔΕ, κ. Πιτσιλή με θέμα: Ψηφιακό Πελατολόγιο Οχημάτων 16/04/2025 ΣΕΕΑΕ Εσωτερικό έγγραφο ΑΑΔΕ - Παροχή διευκρινήσεων σχετικά με τη διαπίστωση της κατηγορίας αμαξώματος [«4x4 SUV – ATV» - οχήματα παντός εδάφους] επιβατικών οχημάτων για σκοπούς απομείωσης. Αρ. Πρωτ.:ΔΕΦΚΦ Δ 1067112 ΕΞ 2024 ΣΕΕΑΕ Carpress - Αποκλειστικό! Γιατί κάνουν έφοδο οι Αρχές σε Διευθύνσεις Μεταφορών; ΣΕΕΑΕ Carpress - Γιατί η Ελλάδα κινδυνεύει να γίνει η «χωματερή» παλαιών ΙΧ όλης της ΕΕ; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι ετοιμάζει η ΑΑΔΕ για τους ιδιοκτήτες που έχουν τα ΙΧ τους σε ακινησία; ΣΕΕΑΕ ΑΑΔΕ - Επιβολή προστίμου στις περιπτώσεις εκπρόθεσμης υποβολής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος Αρ. πρωτ. Α 1050 - 28/03/2025 ΣΕΕΑΕ Τοποθέτηση προέδρου του ΣΕΕΑΕ στον κεντρικό δελτίο ειδήσεων στον Alpha.