Carpress - Ευρωδικαστήριο: Τι θα αλλάξει στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ στην Ελλάδα;

Του Γιώργου Κ. Ανδρή


Το γεγονός ότι η Ελλάδα θα οδηγηθεί στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για την επιβολή υπερβολικού Τέλους Ταξινόμησης στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, την επιβολή Περιβαλλοντικού Τέλους στα παλαιότερα ΙΧ που πληρούν τις οδηγίες ρύπων Euro 4 και Euro 5 (A&B) αλλά και απαγορεύει την εισαγωγή αυτοκινήτων που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 3 ή και παλαιότερες είναι γνωστό εδώ και πολλούς μήνες.

Ωστόσο τώρα έφτασε η ώρα η Ελλάδα να πληρώσει το τίμημα για όλα τα παραπάνω καθώς η υπόθεση οδηγείται στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.


Σύμφωνα με όσα δημοσιεύθηκαν στην επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την προσφυγή της 9ης Ιουλίου 2025 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κατά Ελληνικής Δημοκρατίας (Υπόθεση C-451/25C/2025/4588) η Κομισιόν ζητά από το Δικαστήριο να κρίνει ότι η Ελλάδα επιβάλλοντας τέλος ταξινόμησης σε ορισμένες κατηγορίες μεταχειρισμένων οχημάτων που εισάγονται από άλλα Κράτη Μέλη της ΕΕ το οποίο είναι υψηλότερο από το υπολειπόμενο τέλος ταξινόμησης που είναι ενσωματωμένο σε ομοειδή εγχώρια οχήματα, η Ελληνική Δημοκρατία παρέβη τις υποχρεώσεις που υπέχει από το άρθρο 110 της ΣΛΕΕ,

Επίσης η χώρα μας εμποδίζει τους εισαγωγείς μεταχειρισμένων οχημάτων να χρησιμοποιούν ένα σύστημα ελέγχου το οποίο θα μπορούσε να παράσχει στον ιδιοκτήτη δικαίωμα σε χαμηλότερο ιστορικό φόρο, η Ελληνική Δημοκρατία παρέβη τις υποχρεώσεις που υπέχει από το άρθρο 110 της ΣΛΕΕ.


Την ίδια στιγμή η Ελλάδα επιβάλλοντας πρόσθετο περιβαλλοντικό φόρο σε ορισμένες κατηγορίες εισαγόμενων μεταχειρισμένων οχημάτων (Euro 4, 5α και 5β), ο οποίος δεν επιβάλλεται στα ομοειδή εγχώρια οχήματα, η Ελληνική Δημοκρατία παρεμβαίνει τις υποχρεώσεις που υπέχει από το άρθρο 110 της ΣΛΕΕ και τέλος η χώρα μας απαγορεύοντας την ταξινόμηση ορισμένων κατηγοριών μεταχειρισμένων οχημάτων (Euro 1, 2 και 3) που εισάγονται στην Ελλάδα από άλλα Κράτη Μέλη, η Ελληνική Δημοκρατία παρέβη τις υποχρεώσεις που υπέχει από τα Άρθρα 34 και 36 της ΣΛΕΕ.


Η Κομισιόν ζητά να καταδικάσει την Ελληνική Δημοκρατία υποστηρίζοντας ότι η χώρα μας παρέβη τις υποχρεώσεις που υπέχει δυνάμει του άρθρου 110 της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (« ΣΛΕΕ ») επιβάλλοντας σε ορισμένες κατηγορίες μεταχειρισμένων οχημάτων που εισάγονται από άλλα Κράτη Μέλη της ΕΕ τέλος ταξινόμησης υψηλότερο του υπολειπόμενου τέλους ταξινόμησης που είναι ενσωματωμένο σε ομοειδή εγχώρια οχήματα, επιβάλλοντας σε ορισμένες κατηγορίες εισαγομένων μεταχειρισμένων οχημάτων (Euro 4, 5a και 5b) πρόσθετο περιβαλλοντικό τέλος που δεν επιβάλλεται σε ομοειδή οχήματα του εσωτερικού και μη επιτρέποντας σε εισαγωγείς μεταχειρισμένων οχημάτων να χρησιμοποιούν σύστημα ελέγχου που θα μπορούσε να παρέχει στον ιδιοκτήτη δικαίωμα σε χαμηλότερο ιστορικό τέλος, ενώ παράλληλα δυνάμει των άρθρων 34 και 36 της ΣΛΕΕ η Ελλάδα απαγορεύει την ταξινόμηση μεταχειρισμένων οχημάτων που εισάγονται στην Ελλάδα από άλλα κράτη μέλη της Ε.Ε. και εμπίπτουν στις προδιαγραφές σχεδιασμού των ευρωπαϊκών προτύπων που ισχύουν για τις εκπομπές ρύπων Euro 1, 2 και 3.


Πηγή:  www.carpress.gr



Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Carpress - Εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο με… πιστοποιημένα γυρισμένα χιλιόμετρα! ΣΕΕΑΕ Προσφυγή της 9ης Ιουλίου 2025 – Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατά Ελληνικής Δημοκρατίας (Υπόθεση C-451/25) ΣΕΕΑΕ Εγκύκλιος ΑΑΔΕ με θέμα: Οδηγίες συμπλήρωσης της δήλωσης Φ.Π.Α. (έντυπο 050 Φ.Π.Α. έκδοση 2025 – Φ2 TAXIS). 26/08/2025 ΣΕΕΑΕ Ταξινομήσεις & Μεταβιβάσεις όλων των οχημάτων, Ιούλιος 2025 ΣΕΕΑΕ Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α. 1051/6-2-2019 απόφασης του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων «Καθορισμός όρων, προϋποθέσεων και διατυπώσεων για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 129 του ν.2960/2001, ως προς τη δήλωση άφιξης κοινοτικών οχημάτων, για σκοπούς επιβολής τέλους ταξινόμησης» (Β΄434). ΑΔΑ Π9Ζ846ΜΠ3Ζ-ΣΓΤ 07/08/2025 ΣΕΕΑΕ Ταξινομήσεις & Μεταβιβάσεις όλων των οχημάτων, Μάιος 2022 ΣΕΕΑΕ Carpress - Γιατί οδηγείται η Ελλάδα πάλι στο Ευρωδικαστήριο; ΣΕΕΑΕ Carpress - Αυτός είναι ο νέος Γενικός Γραμματέας Μεταφορών! ΣΕΕΑΕ Carpress - Απατεώνας εισέπραξε 235.000 ευρώ πουλώντας ανύπαρκτα αυτοκίνητα! ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι έχει προκαλέσει στην ελληνική αγορά ΙΧ το σκάνδαλο των αγροτικών επιδοτήσεων; ΣΕΕΑΕ Carpress - Αποκλειστικό: Τι αποφάσισε η Κομισιόν για τα εταιρικά αυτοκίνητα; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι έκαναν τρία λιμάνια σε κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία που δεν πληρώνει;