Carpress - Γιατί η Ελλάδα κινδυνεύει να γίνει η «χωματερή» παλαιών ΙΧ όλης της ΕΕ;

Του Γιώργου Κ. Ανδρή

Ριζικά μπορεί να αλλάξει η ελληνική αγορά αυτοκινήτου σε περίπτωση που το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο δεν δεχθεί τις αιτιολογίες της ελληνικής κυβέρνησης σχετικά με τον τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης, την επιβολή του Περιβαλλοντικού Τέλους όπως επίσης και την απαγόρευση εισαγωγής μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 3 ή και παλαιότερες.

Πιο συγκεκριμένα αν το Ευρωδικαστήριο καταδικάσει την Ελλάδα τότε στη χώρα μας θα επιβληθεί ένα υπέρογκο πρόστιμο το οποίο θα διατηρείται μέχρι να αλλάξει ο τρόπος υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης, καταργηθεί το Περιβαλλοντικό Τέλος και βέβαια αρθεί η απαγόρευση εισαγωγής παλαιών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

Αρχικά λοιπόν η Ελλάδα για να γλιτώσει το πρόστιμο θα πρέπει να αλλάξει τον τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με αποτέλεσμα οι διαφορές που θα προκύψουν σε σχέση με τον τωρινό τρόπο υπολογισμού θα είναι πολύ μεγάλες και βέβαια το όφελος για όσους εισάγουν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα (και δη ακριβά) θα είναι πολύ υψηλό.

Από την άλλη μεριά η κατάργηση του Περιβαλλοντικού Τέλους αλλά και η άρση της απαγόρευσης εισαγωγής παλαιών αυτοκινήτων αναμένεται να δημιουργήσει τα πιο πολλά προβλήματα στην αγορά καθώς οι μικροί έμποροι θα σπεύσουν να εισάγουν παλαιότερα μοντέλα που μπορούν να αγοράσουν πολύ φθηνά σε άλλα κράτη μέλη της ΕΕ ενώ οι επιτήδειοι επίσης θα σπεύσουν να ωφεληθούν τα μέγιστα από την εισαγωγή αμφιβόλου ποιότητας παλαιών αυτοκινήτων που θα αποκτούν έναντι πινακίου φακής και θα μεταπωλούν σε ανυποψίαστους καταναλωτές για εγγυημένα μεταχειρισμένα!

Το αποτέλεσμα των παραπάνω θα είναι η Ελλάδα να κινδυνεύει να μετατραπεί και πάλι σε «χωματερή» της Ευρώπης καθώς ότι «σαβούρα» πωλείται σε άλλα κράτη μέλη θα καταλήγουν στη χώρα μας.

Κάτι τέτοιο θα επιβαρύνει πάρα πολύ την ατμοσφαιρική ρύπανση και την υγεία των πολιτών αλλά και το κυκλοφοριακό πρόβλημα εξαιτίας των συχνών βλαβών που θα παρουσιάζουν τα παλαιότερα αυτοκίνητα.

Επίσης η εισαγωγή πολύ παλαιών αυτοκινήτων θα επηρεάσει αρνητικά και τα κρατικά έσοδα καθώς ο εκτελωνισμός τους θα αφορά σε λίγες δεκάδες ή εκατοντάδες ευρώ μειώνοντας έτσι κατά πολύ και τα έσοδα από το Τέλος Ταξινόμησης.

Την ίδια στιγμή η εισαγωγή παλαιών αλλά φθηνών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θα «φρενάρει» τις πωλήσεις των σύγχρονων και καθαρών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων 5ετίας όπως επίσης και των καινούριων αυτοκινήτων.

Το οικονομικό επιτελείο έχει λίγο χρόνο στη διάθεσή του ώστε να επεξεργαστεί όλα τα πιθανά σενάρια και να καταθέσει ένα ολοκληρωμένο υπόμνημα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο ή να αλλάξει ριζικά τον τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης, καταργώντας τόσο το Περιβαλλοντικό Τέλος όσο και την απαγόρευση εισαγωγής παλαιών ΙΧ αλλά με την ταυτόχρονη θέσπιση αντικινήτρων στην κυκλοφορία των ρυπογόνων οχημάτων.


Πηγή:  www.carpress.gr

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα στον Υφυπουργό Οικονομικών, κ. Γ. Κώτσηρα με θέμα: Αιτήματα και προτάσεις για την εύρυθμη λειτουργία του κλάδου εισαγωγέων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. 21/10/2025 ΣΕΕΑΕ Ταξινομήσεις & Μεταβιβάσεις όλων των οχημάτων, Σεπτέμβριος 2025 ΣΕΕΑΕ Εγκύκλιος με θέμα: Ενημέρωση επί περιορισμών ταξινόμησης 2025 & 2026 Αρ. Πρωτ.: 162462/2025 06/10/2025 ΣΕΕΑΕ ΑΑΔΕ - «Παροχή οδηγιών για την εφαρμογή των άρθρων 50, 148, 149, 157 και 158 του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα (ν. 5222/2025, Α' 134)». 10/09/2025 ΣΕΕΑΕ Carpress - Ποια Διεύθυνση Μεταφορών μηδένισε τις εκκρεμότητες; ΣΕΕΑΕ Carpress - Επίσημο! Πόσο μειώνονται Τεκμήρια και Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης; ΣΕΕΑΕ Carpress - Ποιοι «πράσινοι» φόροι θα αλλάξουν στα αυτοκίνητα; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι αποφάσισε το κράτος για τα πρόστιμα στα ανασφάλιστα οχήματα; ΣΕΕΑΕ Carpress - Προσοχή στην Χαλκίδα! Ο επιτήδειος έμπορος πούλησε ΙΧ ιδιώτη και δεν του δίνει τα χρήματα ΣΕΕΑΕ Carpress - Επένδυση-μαμούθ 300 εκατ. ευρώ σε ελληνική εταιρεία εμπορίας μεταχειρισμένων ΙΧ! ΣΕΕΑΕ Car & motor - Τι αλλάζει στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ - Τι θα γίνει με τα πρόστιμα; ΣΕΕΑΕ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - που κατέθεσε ο Βουλευτής & Υπεύθυνος ΚΤΕ Οικονομικών του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, με θέμα: «Οι καθυστερήσεις και τα προβλήματα στις Τελωνειακές Υπηρεσίες εξαντλούν τις αντοχές των εργαζομένων και του εμπορίου» 19/09/2025