Carpress -Σοκ! Σε πόσες ημέρες εκτελωνίζονται πλέον τα εισαγόμενα μεταχερισμένα ΙΧ;

Του Γιώργου Κ. Ανδρή


Νέα επιστολή προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, τον διοικητή της ΑΑΔΕ αλλά και το νέο Γενικό Διευθυντή Τελωνείων και ΕΦΚ απέστειλε η Ομοσπονδία Εκτελωνιστών της Ελλάδος (ΟΕΤΕ) σχετικά με τα προβλήματα που έχουν δημιουργήσει τα Τελωνειακά Ελεγκτικά Κέντρα (ΤΕΚ) και καθυστερούν υπερβολικά τις διαδικασίες εκτελωνισμού των οχημάτων.

Όπως είχε αποκαλύψει το Carandmotor.gr η λειτουργία των ΤΕΚ έχει δημιουργήσει πολύ μεγάλες καθυστερήσεις στον εκτελωνισμό των αυτοκινήτων.


Σήμερα όπως καταγγέλουν οι εκτελωνιστές και οι έμποροι εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στο Carandmotor.gr: «Η διαδικασία εκτελωνισμού ενός αυτοκινήτου από τις 2 ημέρες πλέον χρειάζεται σχεδόν 20 ημέρες για να ολοκληρωθεί η διαδικασία εκτελωνισμού με την λειτουργία των ΤΕΚ! Αυτό το γεγονός δημιουργεί τεράστια προβλήματα στο ελεύθερο εμπόριο μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ και βέβαια δημιουργεί θέματα μεταξύ καταναλωτών και εμπόρων καθώς οι πρώτοι εξαιτίας των καθυστερήσεων νομίζουν ότι έχουν πέσει θύματα απάτης! Από την άλλη μεριά κάποιοι εκτελωνιστές έχουν μεταφέρει όλο το εκτελωνιστικό τους έργο σε τελωνεία όπου δεν λειτουργούν τα ΤΕΚ «μεταναστεύοντας» προς την Ελευσίνα ή την Πάτρα για να ολοκληρώνουν άμεσα τις διαδικασίες εκτελωνισμού των οχημάτων. Όμως και αυτό δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού στον κλάδο των εκτελωνιστών καθώς πολλά γραφεία δεν έχουν την δυνατότητα της… εσωτερικής μετανάστευσης και ξεμένουν από δουλειά


Η Ομοσπονδία Εκτελωνιστών της Ελλάδας (ΟΕΤΕ) υπό αυτό το πρίσμα απέστειλε νέα επιστολή προς την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΘΟ και την ΑΑΔΕ επισημαίνοντας μεταξύ άλλων ότι: «Με την παρούσα επιστολή επιθυμούμε να θέσουμε υπόψη σας τα επιτακτικά προβλήματα που προέκυψαν από την επιχειρούμενη μεταρρύθμιση της υφιστάμενης σήμερα οργάνωσης της Τελωνειακής Υπηρεσίας με την λειτουργία των Τελωνειακών Ελεγκτικών Κέντρων (ΤΕΚ). Φοβούμαστε ότι εάν δεν υπάρξει άμεση παρέμβαση και αν το ζήτημα αυτό δεν αντιμετωπιστεί άμεσα και Αποτελεσματικά θα δημιουργηθούν περισσότερα προβλήματα από εκείνα που επιχειρεί να επιλύσει με ενδεχόμενο να προκληθούν ανεπανόρθωτες ζημιές στο εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο της χώρας με ταυτόχρονο αντίκτυπο στην εφοδιαστική αλυσίδα, στην επιχειρηματικότητα και στην εθνική οικονομία.

Επισημαίνουμε ότι το πλαίσιο λειτουργίας των ΤΕΚ αποτελεί ένα δυσλειτουργικό μοντέλο. Όπως είναι γνωστό με απόφασή σας δημιουργήθηκαν δύο αποκεντρωμένες Τελωνειακές Υπηρεσίες με τίτλο «Τελωνειακό Ελεγκτικό Κέντρο ΤΕΚ Αττικής» και «Τελωνειακό Ελεγκτικό Κέντρο ΤΕΚ Θεσσαλονίκης» προκειμένου να γίνεται ο κεντρικός έλεγχος όλων των παραστατικών και εγγράφων των Τελωνείων στα πρότυπα των Κέντρων Φορολόγησης των ΔΟΥ. Ωστόσο ο εξομοιωτικός αυτός σχεδιασμός παραβλέπει σημαντικές διαφορές ανάμεσα στις δύο υπηρεσίες.

Πιο συγκεκριμένα είναι γνωστόν τοις πάσι και πολύ περισσότερο στην δημόσια διοίκηση ότι οι Εφορίες διαχειρίζονται εμπορεύματα τόσο στην εισαγωγή όσο και στην εξαγωγή πολλά από τα οποία είναι ευπαθή, επικίνδυνα ή υψηλής τεχνολογίας με αυστηρές απαιτήσεις ως προς την ταχύτητα παράδοσης και την ασφάλεια. Είναι προφανές ότι η αδυναμία άμεσης διακίνησης και διεκπεραίωσης αυτών των εμπορευμάτων στα λιμάνια αεροδρόμια της χώρας λόγω των καθυστερήσεων που με βεβαιότητα θα δημιουργηθούν στα ΤΕΚ θα έχει ως αποτέλεσμα την εκτόξευση του κόστους της αποθήκευσης και της όλης διαχείρισης των εμπορευμάτων το οποίο αναπόφευκτα θα επιβαρυνθεί ο τελικός καταναλωτής πλήττοντας ευθέως την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών επιχειρήσεων και παραβιάζοντας βασικές αρχές του ελεύθερου εμπορίου και της ΕΕ.


Οι καθυστερήσεις παραβιάζουν διεθνείς κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου που έχει υπογράψει η χώρα μας αλλά και διεθνή πρότυπα διαχείρισης ευπαθών προϊόντων.

Η σημερινή μορφή των ΤΕΚ οδηγεί σε λειτουργική ασφυξία εάν παραμείνει ως έχει. Για την αποτροπή της επιδείνωσης της κατάστασης προτείνουμε να υπάρξει άμεση περαιτέρω αναβάθμιση του συστήματος ICISnet, το οποίο σήμερα δεν μπορεί να υποστηρίξει ένα τόσο απαιτητικό λειτουργικό σχήμα καθώς και ενίσχυση των Τελωνείων με εκπαιδευμένο προσωπικό και εξοπλισμό ελέγχου και ενσωμάτωση όλων των απαγορεύσεων της εθνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας στο ICISnet για αυτόματη συμμόρφωση.»


Πηγή:  www.carpress.gr

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Ταξινομήσεις & Μεταβιβάσεις όλων των οχημάτων, Σεπτέμβριος 2025 ΣΕΕΑΕ Εγκύκλιος με θέμα: Ενημέρωση επί περιορισμών ταξινόμησης 2025 & 2026 Αρ. Πρωτ.: 162462/2025 06/10/2025 ΣΕΕΑΕ ΑΑΔΕ - «Παροχή οδηγιών για την εφαρμογή των άρθρων 50, 148, 149, 157 και 158 του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα (ν. 5222/2025, Α' 134)». 10/09/2025 ΣΕΕΑΕ Carpress - Ποια Διεύθυνση Μεταφορών μηδένισε τις εκκρεμότητες; ΣΕΕΑΕ Carpress - Επίσημο! Πόσο μειώνονται Τεκμήρια και Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης; ΣΕΕΑΕ Carpress - Ποιοι «πράσινοι» φόροι θα αλλάξουν στα αυτοκίνητα; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι αποφάσισε το κράτος για τα πρόστιμα στα ανασφάλιστα οχήματα; ΣΕΕΑΕ Carpress - Προσοχή στην Χαλκίδα! Ο επιτήδειος έμπορος πούλησε ΙΧ ιδιώτη και δεν του δίνει τα χρήματα ΣΕΕΑΕ Carpress - Επένδυση-μαμούθ 300 εκατ. ευρώ σε ελληνική εταιρεία εμπορίας μεταχειρισμένων ΙΧ! ΣΕΕΑΕ Car & motor - Τι αλλάζει στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ - Τι θα γίνει με τα πρόστιμα; ΣΕΕΑΕ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - που κατέθεσε ο Βουλευτής & Υπεύθυνος ΚΤΕ Οικονομικών του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, με θέμα: «Οι καθυστερήσεις και τα προβλήματα στις Τελωνειακές Υπηρεσίες εξαντλούν τις αντοχές των εργαζομένων και του εμπορίου» 19/09/2025 ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι θα κερδίζουν όσοι κάνουν εργοστάσια παραγωγής οχημάτων στην Ελλάδα;