ΕΕ: Επί τάπητος το σύστημα μέτρησης εκπομπών NOx των πετρελαιοκίνητων οχημάτων


Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
 
Θέμα έχει προκύψει στην Ευρωπαϊκή 'Ενωση σχετικά με τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (ΝΟx) που εκπέμπουν τα πετρελαιοκίνητα οχήματα και ειδικότερα με το σύστημα μέτρησής τους!
Το συγκεκριμένο θέμα επιβεβαιώνει και όσα ανάφερε στη συνέντευξη που παραχώρησε στο Enikonomia ο Αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος κ. Γιάννης Τσιρώνης ο οποίος είχε τονίσει πως οι μετρήσεις που πραγματοποιούνται σχετικά με τις εκπομπές καυσαερίων είναι λανθασμένες καθώς όταν ένας κινητήρας είναι «κρύος» εκπέμπει πολύ περισσότερους ρύπους απ' ότι όταν είναι «ζεστός».
Στην παραπάνω τοποθέτηση θα πρέπει να προστεθεί και η άποψη περιβαλλοντολόγων οι οποίοι επισημαίνουν επίσης στο Enikonomia πως: «Πέραν των αυξημένων εκπομπών ρύπων των κινητήρων βενζίνης αλλά και πετρελαίου όταν δεν έχουν "ζεσταθεί" θα πρέπει να συνυπολογίσει κανείς πως οι μετρήσεις που ορίζουν τις εργοστασιακές εκπομπές γίνονται σε συγκεκριμένα χιλιόμετρα. Κανείς δεν έχει αντιληφθεί ή σκοπίμως αγνοεί το γεγονός πως όλοι οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων δεν κινούνται μέχρι τα 120 χλμ./ώρα αλλά πολλές φορές μπορούν να ξεπεράσουν ακόμη και τα 200 χλμ./ώρα. Οι εκπομπές καυσαερίων στις υψηλές ταχύτητες είναι πολλαπλάσιες από εκείνες που αναφέρουν τα εργοστάσια παραγωγής!».
Σύμφωνα με τον ACEA (Ενωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων) οι αυτοκινητοβιομηχανίες συμφωνούν να αλλάξει ο τρόπος υπολογισμού των εκπομπών οξειδίου του αζώτου (ΝΟx) και να πραγματοποιείται υπό πραγματικές συνθήκες οδήγησης.
Επίσης ο ACEA έχει ζητήσει από την Επιτροπή και τα κράτη μέλη να συμφωνήσουν όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις αξιολόγηση RDE μέχρι τον Ιούνιο-Ιούλιο του 2015 το αργότερο για την αποτελεσματική ρύθμιση RDE.
Επίπλέον πραγματοποίησε έκκληση προς την ΕΕ ώστε να υπάρξει ένα σαφές χρονικό πλαίσιο με δύο στάδια, η οποία θα επιτρέψει στη βιομηχανία να εφαρμόσει την πολύπλοκη ρύθμιση RDE και να προβεί στις αλλαγές που απαιτούνται στα μελλοντικά αυτοκίνητα.
Αυτά και άλλα θέματα που πρέπει να επιλυθούν, αναμένεται να εφαρρμοστούν από τον Σεπτέμβριο του 2017.
Ο γενικός γραμματέας του ACEA κ. Jonnaert, δήλωσε χαρακτηριτικά πως: «Ο ACEA καλεί την Επιτροπή να παραδώσει επειγόντως μια ολοκληρωμένη πρόταση για τις εκπομπές του πραγματικού οδήγησης μέχρι τον Ιούνιο ή τον Ιούλιο, το αργότερο, ώστε να εξασφαλιστεί μια ισχυρή ρύθμιση RDE η οποία θα μπορούσε να ιχύει από το Σεπτέμβριο του 2017. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων εξακολουθούν να ανησυχούν για την αποσπασματική προσέγγιση αυτής της πρότασης. Χρειαζόμαστε σαφήνεια εκ των προτέρων, έτσι ώστε να μπορέσουμε να σχεδιάσουμε την ανάπτυξη και την σχεδιασμός των οχημάτων, σύμφωνα με τις νέες απαιτήσεις.».
 

Πηγή: http://www.enikonomia.gr/auto/23056,EE-Epi-taphtos-to-systhma-metrhshs-ekpompwn-NOx-twn-petrelaiokinhtwn-oxhmatwn.html

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Carpress - Γιατί οδηγείται η Ελλάδα πάλι στο Ευρωδικαστήριο; ΣΕΕΑΕ Carpress - Αυτός είναι ο νέος Γενικός Γραμματέας Μεταφορών! ΣΕΕΑΕ Carpress - Απατεώνας εισέπραξε 235.000 ευρώ πουλώντας ανύπαρκτα αυτοκίνητα! ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι έχει προκαλέσει στην ελληνική αγορά ΙΧ το σκάνδαλο των αγροτικών επιδοτήσεων; ΣΕΕΑΕ Carpress - Αποκλειστικό: Τι αποφάσισε η Κομισιόν για τα εταιρικά αυτοκίνητα; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι έκαναν τρία λιμάνια σε κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία που δεν πληρώνει; ΣΕΕΑΕ Carpress - Ποιοι ιδιοκτήτες δεν θα πληρώνουν διόδια και Τέλη Κυκλοφορίας έως το 2031; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι αλλάζει στο Ψηφιακό Πελατολόγιο; Κίνηση ματ από την ΑΑΔΕ ΣΕΕΑΕ Carpress -Σοκ! Σε πόσες ημέρες εκτελωνίζονται πλέον τα εισαγόμενα μεταχερισμένα ΙΧ; ΣΕΕΑΕ Carpress - Αποκλειστικό! Γιατί κάνουν έφοδο οι Αρχές σε Διευθύνσεις Μεταφορών; ΣΕΕΑΕ Carpress - Γιατί η Ελλάδα κινδυνεύει να γίνει η «χωματερή» παλαιών ΙΧ όλης της ΕΕ; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι ετοιμάζει η ΑΑΔΕ για τους ιδιοκτήτες που έχουν τα ΙΧ τους σε ακινησία;