ΕΕ: Επί τάπητος το σύστημα μέτρησης εκπομπών NOx των πετρελαιοκίνητων οχημάτων


Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
 
Θέμα έχει προκύψει στην Ευρωπαϊκή 'Ενωση σχετικά με τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (ΝΟx) που εκπέμπουν τα πετρελαιοκίνητα οχήματα και ειδικότερα με το σύστημα μέτρησής τους!
Το συγκεκριμένο θέμα επιβεβαιώνει και όσα ανάφερε στη συνέντευξη που παραχώρησε στο Enikonomia ο Αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος κ. Γιάννης Τσιρώνης ο οποίος είχε τονίσει πως οι μετρήσεις που πραγματοποιούνται σχετικά με τις εκπομπές καυσαερίων είναι λανθασμένες καθώς όταν ένας κινητήρας είναι «κρύος» εκπέμπει πολύ περισσότερους ρύπους απ' ότι όταν είναι «ζεστός».
Στην παραπάνω τοποθέτηση θα πρέπει να προστεθεί και η άποψη περιβαλλοντολόγων οι οποίοι επισημαίνουν επίσης στο Enikonomia πως: «Πέραν των αυξημένων εκπομπών ρύπων των κινητήρων βενζίνης αλλά και πετρελαίου όταν δεν έχουν "ζεσταθεί" θα πρέπει να συνυπολογίσει κανείς πως οι μετρήσεις που ορίζουν τις εργοστασιακές εκπομπές γίνονται σε συγκεκριμένα χιλιόμετρα. Κανείς δεν έχει αντιληφθεί ή σκοπίμως αγνοεί το γεγονός πως όλοι οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων δεν κινούνται μέχρι τα 120 χλμ./ώρα αλλά πολλές φορές μπορούν να ξεπεράσουν ακόμη και τα 200 χλμ./ώρα. Οι εκπομπές καυσαερίων στις υψηλές ταχύτητες είναι πολλαπλάσιες από εκείνες που αναφέρουν τα εργοστάσια παραγωγής!».
Σύμφωνα με τον ACEA (Ενωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων) οι αυτοκινητοβιομηχανίες συμφωνούν να αλλάξει ο τρόπος υπολογισμού των εκπομπών οξειδίου του αζώτου (ΝΟx) και να πραγματοποιείται υπό πραγματικές συνθήκες οδήγησης.
Επίσης ο ACEA έχει ζητήσει από την Επιτροπή και τα κράτη μέλη να συμφωνήσουν όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις αξιολόγηση RDE μέχρι τον Ιούνιο-Ιούλιο του 2015 το αργότερο για την αποτελεσματική ρύθμιση RDE.
Επίπλέον πραγματοποίησε έκκληση προς την ΕΕ ώστε να υπάρξει ένα σαφές χρονικό πλαίσιο με δύο στάδια, η οποία θα επιτρέψει στη βιομηχανία να εφαρμόσει την πολύπλοκη ρύθμιση RDE και να προβεί στις αλλαγές που απαιτούνται στα μελλοντικά αυτοκίνητα.
Αυτά και άλλα θέματα που πρέπει να επιλυθούν, αναμένεται να εφαρρμοστούν από τον Σεπτέμβριο του 2017.
Ο γενικός γραμματέας του ACEA κ. Jonnaert, δήλωσε χαρακτηριτικά πως: «Ο ACEA καλεί την Επιτροπή να παραδώσει επειγόντως μια ολοκληρωμένη πρόταση για τις εκπομπές του πραγματικού οδήγησης μέχρι τον Ιούνιο ή τον Ιούλιο, το αργότερο, ώστε να εξασφαλιστεί μια ισχυρή ρύθμιση RDE η οποία θα μπορούσε να ιχύει από το Σεπτέμβριο του 2017. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων εξακολουθούν να ανησυχούν για την αποσπασματική προσέγγιση αυτής της πρότασης. Χρειαζόμαστε σαφήνεια εκ των προτέρων, έτσι ώστε να μπορέσουμε να σχεδιάσουμε την ανάπτυξη και την σχεδιασμός των οχημάτων, σύμφωνα με τις νέες απαιτήσεις.».
 

Πηγή: http://www.enikonomia.gr/auto/23056,EE-Epi-taphtos-to-systhma-metrhshs-ekpompwn-NOx-twn-petrelaiokinhtwn-oxhmatwn.html

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι ήθελε ο Κινέζος Πρέσβυς στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών; ΣΕΕΑΕ Carpress - Πόσο μπορεί να κοστίζουν οι δασμοί Trump στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι προσπαθούν να πετύχουν οι Κινέζοι κατασκευαστές στην Σαγκάη; ΣΕΕΑΕ Carpress - Σε ποια αυτοκίνητα και φορτηγά καταργείται το Τέλος Ταξινόμησης; ΣΕΕΑΕ Carpress - Πότε θα μειωθούν τα τεκμήρια διαβίωσης στα αυτοκίνητα; ΣΕΕΑΕ Carpress - Έρχεται ηλεκτρονική διασταύρωση τον Μάιο! – Ποιους ιδιοκτήτες ΙΧ αφορά; ΣΕΕΑΕ Carpress - Κομισιόν: Πως θα εντοπίζονται τα γυρισμένα χιλιόμετρα στα μεταχειρισμένα ΙΧ; ΣΕΕΑΕ CAR & MOTOR - Τι έχουν προκαλέσει τα Τελωνειακά Ελεγκτικά Κέντρα στην αγορά ΙΧ; ΣΕΕΑΕ Τοποθέτηση του Προέδρου ΣΕΕΑΕ, Κων/νου Κυράτσου, στο ACTION 24 σχετικά με τη σπείρα ηλεκτρονικών απατών με δήθεν πωλήσεις αυτοκινήτων ΣΕΕΑΕ Carpress - Από ποια χώρα και πότε θα εισάγονται φθηνά μεταχειρισμένα ΙΧ; ΣΕΕΑΕ 04/04/2025 - Ο Κωνσταντίνος Σμπαρούνης, μέλος Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος, μιλάει στο κανάλι της «Ν» ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι είπε για τους δασμούς Trump ο Πρόεδρος της Επιτροπής Εμπορίου του ΕΚ