«Ατσάλινα» τα Nissan


 

Του Γιώργου Κ. Ανδρή


Η Nissan Motor Co. Ltd., θα κατασκευάσει περισσότερα μοντέλα χρησιμοποιώντας ένα νέο τύπο χάλυβα, που συνδυάζει υψηλή εφελκυστική αντοχή σε σχέση με το παρελθόν,  με αποτέλεσμα  να παράγει ελαφρύτερα οχήματα που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση των εκπομπών ρύπων, σε συνδυασμό με την υψηλή προστασία των επιβατών.
Η Nissan είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως που χρησιμοποιεί τον υψηλής αντοχής χάλυβα, με αντοχή εφελκυσμού 980 megapascals, που ανέπτυξε  από κοινού με τις Nippon Steel & Sumitomo Metal Corp. Ο συνδυασμός  των δυνατοτήτων μορφοποίησης και αντοχής στον χάλυβα, επιτρέπει την παραγωγή σύνθετων σχημάτων που είναι λεπτότερα και ελαφρύτερα (συγκρινόμενα με αυτά  που κατασκευάζονται από συμβατικό χάλυβα υψηλής αντοχής σε εφελκυσμό), διατηρώντας ταυτόχρονα την ικανότητά τους να απορροφούν την ενέργεια σε μια πρόσκρουση.
Το INFINITI QX50,  το πολυτελές μεσαίο SUV που κυκλοφόρησε στις ΗΠΑ τον περασμένο  Μάρτιο, είναι το πρώτο όχημα στον κόσμο με εμπρόσθια και οπίσθια πλευρικά μέρη κατασκευασμένα από εξαιρετικά ανθεκτικό χάλυβα αντοχής 980 megapascal, μαζί με άλλα μέρη του πλαισίου. Η Nissan σχεδιάζει να επεκτείνει τη χρήση του συγκεκριμένου υλικού και σε άλλα μοντέλα, καθώς  έτσι βελτιώνει την απόδοση του καυσίμου και της οδήγησης, λόγω του μειωμένου βάρους του χάλυβα.
Η Nissan έθεσε σε ισχύ  ένα σχέδιο βιωσιμότητας αυτό το μήνα, το οποίο απαιτεί μείωση των εκπομπών CO2 από τα νέα οχήματα της κατά 40% μέχρι  το οικονομικό έτος 2022, σε σχέση με το οικονομικό έτος 2000. Η εταιρεία αναπτύσσει  δυναμικά τεχνολογίες που τις επιτρέπουν να επεκτείνει τη χρήση  χάλυβα υπερ-υψηλής αντοχής σε εφελκυσμό, στοχεύοντας το  25% του βάρους των μερών ενός οχήματός της, να αποτελείται από το συγκεκριμένο υλικό. Στο QX50, αποτελεί το 27%.
Ο χάλυβας 980-megapascal που αναπτύχθηκε με τις  Nippon Steel & Sumitomo Metal μπορεί να πιεστεί εν ψυχρώ, καθιστώντας τον κατάλληλο για μαζική παραγωγή. Αυτό θα βοηθήσει στη συγκράτηση του κόστους παραγωγής του κάθε οχήματος.
 
Πηγή: https://www.movenews.gr/atsalina-ta-nissan/ 

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Formedia - Η Κομισιόν παρέπεμψε την Ελλάδα για τη φορολόγηση και ταξινόμηση των… ΣΕΕΑΕ GOCAR - Στα Ευρωπαϊκά δικαστήρια η Ελλάδα για το τέλος ταξινόμησης στα αυτοκίνητα – Τι προβλέπει η νομοθεσία ΣΕΕΑΕ Financialreport - Κομισιόν: Παρέπεμψε την Ελλάδα για υψηλό τέλος ταξινόμησης των μεταχειρισμένων ΙΧ και φορολόγηση «δύο ταχυτήτων» ΣΕΕΑΕ CAR & MOTOR - Γιατί η Ελλάδα οδηγείται στο Ευρωδικαστήριο για τα αυτοκίνητα; ΣΕΕΑΕ Βusinessnews - ΣΕΕΑΕ: Παραπομπή της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τα μεταχειρισμένα οχήματα ΣΕΕΑΕ Αutoblog - Στο Δικαστήριο της ΕΕ η Ελλάδα για την φορολόγηση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ΣΕΕΑΕ Capital - Η Κομισιόν παρέπεμψε την Ελλάδα για τη φορολόγηση και ταξινόμηση των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων - Τι λέει ο ΣΕΕΑΕ ΣΕΕΑΕ Reporter - ΣΕΕΑΕ - παραπομπή Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο: Οι αγώνες μας δικαιώθηκαν ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι ήθελε ο Κινέζος Πρέσβυς στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών; ΣΕΕΑΕ Carpress - Πόσο μπορεί να κοστίζουν οι δασμοί Trump στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι προσπαθούν να πετύχουν οι Κινέζοι κατασκευαστές στην Σαγκάη; ΣΕΕΑΕ Carpress - Σε ποια αυτοκίνητα και φορτηγά καταργείται το Τέλος Ταξινόμησης;