Carpress - Τι έκαναν τρία λιμάνια σε κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία που δεν πληρώνει;

Του Γιώργου Κ. Ανδρή

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Carandmotor.gr τρία μεγάλα λιμάνια της Ευρώπης δεν επιτρέπουν την φόρτωση των κινεζικών αυτοκινήτων από μεταφορείς μέχρι την πλήρη εξόφλησή τους από το εργοστάσιο παραγωγής.

Πιο συγκεκριμένα οι διοικήσεις των λιμανιών του Rotterdam, Vlissingen και Zeebrugge έλαβαν την απόφαση να μην επιτρέψουν καμία φόρτωση κινεζικού αυτοκινήτου συγκεκριμένης μάρκας μέχρι την εξόφληση των οφειλών.


Όπως είχε αποκαλύψει το Carandmotor.gr στις 20 Ιουνίου η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία έχει πραγματοποιήσει μία άτυπη στάση πληρωμών η οποία σε καμία περίπτωση βέβαια δεν συνάδει με την πορεία των πωλήσεών της ωστόσο το «μπλοκάρισμα» των αυτοκινήτων από ευρωπαϊκά λιμάνια σίγουρα θα επηρεάσει την περαιτέρω πορεία των πωλήσεων καθώς θα καταγραφούν σημαντικές καθυστερήσεις στις παραδόσεις καινούριων αυτοκινήτων.

Την ίδια στιγμή εκτός από τα λιμάνια είναι έτοιμοι να στραφούν εναντίον της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας και άλλοι κλάδοι όπως μεταφορείς και εκτελωνιστές στους οποίους χρωστά το εργοστάσιο παραγωγής αυτοκινήτων πολλά εκατομμύρια ευρώ.


Να υπενθυμίσουμε πως η άτυπη στάση πληρωμών έχει ξεκινήσει εδώ και περίπου 2 μήνες με αποτέλεσμα να βρεθούν σε απόγνωση όσες ευρωπαϊκές εταιρείες έχουν αποκλειστική συνεργασία με τον κινεζικό όμιλο.

Στελέχη της αγοράς εκτιμούν πάντως ότι η άτυπη στάση πληρωμών από τον κινεζικό όμιλο προφανώς έχει «διαταχθεί» από την κυβέρνηση της Κίνας ως «απάντηση» στους επιπλέον δασμούς που έχει επιβάλλει η Κομισιόν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.


Κάποια άλλα στελέχη εκτιμούν ότι η άτυπη στάση πληρωμών έχει προκληθεί από την μεγάλη πτώση που καταγράφουν οι πωλήσεις ηλεκτρικών κινεζικών αυτοκινήτων στην ΕΕ με αποτέλεσμα τα οχήματα να παραμένουν στοιβαγμένα για πολλούς μήνες στα ευρωπαϊκά λιμάνια.

Το θέμα πάντως έχει φτάσει πλέον και στην πολιτική ηγεσία της ΕΕ απ’ όπου και οι ευρωπαϊκές εταιρείες αναμένουν την επίσημη αντίδραση της Κομισιόν ώστε να μπει ένα τέλος σε όλη αυτή την κατάσταση.


Πηγή: www.carpress.gr 

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Δελτίο Τύπου ΣΕΕΑΕ 17/12/2025 ΣΕΕΑΕ CAR & MOTOR - Ιδού το πακέτο της ΕΕ για τις αυτοκινητοβιομηχανίες! - Τι θα γίνει με βενζίνη και diesel; ΣΕΕΑΕ Ταξινομήσεις & Μεταβιβάσεις όλων των οχημάτων, Νοεμβριος 2025 ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα στην ΑΑΔΕ - Γενική Διεύθυνση Τελωνείων & Ε.Φ.Κ. - Διεύθυνση Ε.Φ.Κ. & ΦΠΑ με θέμα: «Αίτημα για προσωρινή κυκλοφορία εισαγόμενων οχημάτων μετά την υποβολή ΔΑΟ». 11/12/2025 ΣΕΕΑΕ ΦΕΚ 228 Β' - Nόμος Υπ’ Αριθμ. 5259 - Αρθρο 180 (Μητρώο υποκείμενων στον φόρο μεταπωλητών μεταφορικών μέσων που υπάγονται στο ειδικό καθεστώς φορολόγησης περιθωρίου κέρδους, καθώς και υποκείμενων και μη υποκείμενων προσώπων που αποκτούν τα μεταφορικά μέσα - Προσθήκη παρ. 12Α, 12Β, 12Γ, 12Δ και 13Α στο άρθρο 52 του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας) & 183 ( Καθορισμός χρόνου απαίτησης τέλους ταξινόμησης για μεταφερόμενα ή αποστελλόμενα οχήματα - Τροποποίηση περ. α) παρ. 2 άρθρου 144 Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα)12/12/2025 ΣΕΕΑΕ ΚΛΑΔΙΚΑ ΝΕΑ - Συγκρότηση νέου ΔΣ στον Σύνδεσμο Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) ΣΕΕΑΕ Carpress - Στα σκαριά νέα ηλεκτρονική διασταύρωση! Ποιοι θα πληρώσουν πρόστιμο; ΣΕΕΑΕ Carpress - Χωρίς δυναμική παραμένει η ελληνική αγορά αυτοκινήτου! Τι φταίει; ΣΕΕΑΕ Carpress - Στον «αέρα» η απαγόρευση πώλησης ΙΧ βενζίνης και diesel από το 2035! Τι άλλαξε; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τέλος οι κομπίνες στις θεωρητικές εξετάσεις οδήγησης! Τι αλλάζει; ΣΕΕΑΕ Carpress - Ποιο «κενό» ανακαλύφθηκε στο Ψηφιακό Δίπλωμα; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι θα πληρώσουν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων το 2026; – Αναλυτικά ο λογαριασμός!