Ποια χώρα θα δώσει κίνητρα 10 δισ. ευρώ για 1 εκατ. ηλεκτρικά ΙΧ έως το 2022


 

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
 
Πάνω από 1 εκατ. ηλεκτρικά οχήματα θα επιδιώξει να κυκλοφορούν στους δρόμους της Ιταλίας έως το 2022 η νέα κυβέρνηση σε μια προσπάθεια να τονώσει τις πωλήσεις των οικολογικών οχημάτων και να αποτελέσει την ισχυρότερη αγορά στην Ευρώπη παίρνοντας τα σκήπτρα από τη Νορβηγία.
Για να πετύχει κάτι τέτοιο η ιταλική κυβέρνηση θα χρειαστούν περίπου 8-9 δισ. ευρώ σε κίνητρα.
Πάντως ο κυβερνητικός συνασπισμός αποφάσισε τον προηγούμενο μήνα να προωθήσει τη μείωση της κίνησης των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων ενώ παράλληλα να ενισχύσει τα κίνητρα απόκτησης υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Εκπρόσωπος επιβεβαίωσε ότι η ιταλική κυβέρνηση εργάζεται προς την κατεύθυνση του στόχου, χωρίς να διευκρινίζει εάν ο αριθμός των 1 εκατομμυρίων αυτοκινήτων αναφέρεται σε πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα ή περιλάμβανε και υβριδικά μοντέλα.
Οι Ιταλοί πέρυσι αγόρασαν μόλις 2.600 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, από περίπου 2 εκατομμύρια οχήματα που πωλήθηκαν και ο αριθμός τους αυξάνεται μόνο σε 4.800 περίπου, αν συμπεριληφθούν τα plug-in υβριδικά μοντέλα, σύμφωνα με τον ACEA.
Λιγότερα από 5.000 ηλεκτροκίνητα μοντέλα υπολογίζονται σήμερα στους δρόμους της χώρας. Και αυτό είναι το πρόβλημα, εκτιμούν οι αναλυτές οι οποίοι επισημαίνουν πως για να καταστεί η Ιταλία η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων θα πρέπει να δαπανήσει πολλά δισ. ευρώ η ιταλική κυβέρνηση.
«Αν θέλετε 1 εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους ιταλικούς δρόμους τα επόμενα πέντε χρόνια, η μόνη επιλογή είναι τεράστια φορολογικά οφέλη όπως εκείνα που έχει υιοθετήσει η Νορβηγία”, δήλωσε ο επικεφαλής της έρευνας του Ινστιτούτου Promotor Gian Primo Quagliano, ο οποίος παρακολούθησε τις πωλήσεις αυτοκινήτων στη χώρα για 25 χρόνια.
«Η κυβέρνηση θα πρέπει να δώσει κίνητρα 9.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο, όπως η Γαλλία», είπε.
Στη Νορβηγία, τα κίνητρα καλύπτουν τα πάντα, από φορολογικές απαλλαγές έως μηδενικά διόδια αλλά και ελεύθερη διέλευση από τα πορθμεία.
Οι Νορβηγοί μπορούν να αναμένουν περίπου 9,000 ευρώ για το ηλεκτροκίνητο VW eGolf ή 7.000 ευρώ για ένα VW Up.
Στη Γαλλία, η οποία θα μπορούσε να τριπλασιάσει τις πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων σε περίπου 150.000 μέχρι τον Μάιο του 2022, σύμφωνα με την Bloomberg New Energy Finance, τα κίνητρα κυμαίνονται στα περίπου 10.000 ευρώ ανά αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
 
Πηγή: https://www.movenews.gr/poia-xora-tha-dosei-kinhtra-10-dis-euro-gia-1-ekat-hlektrika-ix-eos-to-2022/

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ ΦΕΚ 1358 Β' Απόφαση 54607 - Τροποποίηση ΥΑ σχετικά με τις πινακίδες ΔΟΚ 26/02/2024 ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα - Αίτημα Συνάντησης του ΣΕΕΑΕ προς ΑΑΔΕ - Γενική Διεύθυνση Τελωνείων & Ε.Φ.Κ. - Διεύθυνση Ε.Φ.Κ. & ΦΠΑ 12/09/2025 ΣΕΕΑΕ Ταξινομήσεις & Μεταβιβάσεις όλων των οχημάτων, Αύγουστος 2025 ΣΕΕΑΕ Carpress - Εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο με… πιστοποιημένα γυρισμένα χιλιόμετρα! ΣΕΕΑΕ Carpress - Ευρωδικαστήριο: Τι θα αλλάξει στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ στην Ελλάδα; ΣΕΕΑΕ Προσφυγή της 9ης Ιουλίου 2025 – Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατά Ελληνικής Δημοκρατίας (Υπόθεση C-451/25) ΣΕΕΑΕ Εγκύκλιος ΑΑΔΕ με θέμα: Οδηγίες συμπλήρωσης της δήλωσης Φ.Π.Α. (έντυπο 050 Φ.Π.Α. έκδοση 2025 – Φ2 TAXIS). 26/08/2025 ΣΕΕΑΕ Ταξινομήσεις & Μεταβιβάσεις όλων των οχημάτων, Ιούλιος 2025 ΣΕΕΑΕ Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α. 1051/6-2-2019 απόφασης του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων «Καθορισμός όρων, προϋποθέσεων και διατυπώσεων για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 129 του ν.2960/2001, ως προς τη δήλωση άφιξης κοινοτικών οχημάτων, για σκοπούς επιβολής τέλους ταξινόμησης» (Β΄434). ΑΔΑ Π9Ζ846ΜΠ3Ζ-ΣΓΤ 07/08/2025 ΣΕΕΑΕ Ταξινομήσεις & Μεταβιβάσεις όλων των οχημάτων, Μάιος 2022 ΣΕΕΑΕ Carpress - Γιατί οδηγείται η Ελλάδα πάλι στο Ευρωδικαστήριο; ΣΕΕΑΕ Carpress - Αυτός είναι ο νέος Γενικός Γραμματέας Μεταφορών!