Ποια χώρα θα δώσει κίνητρα 10 δισ. ευρώ για 1 εκατ. ηλεκτρικά ΙΧ έως το 2022


 

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
 
Πάνω από 1 εκατ. ηλεκτρικά οχήματα θα επιδιώξει να κυκλοφορούν στους δρόμους της Ιταλίας έως το 2022 η νέα κυβέρνηση σε μια προσπάθεια να τονώσει τις πωλήσεις των οικολογικών οχημάτων και να αποτελέσει την ισχυρότερη αγορά στην Ευρώπη παίρνοντας τα σκήπτρα από τη Νορβηγία.
Για να πετύχει κάτι τέτοιο η ιταλική κυβέρνηση θα χρειαστούν περίπου 8-9 δισ. ευρώ σε κίνητρα.
Πάντως ο κυβερνητικός συνασπισμός αποφάσισε τον προηγούμενο μήνα να προωθήσει τη μείωση της κίνησης των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων ενώ παράλληλα να ενισχύσει τα κίνητρα απόκτησης υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Εκπρόσωπος επιβεβαίωσε ότι η ιταλική κυβέρνηση εργάζεται προς την κατεύθυνση του στόχου, χωρίς να διευκρινίζει εάν ο αριθμός των 1 εκατομμυρίων αυτοκινήτων αναφέρεται σε πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα ή περιλάμβανε και υβριδικά μοντέλα.
Οι Ιταλοί πέρυσι αγόρασαν μόλις 2.600 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, από περίπου 2 εκατομμύρια οχήματα που πωλήθηκαν και ο αριθμός τους αυξάνεται μόνο σε 4.800 περίπου, αν συμπεριληφθούν τα plug-in υβριδικά μοντέλα, σύμφωνα με τον ACEA.
Λιγότερα από 5.000 ηλεκτροκίνητα μοντέλα υπολογίζονται σήμερα στους δρόμους της χώρας. Και αυτό είναι το πρόβλημα, εκτιμούν οι αναλυτές οι οποίοι επισημαίνουν πως για να καταστεί η Ιταλία η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων θα πρέπει να δαπανήσει πολλά δισ. ευρώ η ιταλική κυβέρνηση.
«Αν θέλετε 1 εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους ιταλικούς δρόμους τα επόμενα πέντε χρόνια, η μόνη επιλογή είναι τεράστια φορολογικά οφέλη όπως εκείνα που έχει υιοθετήσει η Νορβηγία”, δήλωσε ο επικεφαλής της έρευνας του Ινστιτούτου Promotor Gian Primo Quagliano, ο οποίος παρακολούθησε τις πωλήσεις αυτοκινήτων στη χώρα για 25 χρόνια.
«Η κυβέρνηση θα πρέπει να δώσει κίνητρα 9.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο, όπως η Γαλλία», είπε.
Στη Νορβηγία, τα κίνητρα καλύπτουν τα πάντα, από φορολογικές απαλλαγές έως μηδενικά διόδια αλλά και ελεύθερη διέλευση από τα πορθμεία.
Οι Νορβηγοί μπορούν να αναμένουν περίπου 9,000 ευρώ για το ηλεκτροκίνητο VW eGolf ή 7.000 ευρώ για ένα VW Up.
Στη Γαλλία, η οποία θα μπορούσε να τριπλασιάσει τις πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων σε περίπου 150.000 μέχρι τον Μάιο του 2022, σύμφωνα με την Bloomberg New Energy Finance, τα κίνητρα κυμαίνονται στα περίπου 10.000 ευρώ ανά αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
 
Πηγή: https://www.movenews.gr/poia-xora-tha-dosei-kinhtra-10-dis-euro-gia-1-ekat-hlektrika-ix-eos-to-2022/

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Ταξινομήσεις & Μεταβιβάσεις όλων των οχημάτων, Μάιος 2022 ΣΕΕΑΕ Carpress - Γιατί οδηγείται η Ελλάδα πάλι στο Ευρωδικαστήριο; ΣΕΕΑΕ Carpress - Αυτός είναι ο νέος Γενικός Γραμματέας Μεταφορών! ΣΕΕΑΕ Carpress - Απατεώνας εισέπραξε 235.000 ευρώ πουλώντας ανύπαρκτα αυτοκίνητα! ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι έχει προκαλέσει στην ελληνική αγορά ΙΧ το σκάνδαλο των αγροτικών επιδοτήσεων; ΣΕΕΑΕ Carpress - Αποκλειστικό: Τι αποφάσισε η Κομισιόν για τα εταιρικά αυτοκίνητα; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι έκαναν τρία λιμάνια σε κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία που δεν πληρώνει; ΣΕΕΑΕ Carpress - Ποιοι ιδιοκτήτες δεν θα πληρώνουν διόδια και Τέλη Κυκλοφορίας έως το 2031; ΣΕΕΑΕ Ταξινομήσεις & Μεταβιβάσεις όλων των οχημάτων, Ιούνιος 2025 ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι αλλάζει στο Ψηφιακό Πελατολόγιο; Κίνηση ματ από την ΑΑΔΕ ΣΕΕΑΕ Carpress -Σοκ! Σε πόσες ημέρες εκτελωνίζονται πλέον τα εισαγόμενα μεταχερισμένα ΙΧ; ΣΕΕΑΕ Ταξινομήσεις & Μεταβιβάσεις όλων των οχημάτων, Ιούνιος 2022