Carpress - Χωρίς δυναμική παραμένει η ελληνική αγορά αυτοκινήτου! Τι φταίει;

Του Γιώργου Κ. Ανδρή


Οριακή πτώση σημείωσαν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων το Νοέμβριο στην Ελλάδα παρά το μπαράζ προσφορών που διαθέτουν όλες οι μάρκες που πωλούνται στη χώρα μας.

Πιο συγκεκριμένα οι πωλήσεις δεν κατάφεραν να ξεπεράσουν τις 10.500 μονάδες με αποτέλεσμα η αγορά να καταγράψει πτώση λίγο πάνω από το 1,5% εκ των οποίων το 53% αφορούσε σε εταιρικά ΙΧ και το υπόλοιπο 47% σε πωλήσεις λιανικής.

Ωστόσο σε επίπεδο έτους οι πωλήσεις έχουν περάσει σε θετικό πρόσημο σχεδόν 4% καθώς έχουν διατεθεί πάνω από 133.000 οχήματα έναντι 128.000 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα του 2024.

Οι εισαγωγικές εταιρείες πάντως παρά το θετικό αποτέλεσμα του έτους δεν εφησυχάζονται καθώς συνεχώς έρχονται στην Ελλάδα νέες μάρκες που ουσιαστικά κατακερματίζουν στην αγορά και βέβαια το ποσοστό ανόδου των πωλήσεων στο 11μηνο είναι ελάχιστο σε σχέση με παλαιότερες χρονιές γεγονός που αποδεικνύει ότι οι Έλληνες καταναλωτές δεν έχουν πολλά χρήματα να ξοδέψουν για αυτοκίνητα.

Υπό αυτό το πρίσμα και ενόψει και των αλλαγών που έρχονται από την ΕΕ σχετικά με την υποχρεωτικότητα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε στόλους που μισθώνονται και σε συνδυασμό και με το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο που έχει η χώρα μας για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα δημιουργείται ένα εκρηκτικό κλίμα για το 2026.


Πρωταθλήτρια η Toyota από το Νοέμβριο!

Η Toyota για ακόμη ένα μήνα κατάφερε να σημειώσει τετραψήφιο αριθμό πωλήσεων (πάνω από 1.750) κατακτώντας την πρώτη θέση στην ελληνική αγορά ενώ σε επίπεδο έτους έχει καταφέρει να διαθέσει πάνω από 20.000 οχήματα αριθμός που είναι σχεδόν διπλάσιος από τη δεύτερη μάρκα με αποτέλεσμα να έχει βγει από το Νοέμβριο πρωταθλήτρια πωλήσεων.

Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η Peugeot με σχεδόν 900 πωλήσεις και στην πρώτη τριάδα συμπληρώνει η Citroen με πάνω από 700 πωλήσεις. Στη συνέχεια ακολουθούν η BMW (περίπου 700 ΙΧ), η Suzuki (πάνω από 580), η Renault (πάνω από 550), η Opel (πάνω από 550), η Hyundai (πάνω από 500), η VW (πάνω από 400) και την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει η Dacia με σχεδόν 400 πωλήσεις αυτοκινήτων.


Σε επίπεδο έτους όπως προαναφέραμε η Toyota βρίσκεται μια ανάσα από τις 21.000 πωλήσεις και ακολουθεί η Peugeot με πάνω από 10.900 αυτοκίνητα και στην Τρίτη θέση βρέθηκε η Hyundai με πάνω από 9.000 μονάδες.

Όσον αφορά στα πιο δημοφιλή μοντέλα συγκαταλέγονται τα Toyota Yaris Cross με πάνω από 7.200 πωλήσεις και ακολουθεί το Peugeot 2008 με πάνω από 6.200 ΙΧ και την πρώτη τριάδα συμπληρώνει το Toyota Yaris με λίγο πάνω από τις 5.000 μονάδες.


Πηγή:  www.carpress.gr


Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Carpress - Στα σκαριά νέα ηλεκτρονική διασταύρωση! Ποιοι θα πληρώσουν πρόστιμο; ΣΕΕΑΕ Carpress - Στον «αέρα» η απαγόρευση πώλησης ΙΧ βενζίνης και diesel από το 2035! Τι άλλαξε; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τέλος οι κομπίνες στις θεωρητικές εξετάσεις οδήγησης! Τι αλλάζει; ΣΕΕΑΕ Carpress - Ποιο «κενό» ανακαλύφθηκε στο Ψηφιακό Δίπλωμα; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι θα πληρώσουν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων το 2026; – Αναλυτικά ο λογαριασμός! ΣΕΕΑΕ Carpress - Τέρμα οι κομπίνες με τον ΦΠΑ στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ! – Τι αλλάζει; ΣΕΕΑΕ Hellenicmotornews - ΣΕΕΑΕ: Σύνθεση του νέου Δ.Σ ΣΕΕΑΕ Carpress - Αυτό είναι το νέο ΔΣ του Σύνδεσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος ΣΕΕΑΕ Autoagora - Ορίστηκε το νέο διοικητικό συμβούλιο στον ΣΕΕΑΕ ΣΕΕΑΕ Motorsite - Δελτίο Τύπου του ΣΕΕΑΕ για την Σύνθεση του νέου Δ.Σ ΣΕΕΑΕ Αutotriti - Νέο διοικητικό συμβούλιο στον ΣΕΕΑΕ μετά τις εκλογές του 2025 ΣΕΕΑΕ CAR & MOTOR - Αυτό είναι το νέο ΔΣ του Σύνδεσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος